Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Marco B

Vandaag ontvangen Ibili duiklaarsjes voor bij het bellyboten.
http://www.decathlon.nl/duiklaarsjes-ibili-5-mm-id_8301959.html
De vorige waren na veel gebruik kapot gegaan en ik heb eigenlijk veel te lang gewacht om nieuwe aan te schaffen. Die dingen zitten een stuk comfortabeler dan met je waadschoenen of laarzen in je flippers en geven veel meer bewegingsvrijheid. Mocht je overgaan tot het kopen van dit soort laarsjes, hou er dan rekening mee dat je toch gauw minstens een maat of 3 a 4 groter moet nemen dan je normale schoenmaat, anders kun je er met je neopreenvoet bijna niet inkomen.
Ik heb maat 41 en heb laarsjes maat 44/45 en dat is net aan.

Inmiddels ook een nieuwe bellyboot besteld die ik donderdag of vrijdag ga ophalen. De Outcast SFC wordt ingeruild voor een exemplaar waar je ook mee kunt roeien: de MacFishing Adventure. Iets tussen een normale BB en een pontoon in. Ben benieuwd hoe dat bevalt
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Marco B

Vandaag de nieuwe bellyboot opgehaald., de MacFishing  Adventure. Ze waren ook nog  zo vriendelijk om mijn oude Outcast Super Fat Cat in te ruilen tegen een alleszins redelijke prijs en thuisgekomen moest natuurlijk de nieuwe boot even bekeken en opgepompt worden.



De nieuwe boot heeft wat mij betreft eigenlijk meer nadelen t.o.v. mijn oude boot dan voordelen. Zo weegt deze BB met zijn 13 kilo ruim 2x zo veel, past ie niet opgepompt in mijn auto, heeft ie zo'n stang aan de voorkant om 'm open te houden waar ik een gruwelijke hekel aan heb en heeft ie veel minder opbergruimte. Zo heeft deze boot geen tassen in de rugleuning.



De tassen worden bevestigd met klittenband dat eigenlijk net te kort is om goed vast te zetten en zijn wat mij betreft te smal en te hoog waardoor ze de neiging hebben om opzij te gaan hangen. Tot zover dus nog geen reden tot vrolijkheid.
Voordeel van de nieuwe boot t.o.v. mijn oude BB is wel dat de opblaasbare zitting veel makkelijker te plaatsen is; gewoon oppompen en vastzetten met een klittenbandje. Ook is deze BB tubeless en heeft dus geen binnenband. Of dat echt een voordeel is moet overigens nog blijken gezien het feit dat mijn oude Outcast een zware binnenband had van uretheaan, die in al de jaren dat ik 'm had nog nooit lek is geweest. Een voordeel is ook dat ik bij deze BB de optionele wieltjes heb bijgekocht, waardoor het geheel uiterst makkelijk is te verplaatsen.



Maar het grootste voordeel is -en dat is ook de reden dat ik 'm heb aangeschaft- dat deze Adventure ook beschikt over roeiriemen. Het is eigenlijk een kruising tussen een gewone BB en een pontoonboot.
Met het ouder worden lijkt het wel of mijn blaas is gekrompen en ik deze vaker moet legen en dan was naar de kant peddelen met mijn flippers toch vaak een drama, zeker met wind tegen. Met de aanwezige roeiriemen wordt verplaatsen over grotere afstanden een stuk makkelijker en dat lijkt mij een enorm voordeel t.o.v. een gewone BB.
Volgende week krijgt ie de echte vuurdoop dus ik ben razend benieuwd!


Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Moet je zo'n bootje voor vervoer nou helemaal demonteren of kan dat nog anders?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Marco B

Quote from: HappyFisherman on May 22, 2015, 08:40:47
Moet je zo'n bootje voor vervoer nou helemaal demonteren of kan dat nog anders?
Je kunt natuurlijk een bus kopen maar dat lijkt me een hele kostbare oplossing Bram :). Maar zonder gekheid, ik heb de BB 2 x opgepompt om te kijken hoelang het allemaal duurt en wonderlijk genoeg gaat het allemaal heel snel. Zelfs met mijn beperkte conditie. Het oppompen op zich kost slechts 3 minuten. Alles bij elkaar (dus het pakken van je spullen en in elkaar zetten van de roeispanen enz) ben je binnen 10 minuten helemaal klaar. Het gaat sneller dan met mijn vorige BB. Je kunt er voor kiezen om alvast 1 kant op te pompen en zo mee te nemen in de auto maar de tijdwinst die je er mee boekt is uiterst gering. En als er 1 ding is wat je niet moet hebben met een bellyboot, dan is het haast!
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Ochi

Marco,

Ga je veel plezier van hebben!

Heb hem zelf nu een jaar en comfortabeler en veiliger heb ik nog niet gezien.
Half leeg laten lopen en je legt hem zo achter in de auto.
Verbazend dat hij ook nog in de tas past want afgelopen winter heb ik hem op zolder bewaard.
Zodra hij in gebruik kom hang ik hem 3/4 vol aan de muur in de garage. 

Meest fijne zijn de peddels, ben al vaker op het ovm begonnen en zonder wind aan de andre kant beland om vervolgens vol in de wind terug te moeten en dan ben je blij dat je jezelf geen kramp hoeft te peddelen.

Waar ga je hem voor gebruiken? Zit wel nog te dubben of ik hem ook de zee op ga gooien maar ja het is geen megaboot dus of dat het beste idee is durf ik nog niet te zeggen.

Greetz Ochi

Marco B

Boot zal voornamelijk gebruikt worden op groot water Ochi. Oostvoornsemeer, Noorse fjorden, de zee rond Funen enz. Heb 'm vandaag op OVM uitgeprobeerd en ben er best enthousiast over. Er stond veel wind, uiteraard veel meer dan door de heren meteorologen voorspeld was, en het terugkomen tegen de wind in ging met behulp van de roeiriemen uit de kunst. Heb nog wel iets anders ontdekt; ik had ditmaal grote flippers meegenomen ipv mijn forcefins en dat bleek al snel een miskleun. Met grote flippers is het vrijwel onmogelijk om je voeten op de speciale voetenriem te plaatsen omdat je de flippers niet voor de band langs kunt krijgen, ze zijn gewoon te lang. Zonder voetensteun roeit het niet echt lekker en kun je niet goed je slagen maken. Maar goed, weer wat geleerd voor de volgende keer!
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

bartkoper85

Gister gelukkig eigenaar geworden van een Loop Xact #7 en wat extra spoelen voor mn Loop Multi reel. Ook nog wat klein materiaal.
Mooie aanvulling op mijn #3 en #9. erg blij mee  ;D

merijn1982

Vandaag in de dyckers 'snoepwinkel' geweest voor een babbel en een tas vol klein materiaal. Kwam mede forumlid roel ook nog tegen. Gezellig!!!
Tight lines!!

Esoxlucius

Bij mijn afwezigheid was er een pakketje geleverd bij de buren.
Snelle levering en prima service dankzij Pro Fly shop.
Loop Cross S1 #3 + Airflo Super Dri Elite + klein spul


Joost S.

Schitterend spul Esox, veel plezier er mee!  ;-)

jo flyfishing

yup, schitterende hengel.
Ik heb de #4 van bij Arjan, die nu zijn werk doet in Ierland.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Esoxlucius


Schippers

Mooie aankopen mannen!

Voor het fijne werk!


Volgende week in Noorwegen testen!

Groet,
Gerrit.

HappyFisherman

De afgelopen jaren gebonden op een imitatie Renzetti van (waarschijnlijk) Indiase makelij, maar nu 1 van Nederlandsche bodem aangeschaft:



Purno de Purno zou er jaloers van worden ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marco B

Leuk Bram en mijn Abeltje heeft plotseling een heel beschaafd kleurtje  ;)
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Sieger

Mooi apparaat en mooi kleurtje ook...  Een echte Sluiter ??


Sieger


HappyFisherman

Jep, in zijn eigen grot gefabriceerd  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Roel

Nu ik een tijdje met de TFO Finesse #3 heb gevist, kwam ik erachter dat ik de actie van mijn Guideline #8 opeens niet meer prettig voor mijn werpstijl is. Wat is er dan een mooier verjaardagscadeau dan een nieuwe hengel. Ik heb maarliefst 3x een uur staan zwiepen met verschillende hengels bij Dyckers........

Dit is hem geworden:


Team

Mijn laatste aankoop voor in de tuinkamer ;D

[attachment deleted by admin]
NUNC  AUT  NUNQUAM

PdH

Net haken en CDC besteld bij Muddler.
Kan ik ook eens de fameuze Jabba proberen te binden.
grtn, Peter.

Arie de Vries

Kreeg ik als vaderdag kadoo de boeken TROUT van Ernest Schwiebert, erg blij mee!!
Groet, Arie

Joost S.

#1199
Heb wat karperhaken gehaald, en wit bind draad. Nog wat foam scoren en dan ga ik mijn eigen drijvende karpervlieg binden, precies zoals ik wil.

Moet lukken.

[/URL]