Nieuw seizoen OVM 2017-2018 (Oostvoornse Meer)

Started by Franky Boy, December 03, 2017, 08:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Quote from: MarcelN on December 20, 2017, 18:43:05
Doe je toch iets niet goed Sjoerd.....geintje.
Maar ik heb de afgelopen keren steeds aardig gevangen, grote bruinen en nu ook regenbogen en natuurlijk de bones ;)
[/quotes

Haha Marcel, ik zat er net met die sneeuwjachten en ijzige winden. Heb er die week dat we in Oostvoorne zaten maar 2uurtjes gevist en ook de wintervoorns in Brielle en omgeving gaven niet thuis!]

MarcelN

#26
Nog wat visjes van afgelopen dagen....

Bone F

Oei mooi hoor ook maar weer eens die kant uit.

Koen

niet verkeerd Marcel!

heb straks 2 weken vakantie. ook maar es die kant op dan :)

Bone F

Doe maar niet ze zijn allemaal al gealarmeerd door Marcel (zo te zien). ;D

Koen


MarcelN

Met de berenboot? Dan loop je aan de grond daar hoor, zitten allemaal op de flats ;)

Koen


Menno_siemensma

Die laatste is niet van de recente uitzetting denk ik? flinke regenboog in  ieder geval! ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

j.klopper


MarcelN

#35
Quote from: Koen on December 21, 2017, 23:04:56
ik wil met de BB dus dat komt wel goed :P
Nou Koen, ik had er vandaag weer 3, maar 1 naar buiten gevist, dus je BB kan je dus gebruiken ;)
Hier is eentje van de drie, geluidloos testje hoor.
https://vimeo.com/248532239

Bert J.

Bliksem, dat zijn hele mooie vissen! Wil je hem/haar de volgende keer eerst
even voor de camera houden voordat je hem/haar onthaakt? Nu hebben we
hem/haar niet goed kunnen bekijken ;D ;D ;D Was het een mannetje of een vrouwtje?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

MarcelN

Het had geen haakbek en dat zouden op het moment een aantal zeker moeten hebben vanwege hun bezigheden :-* ik ga dus ook maar het een en ander daarop aanpassen.....wordt vervolgt..

Bone F

Zo'n filmpje zal wel voor wat meer klandizie zorgen daar, schitterend!

Jan

Quote from: MarcelN on December 22, 2017, 18:48:54
Hier is eentje van de drie, geluidloos testje hoor.
Mooi gedaan Marcel!
Halverwege de GOPro (5?) in een houdertje geplaatst?
Slim hoor, welke video instelling gebruikte je, "wide" of "lineair"?

Franky Boy

#40
Zo vanaf maart zijn de forellen van het Oostvoornse Meer op de ondieptes (lagunes of 'binnenbakken') ook goed met de droge vlieg te vangen. Vanuit de struiken waaien dan diverse insecten op het water, waaronder de vermaarde 'bibio's'. Die zijn natuurlijk met diverse bibio-patronen goed te imiteren, maar ik heb ook goede ervaringen met andere kunstvliegen. Omdat het soms lang duurt voor je op het OVM een aanbeet krijgt, is het van belang dat de droge vlieg over een goed drijfvermogen beschikt en wat maakt een kunstvlieg nu beter 'onzinkbaar' dan schuimplastic (foam)? Ik ben zelf geen vliegbinder, dus ik moet het hebben van gekochte of 'gebietste' kunstvliegen. Rond 1990 (ja, Opa wordt al oud ;) ) stond ik met de VNV op een Game-Fair ergens op een landgoed in het oosten van ons land. Omdat toen net de video van Jos van Runxt over Roman Moser was uitgekomen, had de VNV besloten om een bindwedstrijd onder de bezoekers van de Game Fair te houden, waarbij de vliegen van Roman Moser uit die video nagebonden moesten worden. (Ballon Sedge, Goudkop nimfen enz.)
Na afloop van de fair bleven we niet alleen met enkele winnaars zitten, maar ook met handenvol meer of minder geslaagde versies van de Roman Moser vliegen. En omdat ik zelf geen vliegen bind, werd mij gevraagd om mij over een aantal vliegen te ontfermen. Dat deed ik graag en ik koos een aantal ballon sedges met gele foam kopjes uit de talrijke 'misbaksels'. Jaren later toen ik op een avond op het Oostvoornse Meer stond te vissen en enkele kringen van stijgende forellen zag, ging ik in mijn vliegendoos op zoek naar vliegen met goed drijfvermogen. Ik vond toen in een vakje enkele van die ballon sedges op maatje 10 en 12 en dacht "Waarom niet?". Ik bond er zo'n ballon sedge aan en wierp in. De vlieg dobberde wel een minuut lang op het brakke water en... werd eindelijk genomen! Tsjonge, je moest wel geduld hebben! Dat herhaalde zich een paar maal. Daarbij had ik ook enkele spectaculaire missers omdat ik me niet kon inhouden... :( Net op het moment dat de forel omhoog kwam en zijn bek om de vlieg wilde sluiten, sloeg ik aan, een verbijsterde regenboogforel achterlatend...  :o
Ik gebruikte ballon sedges met gele kopjes, maar zwarte of groene foam kopjes zullen ook best werken.
Hier een filmpje over het binden van de ballon sedge.
https://www.youtube.com/watch?v=1vyhZAxEgCs

zeeforel

Mooie vis zeg!

Leuke handschoenen ook. Effectief tegen kou en toch voldoende grip op lijn denk ik...

Koen

koude poten, koude handen, snotneus, miezer, geen fuck gevangen, we 1 vis gezien. Jup lekker dagje Oostvoorne :P

wel jammer dat mijn waadjas lek is. Nagoed, na 7 jaar intensief gebruik mag dat ook wel es een keer :)

Franky Boy

Bikkels, zijn jullie Koen !  ::)
Dat is toch geen weer om te vissen? Het stormde, regende en het was KOUD... :-\
Respect!

HappyFisherman

Koen heeft een hele grote baard, dat isoleert ook prima 😜👍🏻👍🏻
Vliegvissen is bevlogen vissen...

wh82

Vorige week vrijdag was t ook ijskoud, natte sneeuw en windkracht 5. Was doorweekt maar ze beten wel..

Franky Boy

@wh82: Nou, dan had je in ieder geval resultaat :)
Wat voor vissen?
Bruine forellen, regenboogforellen, botten of ....... ?

wh82

Regenboog. Pas nadat ik bijna de hele staart van de vlieg had afgeknipt was t raak, eerst missers door staartbijters. Door de wind stroomde t lekker..

Franky Boy

#48
Ahhh... Mooi!
Die kwamen in de laatste meldingen bijna niet voor.
Welke afmetingen?
Zou je die vangsten op het online terugvangstformulier willen vermelden? (Maten mogen worden geschat)
Dat is erg belangrijk, omdat het uitzetbeleid voortaan door de resultaten met de diverse soorten zal worden bepaald.
Weinig terugmeldingen van regenboogforellen zou kunnen betekenen dat er de komende tijd minder regenboogforellen zullen worden uitgezet.
Dat is logisch, want je zet je geld in op hetgeen waarmee je succes boekt.
Dit nieuws geldt ook voor de andere bezoekers van dit forum:
Het online vangstregistratieformulier OVM is voortaan op de homepage van de VNV te vinden als een rode knop bovenaan de pagina.
Het invullen is een fluitje van een cent.
Let wel: De VNV heeft als extensie niet .nl maar .nu ! (Met .nl kom je op de pagina van de verkeersvliegers terecht! :) )
www.vnv.nu

Alex

Ik heb zonet mijn vangsten van 9 december jl. geregistreerd.
Kleine moeite!
Zal het de volgende keer weer doen (mocht ik iets vangen🙃)

Alex