1e keer snoeken

Started by HappyFisherman, January 23, 2011, 13:35:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HappyFisherman

Net voor het eerst een paar uurtjes staan zwiepen met m'n #8 en gister gefabriceerde streamers. Mooi stukkie water afgevist (wel met de wind mee smijten), maar geen beet gehad.



Volgens mij ga ik ook hier wel weer verslaafd aan raken!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marksman


Gewo

Is een mooi watertje en streamer.

Ziet er vangbaar uit.

brian

jammer man, wel mooi water

Rossie69

Bram werp je streamer is langs het kantje.
na hoog water liggen ze ook vaak tegen het kantje te wachten,op wat komen gaat.

mooi stekkie hooor

HappyFisherman

Wel alles afgevist. Stukkie op de foto heeft me zo'n 2 uurtjes gekost :) Ook op een stukkie verbreed en een inlaat van een ander slootje geen beet gehad. Andere x beter, water genoeg hier in de buurt. Hoorde vanmiddag op de forellenvijver al dat dat stukkie laatst nog 2 snoeken van rond de 70cm had opgeleverd.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Jammer Bram, maar zeker weten dat ze daar zitten... Zoals Rossie al zei... vooral die mooie onregelmatige kantjes afvissen (maar dat had je al gedaan..  ;) )

En met deze kou niet al te snel binnen strippen... iets meer tijd geven om de happen...


Sieger

HappyFisherman

Studenten hebben deze week tentamens, dus geen lessen. Voor mij dus de tijd om veel na te kijken, maar ook eigen tijd indelen. Die snoek komt deze week echt wel op de kant (hoop ik HAHA).

Aan het eind van de week zie ik er waarschijnlijk uit zoals die speerwerper uit Asterix en de Helden :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Tim

Ziet er ind mooi uit. Het weer is er ook wel na nu.... jammer dat je geen aanbeet hebt gehad...

hendri

streamer is nix mis mee, het stukje water wat je laat zien vind ik zelf een beetje lang recht en kaal. zelf zoek ik meer de duikers, kruisingen, bruggetjes, overhangende bomen en dat soort dingen. ;)
begrijp me niet verkeerds, ze zullen er vast liggen daar.

HappyFisherman

Vanmiddag weer geweest, veel wind en regen en best koud. Nu ook alleen maar de hotspots afgevist, maar geen drol gevangen. Volgens mij zit er helemaal geen snoek in nederland :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Quote from: HappyFisherman on January 25, 2011, 17:41:11
Nu ook alleen maar de hotspots afgevist, maar geen drol gevangen.
Je zal eerst met de broek af moeten in de wal, wil ze vangen. ::scheet::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

HappyFisherman

Vanmiddag op het werk mooi op tijd klaar met nakijken en dus z.s.m. naar huis, want dan kan ik nog een uurtje vissen. Zelfde watertje als gister genomen, alleen nu een ander stuk. Bij de 2e worp al een enorme kolk achter m'n streamert, snel nog een x er langs en weer hapt dat kreng mis. Heel even later is het wel raak, maar in mijn enthousiasme vergeet ik om de haak goed te zetten en ben ik em kwijt. Gloeiende gloeiende... Uiteraard nog een poosje er op staan gooien, maar die snoek zat me mooi uit te lachen. Kleur gewisseld en binnen 2 worpen weer hangen! Heel even gevoeld dat ie er aan zat, maar weer dat 'ezel en die steen' verhaal.
Verderop was nog een mooi stekkie met wat riet, maar daar kreeg ik geen beet en dus 20 min later nog weer terug naar het eerste stekkie. Binnen 5 worpen greep dezelfde snoek als eerst wel goed en nu heb ik ook de haak wel goed gezet. Gevecht was kort, maar echt supergaaf! Snoek van een centimeter of 70 met een beetje vale tekening.
De geweldige foto van m'n 1e snoek had ik al in m'n hoofd, trots om die hier te laten zien. Vis int netje, vis springt nog 1x en je raad het al! Vlieg vast in m'n schepnet en die snoek terug in het water HAHA! Het kon ook niet goed gaan :D
Nou ja, een foto is ook maar een foto en het gaat natuurlijk om de herinnering (die ik nooit zal vergeten).
Vliegvissen is bevlogen vissen...