Idro meer (vlakbij Garda meer)

Started by McFly, June 12, 2012, 22:05:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McFly

Guys,

Begin juli ga ik op vakantie naar Noord Italie, naar het Idro meer (vlakbij Garda meer).

Weten jullie:
- welke vissen er rond zwemmen (kopvoorn, forel etc)?
- met welke vliegen + haakmaat zij te vangen zijn?
- welke technieken ik het beste kan gebruiken (driftend vissen etc)?

Hoor het graag van jullie.

Dank en groet, Marc

martijnhooijer

Hi Marc,

ik ben er vorig jaar in de zomer geweest en ga er dit jaar weer naar toe (eind juli). In het meer heb ik karper zien zwemmen, kopvoorn en gewone voorns. Er schijnt ook forel in te zitten, maar ik heb ze niet gezien. Ik weet niet waar je heen gaat, maar ik stond op Camping Venus. Aan de noordkant van de camping staan flink wat bomen in het water en daar zwemt wel redelijk wat vis tussen. Ik heb ze vorig jaar met simpele pheasant-tails gevangen.

Wat je beter kunt doen is naar Condino rijden. Daar stroomt de fiume Chiese langs. Een prachtig riviertje met veel beekforel en ook marmorata's. Er is daar ook een no-kill zone. Ik heb daar lekker gevangen hoewel ik geen vergunning had.  :-[ Ik kon er namelijk niet achter komen waar ik die kon krijgen en heb de gok toen maar genomen. Inmiddels heb ik meer informatie gevonden op de volgende website, maar ben nog steeds niet zeker over de vergunningen.

http://www.condino.it/sitointerno/pescatori

Als jij er daar achter komt zou je zo vriendelijk willen zijn mij het te laten weten hoe het werkt daar? Als je meer vragen hebt moet je maar even een PB sturen.

Alvast bedankt en veel plezier daar.

Groet, Martijn