Voor beginners: (bijna) gratis hengel + reel

Started by Gert, January 17, 2014, 12:49:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Ik heb nog een paar hengels waar ik zelf nooit meer wat mee ga doen, behalve weggeven  ;)
Heb er ook nog wel een reeltje bij, waar ik misschien wel wat voor wil hebben (maar niet veel).
Ik zal het morgen meenemen naar de binddag - reserveren kan alvast. Ook door de beginners die er morgen NIET zijn - kan misschien wel wat geregeld worden dat een ander het eventueel voor je meeneemt.

Het gaat om een Daiwa Regal van 8,5 ft voor een #6 lijn
En een DAM Quick Fly van 9 ft voor een #5/6 lijn.

"Voorwaarde" is wel dat je belooft de hengel zelf weer door te geven aan een andere beginner als je daar aan toe bent, en niet doorverkopen.

Groet,
Gert

Edit:
Ik heb zojuist even een reeltje met een DT5 lijn geprobeerd op die DAM hengel.(krijg je er beide gratis bij) - krijg er al bijna spijt van, zo lekker gooide dat ;)

Maar ja, ik ben dan ook geen beginner meer, na ruim 30 jaar.....

merijn1982

Tight lines!!

JB

 ::top::
Kijk dat is beginners op weg helpen, voor niet veel  ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Killer-Bug

Zo iemand is de naam vliegvisser waardig !
8) 8) 8)
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

Gerrit72




::goodjob::

Goed bezig Gert

(Nog een Sinterklaas op het forum  :) )
The only difference between men and boys is the price of their toys.

peter

Toppie Gert,ik had wel rea's verwacht .......

nog 11 uurtjes wachen
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Herman

Heb n kennis die zometeen Niet kan komen, wel belangstelling voor eentje
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gerrit72


Nog weinig respons Gert.
Nog even en ik meld me aan als Gerrit De Beginner  ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

Ik ben zelf ook een beginner - in opruimen ;D

Ben vandaag wel wat kwijtgeraakt op de binddag, maar kom toch weer met meer spullen terug als dat ik heen ging.....


Nigel

Dag Gert,

Ik ben welliswaar een beginner maar al in het bezit van een 4 en een 7.

Mijn probleem is alleen niet ik geen vliegvissers ken die geinteresseerd zijn om eens met mij op stap te gaan, waardoor de sport voor mij ook niet heel hard gaat. Wel heb ik een fanatieke vismaat die het vliegvissen wel heel mooi vind. Zelf heeft hij alleen nog niet de prioriteit ingezien van het kopen van een vliegenhengel. Misschien dat dit zou veranderen als hij de kneepjes een beetje leert. Denk je dat hij in aanmerking zou kunnen komen voor een van je hengels? Zo ja dan zal ik mijn best doen om hem wat worpen te leren. Zo kunnen we dan misschien ook eens samen een meer ervaren werpen bezoeken en wat meer dingen gaan leren want ik ben zelf ook nog niet ver.

Ik hoor wel of je het een goed betoog vindt  :P..

Mvg nigel

Kruijff

Hoi gert,

Ik heb je vanochtend een pm gestuurd...

Gr Ed
Gr Ed

Gert

#11
Ja, ik zal binnenkort ff reageren naar iedereen die gereageerd heeft.
De Daiwa Dam met reeltje en lijn was ik op de binddag al kwijt. Nog eentje over dus, zonder reel.
Ik heb getracht uit te zoeken hoe hoog de verzendkosten zouden zijn. Het is een 2-delige hengel, dus langer dan 1 meter.
Bij Post punt nl kom ik niet verder dan Als uw pakket niet binnen deze afmetingen valt, betaalt u een hoger tarief.
Dus het is blijkbaar duurder dan 6,75.

Groet,
Gert

Edit: het was de Dam die Herman heeft meegenomen voor een beginnend vliegvisser, niet de Daiwa...

Sieger

Verzenden met Post Pakket dienst kan tot 1,76 meter Gert en kost dan € 12,90 (binnen Nederland)... (heb veel verstuurd de laatste tijd...  ::) )


Sieger

Gert

Ok thx Sieger.
Zo blijft er weinig over van een gratis hengel natuurlijk, want die kosten zijn toch echt voor de ontvanger ;D

Sieger

Nou ja... niet gratis...  Geef mij een winkel waar in mijn eerste hengel voor 12,90 euro kan kopen.... ;-)



Sieger

Gert

De Daiwa gaat naar het zoontje van Ed (Kruijff). Wel via een omweg, om de verzendkosten te drukken ;).

Als ie 'm heel houdt kan die in de toekomst misschien wel weer opnieuw naar een beginnend vliegvisser(tje).

Groet,
Gert

Gerrit72



Mooi dat ze goed terecht zijn gekomen Gert!
Geweldig initiatief  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

maurice

Quote from: Gert on January 25, 2014, 12:05:02
De Daiwa gaat naar het zoontje van Ed (Kruijff). Wel via een omweg, om de verzendkosten te drukken ;).

Als ie 'm heel houdt kan die in de toekomst misschien wel weer opnieuw naar een beginnend vliegvisser(tje).

Groet,
Gert

mooi man.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Kruijff

Gr Ed