Oostvoornse Meer 2018 - 2019

Started by Franky Boy, November 30, 2018, 19:18:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

#300
Worden de forellen pas aan het eind van de maand uitbezet??????? Dat zou niet erg handig zijn  omdat ze dan immers wel heel weinig tijd krijgen om zich te verspreiden. Wordt het 1 december weer een uitzetvisserij. 🤔🤔Waarom dan een maand gesloten tijd.  Je zou de vis uif moeten zetten  en dan een maand geen  visserij. Maar ik kan het verkeerd hebben maar ik refereer naar wat Marcel schreef. Ben benieuwd.


Menno_siemensma

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

JB

Zo te zien zit zelf OVM in een gekleurde zone.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN

Dat klopt niet John, op de 'app' Airmap lijkt vanaf de westdam Natura2000 te zijn, echter begint deze pas achter het fietspad ;) kennis van zaken heet dat :)

JB

Quote from: MarcelN on November 11, 2019, 13:12:52
Dat klopt niet John, op de 'app' Airmap lijkt vanaf de westdam Natura2000 te zijn, echter begint deze pas achter het fietspad ;) kennis van zaken heet dat :)

Zou zo maar kunnen, op het kaartje kon niet echt ingezoomd worden.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Streamer

IHYT

MarcelN

#307
Des te meer blijkt maar weer dat je meer loopt te schreeuwen hier dan met de waarheid komt, Natura2000 begint voor drones nogmaals achter het fietspad, geen enkele kaart geeft duidelijkheid wat dat betreft.
Laat je eens goed informeren zoals ik op voorhand doe, onruststoker.
Dus zelfs deze duidelijke kaart klopt niet https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/ deze fout geven zij zelf toe.
Ik heb alles nagevraagd bij de instanties, hier zit JIJ mis, op het Haringvliet zat IK fout.

In Natura2000 gebieden kunnen beperkingen gelden voor het vliegen met drones. Deze beperkingen kunnen per gebied verschillend zijn en worden opgenomen in een beheerplan en/of toegangsbeperkend besluit dat doorgaans door de provincie waar het gebied in ligt wordt vastgesteld. Voor de exacte regels omtrent het vliegen met drones kunt u zich richten tot de betreffende provincie.
En dát heb ik dus gedaan, meneer betweter.

Wilco

Heren deze discussie gooi ik op slot. Wordt er een beetje flauw van dat bepaalde mensen de boel verstieren en ik heb geen zin om als scheidsrechter op te treden.
Zowel MarcelN als Streamer hebben een ban van 30 dagen aan hun broek voor opruien en niet willen luisteren.

namens het moderator team

Wilco

Heren,
Om deze interessante discussie niet helemaal in de kiem te smoren wordt deze weer geopend. De rust is wedergekeerd.

het moderator team

JB

Had hem net zo goed dicht kunnen laten, seizoen 2019-2020 begint bijna :D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Franky Boy

#311
Volgende week zondag 1 december begint het 'visjaar' op het Oostvoornse Meer weer.
Er zijn in twee etappes weer 'verse' regenboogforellen uitgezet die dit keer allemaal uit een Nederlandse kwekerij afkomstig waren.
In de Tipbosch opgekweekt, waren de eitjes waar deze vissen uit voortkwamen afkomstig van regenboogforellen die zelf door Marinus Heetkamp waren afgestreken.
Op die manier weten we zeker dat er een percentage mannetjes onder deze forellen zit en dat het geslacht van de regenboogforellen niet is gemanipuleerd, zoals bij de meeste gekweekte regenboogforellen tegenwoordig helaas het geval is...
Hier enkele foto's van de uitzettingen.
(Foto's Aad van der Jagt; onderwaterfoto's Marion Haarsma)
Helaas lukt het niet om alle foto's te plaatsen. Misschien een volgende keer...
[attachment id=1 msg=180364][attachment id=2 msg=180364][attachment id=3 msg=180364]

Menno_siemensma

Lijken een goed slag forel en met goede vinnen zo te zien, dus dat doet goede verwachtingen geven voor de komende tijd :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

HappyFisherman

Die forel is de sterkste/beste die ik ken, in ieder geval beter dan het wagentje van meneer Heetkamp geloof ik...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan

Laat Marinus maar schuiven, ken hem en z'n plassen al meer dan 30 jaar.
Vroeger vrijwel wekelijks gevist om weer een rookmaaltje te hebben. :D ;)

drefter

Oké dus goed te roken nou dan ga ik ook maar eens op het ovm vissen voor een rook maaltje.

Jan

Denk dat je beter naar Hellendoorn kunt komen, meer kans op vis en minder op een flip of erger......


Franky Boy

Mensen die van plan zijn om forellen uit het OVM voor hun rookoven mee te nemen, moeten wel goede zwemmers in koud water zijn...  ::)
Hier nog een paar onderwaterfoto's van Marion Haarsma die de vorige keer niet geplaatst wilden worden.
[attachment id=1 msg=180385][attachment id=2 msg=180385][attachment id=3 msg=180385]

paul de bruijn

Zijn de forellen allemaal bij de loswal uitgezet of ook zoals geopperd verderop met een bootje?

Scaramouche

Ziet er uit als mooie gezonde vissen, ben benieuwd hoe ze het gaan doen  ::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Er werd zondagmiddag al op gevist door kunstaasvissers. Maar even verteld dat ze  nog niet mogen vissen. :)

Franky Boy

Bedankt Sjoerd!
Gelijk maar aan de verantwoordelijke controleur gemeld.
Controle in de gesloten tijd kan geen kwaad. Sommige mensen kunnen slecht op de kalender kijken... :)
... Of in de vergunning bij de Vispas kijken... :o
... Of zijn misschien wel ERG ongeduldig! :)

gijsie20


Mike

#324
Mooie foto's en leuk dat er weer is uitgezet.
Ik vraag me wel af waarom er weer is gekozen voor de uitzet van regenboogforel.

Het kan zijn dat ik het verkeerd heb gelezen of iets heb gemist maar volgens mij heb ik meerdere keren uit posts in deze tpoic mogen opmaken dat de regenboogforel het telkens erg moeilijk heeft.
De beekforellen doen het als ik me niet vergis structureel beter en er worden daar meer van gevangen terwijl er minder van worden uitgezet.

Waarom wordt er dan niet enkel gekozen voor beekforel  ??? ?

Franky, u weet hier vast meer over te vertellen..
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER