Nieuw seizoen OVM 2017-2018 (Oostvoornse Meer)

Started by Franky Boy, December 03, 2017, 08:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Franky Boy

Even serieus:
Heeft iemand in de maand voor de sluiting van de visserij op 1 november nog Elzasser saiblingen gevangen?
Ik weet van 1 vangst zeker en heb verder nog enkele verhalen en geruchten gehoord.
Die vangst verbaasde mij eigenlijk. Ik ging ervan uit dat de saiblingen de 'barre' (warme) zomer van dit jaar niet hadden overleefd.
Elzasser saiblingen overleven in de diepere (en koelere) waterlagen in het Oostvoornse Meer. En daar is in de afgelopen zomer bijna zeker zuurstofgebrek opgetreden.
Als geheugensteuntje een foto van twee Elzasser saiblingen...

fre

Hallo
Even een vraagje .Ik heb een pontoon waar ik graag mee op het Oostvoornse meer vis met riemen en flippers als aandrijving . Nu plaats ik er op andere plassen een klein elektromotortje op . Gewoon als zekerheid moest ik een riem verliezen (ooit eens meegemaakt). Mag dit op het oostvoornse meer ? (dus niet in gebruik)
Hallo Ik zal me zelf even voorstellen .Ik ben Fre (Freddy) en woon in Adegem Belgie  en ben 56 jaar zelf vliegvis ik al vanaf mijn 16 jaar (40 jaar dus ).Zelf onderneem ik ieder jaar een paar visreizen naar het buitenland die zeer uiteenlopend zijn.
Het gaat van vissen op Pollak tot stromend water .

Franky Boy

Nee, helaas fre...
Alle motorische aandrijving - dus ook elektrische - is op het Oostvoornse Meer verboden.
Er is alleen een uitzondering voor brandweer en andere hulpdiensten e.d.; die mogen van buitenboordmotoren en elektromotoren gebruik maken.
Misschien dat er ooit ook eens een uitzondering voor elektromotoren van sportvissers kan worden gemaakt. Maar dat is nu nog niet het geval... :(

MarcelN

En ik kom ze toch regelmatig tegen daar met die rode ponton boten mét electro eronder, zo'n verborgen vinnetje de boefjes....
En als je er dan wat van zegt ::afspraak:: nou dan... ::shutup::
Volgende keer monteren we ze in een film ;D