op jacht naar (grote) baars

Started by A{b}r{a}xa{s}, June 25, 2011, 09:15:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Ik sta nu onder een brug te schuilen 8)
maar nu lieg ik
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Op de IJsselbrug hadden ze zojuist zelfs een beperkte snelheid in verband met "wateroverlast". Wat is er hier in Zwolle gebeurd?!?

Arno

niks aan het handje ik heb heerlijk een 2,5 uur wadend staan vissen en nog een aantal kleine baarsjes en 2 voorns van 22 en 25 cm gevangen
alles aan een gesopte natte palmer met een zilvertint erdoor gevangen en de wind viel best mee met een 3/4 kon ik prima tegen de wind inkomen
verder was er buiten bereik een vis aan het jagen die zo af en toe compleet uit het water kwam op afstand ik kon niet zien wat voor vis het was

Gr Arno

Bert J.

Kijk, dat zijn de bikkels. Gewoon gaan vissen.

Die jagende vis is roofblei. (als je gevist hebt waar ik denk dat je gevist hebt)
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Vanmiddag na een paar uur zwiepen met een EPpopper zonder resultaat bedacht ik me ineens dat ik nog een hengeltje in de auto had liggen. Ff een andere leader er an met een groen forelstreamertje op de punt en een witte als dropper vlak erboven. Ik heb er eerder op baars gevist met een dobber en een piertje en dat wou altijd erg goed. Ook met de vlieg prima gevangen, waarbij ik voor het eerst een paar mooie doubletjes had. Da's echt lachen!

Uiteindelijk had ik er 26 in een uurtje en allemaal zo'n beetje van dit formaat, maar dat geeft wel sport op een 6foot #2 ;). Nieuwe hobby is geboren!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

lord4163

Gebruiken jullie geen stalen onderlijntje als jullie vissen met een streamer? Dan ben je voorbereid op de snoek, of schrikt dit de baars teveel af?

HappyFisherman

Ik gok het er dan wel op... Breng je me trouwens ff op een goed idee, ff nieuws kijken en dan maar weer eens vissen :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Streameren op een #2?

noumoe  :o

HappyFisherman

Exact, 6 foot ook nog HAHA.
Had er maar een paar, komt er een kerel langs fietsen... Hij keert en wil me even waarschuwen voor de boete van 90 euro die hij ook gehad had vorige week. Hij zat 50 meter van een stuw en dat mocht pas vanaf 75 meter. Toen hij wegfietste vroeg ik em nog waar het was en dat was in de Vecht bij Ommen... "kerel van een jaar of 55 met een grijze caddy zeker" zei ik nog. Ja zegt hij, met nog 1. ER ZIJN ER DUS 2 VAN DIE EIKELS!!!
Echt lekker vissen was het dus niet meer en ben ik er maar mee opgehouden, want 90 eurie is me toch echt teveel!


Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

heeft ook baardje en kale muts of niet.

maar uh baars is slecht vangen of niet Bas ?

hier ook hahahha,want vis er niet gericht op.