beek 9 maart 2012

Started by maurice, March 09, 2012, 22:20:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weerwolf

Oh, maar daar gaat het niet om.......het is ook gewoon gezellig om met anderen te vissen en op andere plekken te komen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

ha en dat met jullie :)

HappyFisherman

Nou Roelof, dan gaan we binnenkort toch ff weer op de vecht kijken of de windes er al zitten? Volgens mij is dat stekkie van vorig jaar wel wat!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72

Ik heb de vispas wel altijd bij me,maar dat grote vergunning boekje ligt thuis in de kast,
weet iemand of je daar een bekeuring voor krijgt? Het boekje past niet in m,n vestje.


Heb me in de tijd dat ik KSN lid was, ook bezig gehouden met controles. Destijds was het zwart-wit gezien zo dat een vispas EN boekje verplicht waren. Echter op de vispas staat een vereniging stempel, een beetje controleur weet dan of je in het betreffende water mag vissen of niet. Controleurs hadden destijds ook zelf het boekje in bezit, zodat ze deze bij twijfel konden naslaan. Toch heb ik het boekje zelf wel bij me (neem niet het risico een zwart-wit controleur te treffen, zal je toch gebeuren..).

Positief dat je de dienders wat uitgelegd hebt. In het verleden werd er veel over overlast aan de waterkant geklaagd en als reden werd aangegeven; 'de politie doet niks'. Mijn ervaring is dat je bv, als KSN, Federatie, Boa's en politie samen heel leuk op kan trekken, om de belangen van alle vissers te behartigen.

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

#29
Quote from: Gerrit72 on March 12, 2012, 11:07:42
Ik heb de vispas wel altijd bij me,maar dat grote vergunning boekje ligt thuis in de kast,
weet iemand of je daar een bekeuring voor krijgt? Het boekje past niet in m,n vestje.


Heb me in de tijd dat ik KSN lid was, ook bezig gehouden met controles. Destijds was het zwart-wit gezien zo dat een vispas EN boekje verplicht waren. Echter op de vispas staat een vereniging stempel, een beetje controleur weet dan of je in het betreffende water mag vissen of niet. Controleurs hadden destijds ook zelf het boekje in bezit, zodat ze deze bij twijfel konden naslaan. Toch heb ik het boekje zelf wel bij me (neem niet het risico een zwart-wit controleur te treffen, zal je toch gebeuren..).

Positief dat je de dienders wat uitgelegd hebt. In het verleden werd er veel over overlast aan de waterkant geklaagd en als reden werd aangegeven; 'de politie doet niks'. Mijn ervaring is dat je bv, als KSN, Federatie, Boa's en politie samen heel leuk op kan trekken, om de belangen van alle vissers te behartigen.

Gerrit, zie ook dit topic van al weer een paar jaar terug:
Vraag/antwoord aan/van Visserij Nederland

Uit andere berichten hoor je ook wel dat Sportvisserij Nederland voorstander is van een boekje in pdf op je mobiel of wat dan ook, maar is officieel een wetswijziging voor nodig.

In feite geldt nog steeds wat "in jouw tijd" ook al gold: VISpas EN het boekje moet je bij je hebben.

Groet,
Gert

HappyFisherman

Stond ook in het visblad van deze maand. Ze zijn er hard mee aan het werk, want dat papierwerk is echt achterhaald!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jozua

met welke hengel vis je?
toffe vangst!!