Monitoringsdag Oostvoornse Meer

Started by Hyppo, April 26, 2017, 09:46:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hyppo

De kersverse Werkgroep Oostvoornse Meer (WOM) maakt zich sterk voor dit prachtige (vlieg)viswater. De laatste paar jaar is het meer onderhevig aan veranderingen. Sommige pakken goed uit, andere weer minder. De Werkgroep probeert via uiteenlopende kanalen te achterhalen welke factoren hierbij een rol spelen en hoe je daar als Werkgroep invloed op uit kunt oefenen.

Één factor is van groot belang: kennis. Daarom willen we onder meer weten hoe de visstand zich ontwikkelt gedurende de jaren. Dat kan via bevissing met netten e.d. (en dat wordt ook gedaan). Maar dat zijn eenmalige acties. (Vlieg)vissers die het meer bezoeken beschikken over heel veel nuttige informatie. Info die door het jaar heen toeneemt na elke vistrip. Het zou mooi zijn als we die info kunnen verzamelen. Daarvoor hebben we een vangstregistratieformulier ontwikkeld.

Ook organiseren we dit jaar een monitoringsdag die plaats vindt op 27 mei. In uitgave 120 van De Nederlandse Vliegvisser staat een uitgebreide aankondiging. En op http://www.vnv.nu/index1.php?id=3&cat=&page_id=58ff4617bae7f kun je nog meer info vinden over deze dag.

Bekijk het programma en meld je aan. Want op die dag kun je het nuttige met het aangename combineren. Kun je toevallig die dag niet, download dan op die pagina het vangstregistratieformulier. Vul het in na je visdag en stuur het op naar het aangegeven adres. Op die manier werk je mee aan de toekomst van het OVM.

Tot de 27e mei!

Vriendelijke groet
Hyppo

Menno_siemensma

#1
Als ik vrij krijg eind mei doe ik mee, maar dat hoor ik nog.
Ik heb de week vrij gekregen dus ik wil daar zeker wel bij aanwezig zijn! :)
*aangemeld*
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Hyppo

Wie van de forumbezoekers komt naar de monitoringsdag? Laat even weten via monitoring@vnv.nu
De aanmelders worden 's ochtends beloond met koffie en gebak!

Ik meende te lezen dat Micha met de hele club komt. Gaat dat inderdaad gebeuren?

Het volledige programma is hier te downloaden:

http://www.vnv.nu/index1.php?id=3&cat=5277846c5c1f1&archief=0&page_id=58ff4617bae7f

Mike

#3
Quote from: Hyppo on April 26, 2017, 09:46:23
Het zou mooi zijn als we die info kunnen verzamelen. Daarvoor hebben we een vangstregistratieformulier ontwikkeld.
download dan op die pagina het vangstregistratieformulier. Vul het in na je visdag en stuur het op naar het aangegeven adres. Op die manier werk je mee aan de toekomst van het OVM.
Vriendelijke groet
Hyppo

Super mooi initiatief en fijn dat er mensen zijn die zich belangeloos inzetten voor ons gezamelijk visplezier.

Dat gezegd hebbende,  als ze graag zo veel mogelijk vangstregistratie willen vast leggen moet dit echt op een andere manier worden vorm gegeven.
Ik denk dat ik niet alleen voor mijzelf spreek als ik zeg dat ik echt niet van plan ben om een formulier te downloaden, uit te printen, in ga vullen en dan naar het postkantoor om het op te sturen  :-\

Ik wil met alle liefde bijdragen en mn vangsten ergens invullen maar dit is echt te veel moeite en kan volgens mij ook makkelijk anders.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Franky Boy

#4
Beste Mike,
Over digitale methoden wordt nagedacht, maar de ontwikkeling van een gebruiksvriendelijk formulier voor i-pad, home computer en smartphone is vrij kostbaar en zal nog wel wat voeten in de aarde hebben.
Er komen brievenbussen om de ingevulde formulieren in te doen. Voorlopig komt er een bij de Stormvogel, zodat je het formulier eventueel rustig onder het genot van een XL-schnitzel met een portie frites kan invullen...  ;D  ;)
Dat gezegd hebbende, zijn er nu al mensen die kans zien om het PDF-formulier op de computer in te vullen en dat digitaal-ingevulde formulier naar Sportvisserij Zuidwest Nederland e-mailen...

Menno_siemensma

Quote from: Mike on May 18, 2017, 20:42:35
Super mooi initiatief en fijn dat er mensen zijn die zich belangeloos inzetten voor ons gezamelijk visplezier.

Dat gezegd hebbende,  als ze graag zo veel mogelijk vangstregistratie willen vast leggen moet dit echt op een andere manier worden vorm gegeven.
Ik denk dat ik niet alleen voor mijzelf spreek als ik zeg dat ik echt niet van plan ben om een formulier te downloaden, uit te printen, in ga vullen en dan naar het postkantoor om het op te sturen  :-\

Ik wil met alle liefde bijdragen en mn vangsten ergens invullen maar dit is echt te veel moeite en kan volgens mij ook makkelijk anders.
Simpele app lijkt me snel gemaakt voor op de telefoon. kan je evt zelfs een foto toevoegen. gooi er eens 100e tegenaan met een student programmeren, kan niet veel mis gaan lijkt me. je krijgt een simpel invulschema en mogelijkheid voor uploaden foto (indien nodig/gewenst) Meer heb je niet nodig.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

guidogast

Een formulier aanmaken via Google Forms is gratis en supersimpel en online in te vullen met elk apparaat
::agree::

Hyppo

Eh... heren... de vraagstelling was wie er aan de monitoringsdag deelneemt?

Verder hartelijk dank voor alle welgemeende tips en adviezen. Even voor de duidelijkheid: het formulier zoals het nu op de site staat kun je downloaden en invullen. Daarna een scannetje / foto maken van het formulier en mailen naar het opgegeven adres. (Het postkantoor wordt nergens genoemd trouwens) Ik weet het, het is een zware, intensieve en krachtenverslindende klus waartoe slechts weinig mensen fysiek in staat zijn maar het werkt wel. En je steunt inderdaad een aantal mensen die zich geheel belangeloos willen inzetten voor het visplezier van anderen.

guidogast

 Sorry, goed punt. Ik zou graag willen komen maar had helaas al plannen staan toen ik hiervan las. Misschien een volgende keer.
::agree::