Oostvoornse Meer

Started by Bone F, November 21, 2013, 10:26:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Mijn vismaat en ik hebben een nieuwe bellyboot gekocht en willen die gaan uitproberen op het OM. Omdat het toch een behoorlijk stukkie rijden is ff graag advies van de meer reguliere vissers daar (zo die/dat al willen geven :D). Als ik het goed gelezen heb op de site van SVN is er geen gesloten tijd meer en dus de vraag wordt er wat gevangen.

bij voorbaat dank en vr.gr.

Frans

kees

Beste Frans,

Ik zou die lange reis nog FF uitstellen, pas na 15 december is het vissen weer toegestaan.

MarcelN

Om precies te zijn mag je er zondag de 15e december van start gaan 1 uur vóór zonsopkomst.
http://www.vnv.nu/admin/modules/sites/site.php?id=0&mod=1&art_id=50eb42afbe404


Franky Boy

Die informatie van Bas is al gedateerd en zou aangepast moeten worden.
De gesloten tijd eindigt inderdaad dit jaar pas op 15 december.
Het was dit jaar langer dan in de voorgaande jaren.

Hidde

Zal wel druk zijn de 15e..

Bone F

Misschien wel ijsvissen, een sleetje i.p.v. een BB ;D

MarcelN

mmmm ik denk toch, mits het weer het toelaat, je het beste uit bent met de BB gezien de verwachte drukte.
Misschien komt burgerking ook wel met zo'n vlot van DRB ;D

Rick

Quote from: MarcelN on November 22, 2013, 21:00:53
mmmm ik denk toch, mits het weer het toelaat, je het beste uit bent met de BB gezien de verwachte drukte.
Misschien komt burgerking ook wel met zo'n vlot van DRB ;D

Hier moest ik even hard om lachen... ::goodjob::   Ik heb 'm al lang niet meer gehoord of gezien...?!  Onze vriend Eric..

MarcelN

Hé ouwe houtworm, rij morgen anders ook even naar Utrecht, kunnen we verder lachen ::blabla:: en forelletjes pesten ;)

Rick

Morgen op de Ruigen Hoek?  Jammer genoeg andere verplichtingen..  Onder andere Mijn snoekset inruilen op een bellyboot.  Die gaan we zondag op de Eemhof uitproberen..
Volgende keer misschien..?!

MarcelN

#11
Nee ik had een boot gehuurd op het zandpad, soort van 'geleen'de boot ;D , schijnen echt vette vissen onder te liggen, die missen de warmte daar ;)
BB ook voor het OVM natuurlijk ::goodjob::

Rick

Dat klinkt wel geil... 8)
Uiteraard ook BB voor Oostvoorne..  en volgend jaar met de penhengel in de BB achter de karpers aan op de westeinderplassen.. ::goodjob::

Bone F

Omdat ik nou toch bezig ben met dit onderwerp nog een vraag waar waarschijnlijk in het verleden al e.e.a. over gepost is maar tijden en visies veranderen dus ik waag het er maar op................ Wat zijn jullie favoriete vliegen op "winterforellen"? De laatste keer dat ik er in deze omstandigheden gevist heb ving ik er een paar op de  "missing link" een soort garnaaltje. Ennuh nog 3 weken :-\

[attachment deleted by admin]

MarcelN

Streamertjes, booby's en afgelopen winter haakte ik er een paar mooie incl. bot gewoon op simpele hazenoor goudkoppen ook in het donker om 17.30 dus lampje mee!! Je ziet dan niets meer >:( voor het onthaken dan he.

Rene V.

Op Flyfever heeft Useless een vlieg beschreven met een foam dekje.Heel simpel en zelf te maken in alle kleuren.Hij beweert dat het een goede vanger is ;).Kan ik eigenlijk alleen maar beamen.Even zoeken dus.

Groet Rene V.

Bone F

Bedankt voor het reageren mannen. Ik heb ze gevonden René. Het zijn wel oppervlakte vliegen en volgens mij zitten ze nu een stuk dieper maar dat kan ik ook helemaal mis hebben. Hoe was trouwens je zeebaars seizoen aan de "andere" kant?

Heintje Davids

Vlieg doet het ook aan een zinklijn is mijn ervaring!

Troutbuster

Me dunkt!! ;) ;)

Steevast met een Peter Ross, of een Teal&Blue Silver erboven zeker??

My cup 'o Tea ;) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"