Beroepsvisser Oostvoornse Meer veroordeeld in Hoger Beroep

Started by Hyppo, January 30, 2016, 13:10:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hyppo

Vrijdag 29 januari jl vond de uitspraak van het Hof Den Haag plaats in het Hoger Beroep dat de beroepsvisser Wilkin den Boer was aangegaan. 
De uitspraak is als volgt: Den Boer heeft een taakstraf gekregen van 120 uur, subsidiair 60 dagen hechtenis voor de feiten ten laste gelegd terzake diverse overtredingen gemaakt op het Oostvoornse meer. Tevens heeft het Hof hem 2x een geldboete opgelegd van € 500,- en € 250,-, subsidiair 10 dagen en 5 dagen hechtenis. Verbeurdverklaard zijn de inbeslag genomen fuiken en wolhandkrabben.

De Vereniging Nederlandse Vliegvissers (VNV) is in haar vordering niet ontvankelijk verklaard, maar heeft wel een belangrijke verklaring kunnen afleggen die een onjuiste bewering van de beroepsvisser weerlegde.

Voor wat betreft twee oudere zaken is de tenuitvoerlegging van die voorwaardelijke veroordelingen toegewezen en dat betreft opnieuw boetes van resp. € 2500,-- en € 500,-- te vervangen door hechtenissen van resp. 25 dagen en resp. 5 dagen.

Lees het volledige bericht verder op http://www.vnv.nu/index1.php?id=3&cat=5277846c5c1f1&page_id=56aca5e277af7

maurice

 ::goodjob::

Gelukkig maar voor het welzijn van de vissen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hidde

eerst nog ff zijn vergunning intrekken.. is nu nog niet gebeurt..

JB

Ja hopen dat bij de vergunning verstrekker nu ook de ogen open gaan  ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Bone F

120 uur taakstraf, ben erg benieuwd hoe dat ingevuld wordt. Ik hoop dat iemand daar achter kan komen maar met spierballen tonen en vocabulaire intimidatie zal er niet veel van terecht komen vrees ik. ::zucht::