Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Quote from: Gerrit59 on May 25, 2015, 20:43:25
Morgen ook die andere acht maar even hun echte vrijheid terug geven Sjoerd.....

Gerrit

Mijn mening maar.... ik moet ze dan nog wel "even vangen" Gerrit :) :)
Ze zullen zich nu wat minder makkelijk laten vangen misschien  maar ik ga mijn best doen!
Het nuttige met het aangename verenigen of zoiets toch? ;D

MarcelN

Zojuist vanavond 2uur voor hoog water.....jumping:


Ik zag er nog een berg jagen ook, kon er maar 1 pakken zo snel :'(

en een paar vliegen gevonden van collega :-X

Bone F

Mooi M en wat een prachtig helder water.

Hidde

Wil wel een x met je mee marcel,zout of zoet water daar? Nieuwe 4tje moet nog gedoopt worden..

MarcelN

Wanneer heb jij nou tijd Hidde? ;D
Zout water denk ik of op z'n minst brak, je kijkt zo naar de zee he ;)
Ik gebruik de #6 voor nood, er zwemt hier van alles, maar de 4 is zat voor deze visserij.

Bert J.

Mooi Wouter dat je zeebaars hebt gevangen!

Eerste Pinksterdag zijn Oscar en ik naar de Europoort geweest.
Prachtig weer en een vijftal baarzen voor ons! Heerlijke visserij,
en ook Oscar van de nul af!






The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Laatst bij het hardlopen een paar leuke visjes gespot. Gisteravond samen met Henk Katgert even naartoe geweest. Allebei niets gevangen! :( Ik heb een paar aanbeten gehad en één keer vis gevoeld, maar daar bleef het bij.
Zagen hier en daar wel vliegen van het water gepakt worden en aan de andere kant in het riet ook staarten boven water komen (brasem? karper?)

Al met al wel een mooie avond gehad.

FrancoisCKX

Het enige dat ik gisteren gevangen heb:



een stel fans...

sjoerd

Ha ha Francois, ooit in mijn beginnerstijd als vliegvisser haakte ik met de achterwaartse worp een stiekem naderbij geslopen nieuwsgierige koe.
Tsja, zie dan je vlieg maar eens terug te krijgen, dat gaat niet lukken :-[ :-[
En ooit eens hard moeten lopen om een woeste stier te ontlopen die zowat het halve hek er uitramde met zijn kop. Pfff. Vliegvissen  rustgevend?? ;D ;D

wouter veuger

ja die koeien vinden het maar wat interessant allemaal :)

bert en oscar,mooie zeebaarzen!

j.klopper

Ik heb een keer een kat in zijn rug gehaakt met een grote gele streamer,het beest zette meteen een run in ,gelukkig direct lijnbreuk.[op zich gek met 40/100 onderlijn].Met op zijn rug de wapperende  streamer leek ie achter de horizon te verdwijnen.Na 100 meter stopte ie echter en plukte de streamer uit z'n vacht.Niet goed gehaakt blijkbaar....

FrancoisCKX


Quote from: sjoerd on May 26, 2015, 09:46:36
Ha ha Francois, ooit in mijn beginnerstijd als vliegvisser haakte ik met de achterwaartse worp een stiekem naderbij geslopen nieuwsgierige koe.
Tsja, zie dan je vlieg maar eens terug te krijgen, dat gaat niet lukken :-[ :-[
En ooit eens hard moeten lopen om een woeste stier te ontlopen die zowat het halve hek er uitramde met zijn kop. Pfff. Vliegvissen  rustgevend?? ;D ;D

Daar heb ik steeds goed op gelet dat me dat niet zou gebeuren. Ik kijk ook steeds uit met eenden en ander gevogelte in het water. Als ze in de buurt komen, stop ik maar even. Het is wel mooi op het water op het ogenblik met al dat jonge broed. En de snoeken hebben ook een gouden tijd. Van de week zag ik een kuiken onder water verdwijnen in niet eens zo'n hele spectaculaire kolk. Moeders bleef er koel onder en zwom verder met de rest van het nest. Eenden kunnen blijkbaar niet tellen...

FrancoisCKX


Quote from: j.klopper on May 26, 2015, 12:34:21
Ik heb een keer een kat in zijn rug gehaakt met een grote gele streamer,het beest zette meteen een run in ,gelukkig direct lijnbreuk.[op zich gek met 40/100 onderlijn].Met op zijn rug de wapperende  streamer leek ie achter de horizon te verdwijnen.Na 100 meter stopte ie echter en plukte de streamer uit z'n vacht.Niet goed gehaakt blijkbaar....

[emoji2][emoji2] Ze hebben een behoorlijke dikke vacht, die rakkers (ik kan het weten, ik moet er regelmatig twee borstelen en ont-distelen).

bartkoper85

Quote from: wouter veuger on May 25, 2015, 19:02:47
Vandaag samen met bart een eerste poging achter de zeebaars aan.

Weer een heel nieuw avontuur,en het was een taaie dag ,maar wel met vis af kunnen sluiten...



Erg mooie dag gehad,en zeker voor herhaling vatbaar.

Cheers bart!

was een topdag Wouter! een hoop geleerd voor de volgende x! dat die maar snel mag komen!

Gerrit59

Met vee moet je inderdaad oppassen.....
Is mij ooit tijdens het streamervissen in de Mastenbroekerpolder overkomen. Door een aanhalende wind was ik vanuit een weiland gaan vissen. Had wel vee in de verte gezien, maar niet gerealiseerd dat die bij mij konden komen.... Hoorde  op enig moment gesnuif en terwijl ik op toch wel een 50 meter van een hek stond, stonden er een 20-tal pinken/vaarzen achter me, waaronder twee brutalen... Wat ga je dan doen? Het scheelde maar weinig of ze duwden me het kanaal in. Alhoewel ik voor dieren niet bang ben, voelde ik me op dat moment verre van prettig......

Gerrit

FrancoisCKX


Quote from: Gerrit59 on May 26, 2015, 22:08:35
Met vee moet je inderdaad oppassen.....
Is mij ooit tijdens het streamervissen in de Mastenbroekerpolder overkomen. Door een aanhalende wind was ik vanuit een weiland gaan vissen. Had wel vee in de verte gezien, maar niet gerealiseerd dat die bij mij konden komen.... Hoorde  op enig moment gesnuif en terwijl ik op toch wel een 50 meter van een hek stond, stonden er een 20-tal pinken/vaarzen achter me, waaronder twee brutalen... Wat ga je dan doen? Het scheelde maar weinig of ze duwden me het kanaal in. Alhoewel ik voor dieren niet bang ben, voelde ik me op dat moment verre van prettig......

Gerrit

Dat snap ik. En brutaal/nieuwsgierig kunnen ze zeker zijn. Vooral nog niet gecastreerde stiertjes willen nog wel een weten wie er nou eigenlijk de baas is :-)

Hidde

#666
nou marcel.. zowaar vanavond ff tijd gehad de 4 te testen , na eerst wat andere plekken , waaronder nog een keer brienenoord eiland  , gechecked te hebben op vis uiteindelijk naar weer zo´n interessante google earth plek gaan kijken.. een die al lang lonkte maar waar ik nog nooit langs gereden was.
nu wel en werd er gelijk blij van

oude maas , koffiebruin water , met melk dan , maar wat een leuke waterkant met veel opties..

ging al bijna schemeren maar toch nog beet gehad , baarsje denk ik op een groene nymph , verder een paar grotere vissen binnen bereik zien zwemmen , weet niet wat het waren , redelijk grote sherp driehoekige vin boven water , geen kop of staart, geschat op de rugvin denk ik een cm of 40-50 lange vissen , 2 of 3.. , geen beet van gehad.

ga hier vaker heen , ff kijken waar ik gericht op kan vissen en met wat voor vliegen ,

edit ,
eens even gechecked , rugvin lijkt op die van een winde of roofblei. , waar vang je die mee?

MarcelN


sjoerd

Inmiddels al enkele windes gevangen in dat nieuwbouwwijkslootje vlakbij huis. Mooie vissen en op de droge vlieg. Leuk. ;D





uit een slootje van niks maar daar horen dit soort windes niet thuis.
Vissen uitzetten in ander water is ook niet toegestaan maarja :-\

Sjoerd

Scaramouche

Ik denk dat je dat anders moet zien Sjoerd: die vissen zijn al uitgezet in 'ander water' en nu kun je als oppassend burger die overteding van iemand anders rechtzetten door ze in hun normale habitat terug te zetten.  :)

mooie knijters in ieder geval, ze zien er gezond uit!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gerrit59

Mooie windes Sjoerd!
In toch niet zo'n prutslootje zo te zien.

Gerrit

Joost S.

#671
Die nieuwbouwslootjes hebben wel vaak ondergrondse waterloopjes, een heel systeem van slootjes en doorgangen (dmv grote pijpen). Met ergens een aansluiting op ander water.

Die ondergrondse doorgangen kunnen best lang zijn. En vaak uit het zicht.

Volgens mij kan je ergens een waterkaart van alle slootjes en waterloopjes inzien. Bij de gemeente of het waterschap of zo.


sjoerd

Ik ken dit water al 25 jaar Joost en ken bij wijze van spreken de vissen bij naam. :)
Het is echt een afgesloten systeem en Gerrit, op de foto lijkt het een hele sloot maar er staat nog geen halve meter water(ondanks dat ze 2 jaar terug die sloten hebben gebaggerd.
Wel wisselt de visstand er behoorlijk. Zo kon je er tot voor enkele jaren snoek, karper, voorn en zeelten vangen. Zelfs heb ik er ooit een giebel gevangen aan de vlieg.Bij de bouw van een woningcomplex , enkele jaren terug werd al het water uit de bouwput in de sloot geloosd met als gevolg: Verzanding en een dikke laag kroos . Daarna zwom er een jaar later nog wel ruisvoorn in behoorlijke aantallen maar geen andere vissoorten meer.
Nu zitten er alleen nog wat voorntjes  na het baggeren 2 jaar terug waarbij de meeste vissen door het Waterschap zijn verwijderd en NIET zijn teruggezet. >:( >:( En dus nu een aantal grote windes.


smokey89

#673
De pinkstermiddagen beiden nog even gevist in de boksloot tussen Hellendoorn en Hancate. Beide keren vis gevangen, klein dat wel, maar toch. Begin het spelletje langzaamaan door te krijgen. De meeste gevangen op een nimfje met een rood lijfje en zwart kopje. Muggenlarve?? Maar goed zondag natuurlijk mijn laatste verspeelt... Dus maandag achter de vice gekropen en met rood en zwart draad er een paar gemaakt. En ze vingen ook nog! Nu op zoek naar de grotere broers en zussen, want die kleintjes geeft natuurlijk geen actie.


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...