meivliegen in de Kool

Started by Huib, May 13, 2012, 00:07:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Huib

vandaag weer een heerlijke middag op de kool, met eileggende meivliegen werden de forellen erg actief en selectief. met een grote once-and-away in olive en bruin, kon ik er toch nog 4 op de droge vangen. vele missers en een paar losschieters. op het eind nog even met een streamertje geprobeerd en zowaar 2 mooie bruine forellen.

ik zou zeggen snel heengaan!

groetjes
huib

Rossie69

woldstek vlogen ze ook uit.

Bruin/donker gekleurd.
niet groot.


vliegvisgek

huib ik was er ook waar viste je ik ving er 3 maar wel veel missers gehad :D

en henk 40 stuks toppie hoor je mag zekers vaker nu mee van je werk of delen julie de vis niet dan mag je niet meer mee ;D ;D ;D

ben

Gister Eemhof: 25 stuks op kleine vijver, een paar op droog, 5 stuks op grote, waarvan 3 op droog KICKEN Dus!!!!!!!!!

Rossie69

Goed bezig geweest Ben.

alles op de redtag of ?

vliegvisgek

gisteren kool ben ook alles op droge grote meivlieg oh wat gaaaaaaaaf

vandaag reutem super veel vis en 3 heldikke gouden erbij dikste 3,9 kilo maar was helaas niet sterk aan mijn nieuwe 4tje

Raymond

Lijkt me inderdaad echt geweldig, profiteer er maar van zolang als het duurt...
::wtf::

vliegvisgek

met of zonder genieten doe ik elke week weer met droog of streamers of glaslijn zinkjlijn hoe dan ook genieten doe ik echt ;) ;) ;)

maar dit is wel het mooiste eerlijk wat een vet gezicht was dit 8)

Raymond

Haha, dat bedoel ik dus, met een streamer kun je altijd vissen maar die meivliegen komen niet het hele jaar uit hè... ;)
::wtf::

Rossie69

maar wie verwacht dat dan ook ?
op een forelput? hoezo onnatuurlijk.

vang het jaar rond met streamers op putjes.


Arno

vorig jaar zelfs op Emst meivliegen uit zien komen en me kleurenblind gevangen met een bruine meivlieg.

Gr Arno

vliegvisgek

ja henk en arno het heeft zekrs wat maar 95% vangen we denk toch op streamertjes ;)

Ron-O

He die Arno, kan je mij zo'n bruine meivlieg patroontje sturen? :)
Meivliegen zijn het helemaal.
Gr, Ron.

vliegvisgek

ja arno ik ben ook benieuwd naar je bindpatroon ;D ;D ;D ;D ;D

en al weer doordeweeks wezen vissen op forel put arno doornspijk of emst ;)

HappyFisherman

Of Arno moet er even een paar voor je strikken, kan ook  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

arno strikt alleen zijn schoenveters happy knuppe niks voor hem teminste dat zegt ie altijd ;D ;D

Arno

Klopt mannen ik bind niet zelf maar ik knoop niet alleen mijn veters ik knoop ook nog boten vast en wat er nog meer bij zeilen komt kijken.
maar die bruine meivliegen zijn hetzelfde als de zwarte alleen dan te lang in de zon gelegen en verkleurt naar bruin.
ik heb ze ooit in een ver verleden eens ergens gekocht maar weet echt niet meer waar.
volgens mij  bij suze van de Fly Factory in Apeldoorn.

Gr Arno

ben

Ach Arno, boot vast knuppen is extra leuk als je daarvoor 1e bent geworden met zeilwedstrijd, (Toevallig weer afgelopen zondag) Knuppen vliegen kost me teveel tijd ga liever in die tijd vissen!!!!!

vliegvisgek

Quote from: Arno on May 14, 2012, 20:43:09
Klopt mannen ik bind niet zelf maar ik knoop niet alleen mijn veters ik knoop ook nog boten vast en wat er nog meer bij zeilen komt kijken.
maar die bruine meivliegen zijn hetzelfde als de zwarte alleen dan te lang in de zon gelegen en verkleurt naar bruin.
ik heb ze ooit in een ver verleden eens ergens gekocht maar weet echt niet meer waar.
volgens mij  bij suze van de Fly Factory in Apeldoorn.

Gr Arno

klopt arno die had suzy maar had ze is gestopt met webshop en heeft alles meer dan 10.000 vliegen verkocht aan t,smallert (sander de zoon)

ben

@ Rossie: Red Tag dit weekend niet gebruikt, ik varieer wat meer, en vang dus wat meer, en daar op de Eemhof leer je wat meer van al die vliegvissers!!!!!

Arno

He Ben Gefeliciteerd man,
ik had al even gespiekt op de website van Z.V. de belterwiede
en zag dat er zondag wedstrijden waren maar nog geen uitslagen kunnen vinden.

Ik ben woensdag vrij misschien kom ik wel even kijken?.

Gr Arno

ben

Uitslagen en verslag staan er nu op, zou leuk zijn als je woensdagavond even komt!!!!