BC Canada, het blijft schitterend!

Started by sjoerd, November 13, 2016, 14:39:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Aangezien het de laatste tijd wat stil is op het forum, hierbij nog maar wat
lekkermakende plaatjes van onze laatste trip naar BC. Dat is alweer te lang geleden.
Kijken of we komend jaar weer een tripje kunnen plannen!
Die keer was het ontzettend schitterend weer eind september/begin oktober waarbij we
lekker meestal in overhemd konden vissen.


Menno die ...oeps een Kingsalmon heeft gehaakt tijdens het forelvissen.
Maar.... hij werd uiteindelijk veilig geland!

als je dan gratis een dagje mee mag steuren sleuren, ben je wel
gek om dat aanbod af te slaan.

Naast het vissen uiteraard ook genieten van natuur en cultuur

Deze native canadians(Indianen mag niet meer geloof ik ) visten
met grote netten. Even een trekje maken en een net vol met zalmen. Deze werden niet
meegenomen maar na gemerkt te zijn weer losgelaten voor onderzoek.

gelukkig bleven er genoeg zalmen over voor ons om te bevissen.
Wat een power hebben deze chums waarvan we er meerdere vingen op een dag.
een dag ving ik er maar liefst 17 stuks, toen Menno en Tom gingen steurenvissen.

de forellen hebben het voorzien op de zalmeitjes en daarmee kun je ze goed vangen
als je op de juiste plekken vist.

Beren tijdens het vissen hoort erbij in BC.

de  rode zalm of sockey is in paaikleed mooi om te zien en te vangen,





Ochi

Gaaf hoor Sjoerd!!!

Het blijft een geweldig land en ik denk dat ik er ook maar eens een echte vistrip moet plannen ipv vakantie met de vrouw. Wel leuk hoor met de vrouw maar er gaat zoveel van je vistijd af ;D


Was de steur op de Fraser?
Ik heb nu 3 keer meegemaakt dat de Fraser vanaf mid augustus dicht was voor vissen en heb daar nog steeds geen vlleg gesopt behoudens een plek aan een RV park maar daar die lag net aan de verkeerde kant van de rivier en daar ving ik alleen whitefish.

Greetz Ochi

Bone F

Kijk dat maatje forel gaat mijn interesse naar uit. Dat zalm en steur geweld boeit mij niet zo. Ik heb begrepen dat die forellen in vrjwel alle rivieren te vinden zijn of is dat te rooskeurig gesteld. Misschien kan iemand een toch paar rivieren noemen waar ik op mijn manier plezier aan kan beleven.

Twan

Quote from: Bone F on November 13, 2016, 16:43:30
Kijk dat maatje forel gaat mijn interesse naar uit. Dat zalm en steur geweld boeit mij niet zo.

Me too  ;D

sjoerd

Quote from: Bone F on November 13, 2016, 16:43:30
Kijk dat maatje forel gaat mijn interesse naar uit. Dat zalm en steur geweld boeit mij niet zo. Ik heb begrepen dat die forellen in vrjwel alle rivieren te vinden zijn of is dat te rooskeurig gesteld. Misschien kan iemand een toch paar rivieren noemen waar ik op mijn manier plezier aan kan beleven.

Je weet niet wat je mist als je niet eens zo'n zalm hebt gedrild. Ook een keer zo'n steur haken en vangen is een bijzondere ervaring. Alleen al het feit dat je op die machtige en brede Fraserrivier vist vanuit een bootje met een dikke 8-10 meter water onder je met die prehistorische vissen.
De meeste rivieren zullen een forelbestand hebben waarbij de ene rvier beter is dan de andere.
maar je zult een klein beetje je reisroute moeten aangeven voordat anderen je namen van rivieren kunnen noemen. BC is aardig groot.

sjoerd



Wat vind je anders van deze forel Frans? Kun je daar ook vangen!


Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Mike

Super gaaf !!

Een tripje dat soort prachtige zalmen vangen lijkt me fantastisch!
Ik heb nog nooit een zalm gevangen en moet dat ook echt eens gaan doen.

Ik snap overigens niet dat mensen geen grote vissen willen vangen. Het geeft echt een enorme kick om het gevecht aan te gaan met vissen die echt power hebben waarbij je er serieus wat voor moet doen om ze te landen. Ik ben er helemaal aan verslaafd   :)

Ik weet alleen nog niet wat ik van die beren moet vinden  ???
Doe je zoiets met een gids en is die gewapend of heb je zelf iets om je te verdedigen ?

Ik ben sowieso erg benieuwd naar details over dat tripje.
Als je dat wilt delen zou ik graag wat info willen hebben over prijzen, accomodaties, gidsen enzo..


EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bone F

Ja sjesoes Sjoerd nou maak je het al weer moeilijker ;D Zo'n grote kan erbij zitten natuurlijk. Btw bones en tarpons geven ook een leuk stoeipartijtje hoor en dat ken ik nou weer wel.
Mijn route wordt grof weg, Calgary, Waterton/lakes, dan weer iets terug en langs de US grens naar Vancouver, Vancouver Island, via Whistler weer schuin omhoog in de richting van Jasper en Banf. Na Whistler heb ik div. mogelijkheden richting Jasper, dat moet ik nog ff uitzoeken. Ik wil zo'n 4000km rijden en dus ook zo nu en dan een paar dagen blijven. Keuze genoeg lijkt mij.......

sjoerd

Voor nog meer foto's e.d. klik dan  ook even naar mijn vorige postings:
canadavistrip september 2012 deel 1 en deel 2

sjoerd

Mike,'
wij gaan erheen zonder gids.
Kwestie van op het internet eens te zoeken wat de vlucht kost, auto huren en motel/cabin en je weet globaal al de kosten
die je hebt. Huur je een cabin  kun je zelf je ontbijt en lunch klaarmaken en evt zo nu en dan zelf koken of een cvette pizza opwarmen.
Ga je met twee of meer personen kun je de kosten vanauto en onderdak delen.
2 weken waren we onge 1500 euro kwijt.(2012) Zal nu weer wat meer zijn

Menno_siemensma

Quote from: Mike on November 13, 2016, 21:08:00
Super gaaf !!

Een tripje dat soort prachtige zalmen vangen lijkt me fantastisch!
Ik heb nog nooit een zalm gevangen en moet dat ook echt eens gaan doen.

Ik snap overigens niet dat mensen geen grote vissen willen vangen. Het geeft echt een enorme kick om het gevecht aan te gaan met vissen die echt power hebben waarbij je er serieus wat voor moet doen om ze te landen. Ik ben er helemaal aan verslaafd   :)

Ik weet alleen nog niet wat ik van die beren moet vinden  ???
Doe je zoiets met een gids en is die gewapend of heb je zelf iets om je te verdedigen ?

Ik ben sowieso erg benieuwd naar details over dat tripje.
Als je dat wilt delen zou ik graag wat info willen hebben over prijzen, accomodaties, gidsen enzo..
Beren is kwestie van blijven opletten, zie je afdrukken die vers zijn, opgevreten zalmen etc. dan gewoon even goed lawaai maken, blijven rondkijken tijdens het vissen en de meeste beren zullen niet in je buurt komen, beetje zoals straathonden zijn. Zolang je niet tussen een vluchtweg, de kleintjes of anderzijds de beer in een hoek drijft, gebeurd er vrij weinig en kun je gewoon genieten van de beestjes. bearspray is een goede optie als je wat bang bent voor al te nieuwsgierige beren, maar nogmaals komt dat niet veel voor. De kans dat je aangereden wordt is veel groter.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Mike

Bedankt voor de info Siemensma's  :)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Hans-oet-remunj

In het geval je gaat camperen : beter ook niet in je tent gaan slapen met luchtjes van eten of tandpasta ...

Mike

Bedankt voor de tip Hans maar de laatste keer dat ik ging kamperen was ongeveer 15 jaar geleden. Toen t begon te regen lag ik mij zo te ergeren dat ik de tent in een container heb gegooid en een taxi gebeld om zo snel mogelijk naar t dichtsbijzijnde hotel te gaan.
Ik heb veel afzien over voor mooie vistrips maar na een dag zwoegen heb ik echt een warme douche en een comfortabel bed nodig ::trusten::.
Als ik ook nog eens het idee heb dat er beren rondsnuffelen doe ik helemaal geen oog meer dicht :o



EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bone F

Quote from: sjoerd on November 13, 2016, 19:13:02
Je weet niet wat je mist als je niet eens zo'n zalm hebt gedrild. Ook een keer zo'n steur haken en vangen is een bijzondere ervaring. Alleen al het feit dat je op die machtige en brede Fraserrivier vist vanuit een bootje met een dikke 8-10 meter water onder je met die prehistorische vissen.
De meeste rivieren zullen een forelbestand hebben waarbij de ene rvier beter is dan de andere.
maar je zult een klein beetje je reisroute moeten aangeven voordat anderen je namen van rivieren kunnen noemen. BC is aardig groot.
Kennelijk ga ik naar een gebied waar weinig  NL vissers komen :D

sjoerd

Quote from: Bone F on November 17, 2016, 09:10:37
Kennelijk ga ik naar een gebied waar weinig  NL vissers komen :D
Of een gebied met weinig goede forelrivieren haha.

Bone F


Ochi

#18
Prima forelrivieren als je de steelhead niet vergeet😄

En voor leuke forellen google op de Coquihalla rivier tussen Merrit en Hope ligt waarschijnlijk op je route richting Vancouver island. Bij gebrek aan zalm heb ik me daar best vermaakt met Forel.

Op Vancouver island moet je lake Cowichan and river maar door google halen

Bone F

Bedankt Ochi daar heb ik wat aan! De rest blijft akelig stil............. ::stil::

Gerrit59

Quote from: Bone F on November 17, 2016, 21:59:43
De rest blijft akelig stil............. ::stil::

Daar dromen wij van... :)

Gerrit

MarcelN

Ik zou je Sildenafil vliegen ook maar meenemen Frans :P
https://vimeo.com/190807316

Bone F

#22
Is dat die stijf gebonden vlieg? Met zoveel gekrijs hou je mij en de beren wel op afstand ;D