Back to basics

Started by HappyFisherman, December 17, 2014, 14:10:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Afgelopen week glimlachend het stuk van GJ gelezen over de aankomende verzameldrang voor alles wat op een haakje zou kunnen. Na zo'n 5 a 6 jaar vliegjes knuppen en vooral heel veel verschillende zaken uit proberen (lees nieuwe spulletjes aanschaffen) heb ik een bindvoorraad waarvan alle dierentuindieren in tranen zouden uitbarsten  ::fluiten::
Het gepruts met gekregen of gevonden dingetjes en de bijbehorende creativiteit is met de komst van kennis en kunde naar de achtergrond verdwenen. Tegenwoordig kijk ik wat ik wil maken en pas daar mijn benodigdheden op aan (zoals het heurt...), maar vanmiddag dat eens weer omgedraaid en eerst gekeken wat ik aan gratis verkregen bindspulletjes heb en daarvan iets in elkaar gefantaseerd:


Staartje van kippenveer, lichaam van gestripte pauwenfiber, ribje van paardenhaar (glad spul trouwens!), thorax van pauw en een hackle van een papegaaienveertje.

Maak eens je eigen creatie en post er een plaatje van hieronder! Heeeeel misschien komen er nog weer wat nieuwe ideeën uit ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Beertje

Het resultaat mag er wezen Bram. En i.i.d die ribbing zal niet lang blijven zitten zonder lak o.i.d.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rena

Petje af, mooi creatie !

GJ

Zo wil ik het ook leren!

Team

Mooi werk Bram, kunnen we in Apeldoorn maken,
NUNC  AUT  NUNQUAM

Dick


Troutbuster

Mooi Bram!! ::goodjob::

Lijkt zo simpel, het tegendeel is waar

Mooi in verhouding!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Inderk

Was de vice dan ook gratis?  :P

Mooi bindwerk Bram!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arie de Vries

Mooi gebonden vlieg Bram
Groet, Arie

Raymond

::wtf::

weerwolf

Dit schijnt trouwens een tendens te zijn. winkeliers hebben het er ook over dat er ander materiaal verkocht wordt om simpele vangers te maken.


Maar mooi gemaakt bram
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.