CDC in de lus

Started by Hilco, January 27, 2013, 00:08:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco

ik zie overal dat het beter gaat met de Marc kleine jan gereedschap maar ik las ook dit uit 2011

Quote from: Evert on July 09, 2011, 09:04:15
Mooie vliegen Bram.
P.s ik heb de tool ook, maar gebruik hem alleen
als ik verschillende materialen wil mengen.
Gebruik je alleen cdc, dan kan je die ook zonder de mpj tool in de lus
zetten en langs de stam afknippen.

hoe gaat dat dan als je beide kanten wilt gebruiken?

Wilco

Neem een wat dikke blok foam van....hmm 2 cm. Maak een snede van 1 cm diep met een scherp mes, die heb jij vast wel. Dan leg je die CDC veer enkel of 2 veren boven op die snee en neem een dik stuk nylon waarmee je de CDC in de snee drukt. De stammetjes liggen nagenoeg op elkaar en zijn het diepst in de snee gedrukt. Neem nu je klem en pak de CDC zo ver mogelijk in de klem en open de snee door het foam open te buigen.
Knip de stammetjes weg en je CDC is klaar om in de lus te zetten......simpel. Maar dat geldt voor veel zaken.

HappyFisherman

Of NOG makkelijker, de fibers van de veer 90 graden vand de stam tussen duim en wijsvinger trekken, stevig vasthouden en in 1 ruk losmaken. Vervolgens in je dubbinglus doen ( is nu dus wat meer gepiel) en hetzelfde trucje uithalen.

Moet wel zeggen, met blok of MPJ tool gaat stukken fijner!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Als je zo handig bent als ik....  :-\ koop je gewoon een MP-tool.... werkt uitstekend.... Trouwens de papierklemmen zoals Inderk al een paar keer heeft laten zien, werken ook uitstekend....


Sieger

Hilco

Ideaal een regenachtige zondag ochtend .

Ik heb de tool maar na gemaakt , werkt bijna net zo goed.

voorlopig red ik me wel dus.

Arie de Vries

ben wel aan het knutselen geslagen, bij gebrek aan een blok foam (waar is dat verkrijgbaar?) heb ik een blokje hout gebruikt. Nadeel van het hout is dat je het niet kunt openbuigen en dat in de zaagsnedes het hout ruw blijft waardoor de CDC niet makkelijk te verwijderen is. Zal dat met een reepje schuurpapier nog proberen te verbeteren

[attachment deleted by admin]
Groet, Arie

Arno

gewoon kant en klare vliegen kopen Hilco dan heb je dat gekloot ook niet

Rossie69

2 papier klemmen is al voldoende.


Wilco

Quote from: Arie de Vries on July 07, 2013, 12:44:41
ben wel aan het knutselen geslagen, bij gebrek aan een blok foam (waar is dat verkrijgbaar?) heb ik een blokje hout gebruikt. Nadeel van het hout is dat je het niet kunt openbuigen en dat in de zaagsnedes het hout ruw blijft waardoor de CDC niet makkelijk te verwijderen is. Zal dat met een reepje schuurpapier nog proberen te verbeteren

Ik zou eens gaan kijken bij de Action. Daar hebben ze foam staven in allerlei kleurenvan 150 cm lang en rond 70 of 80 mm voor in het zwembad. Een stuk afsnijden van 8 cm en dan recht op zetten en weer door snijden. Met één ferme snee in het midden is het perfect voor het vatten van fibers. Het openbuigen werkt perfect.

Arie de Vries

Wilco,
Begrijp wat je bedoelt. Zal daar gaan kijken, maar blok hout werkt na enig proberen en wat schuurwerk ook
Groet, Arie

Rossie69

dus de trend van deze zomer badslipper mpj imitatie tool  8)