suriname

Started by jelle, September 10, 2012, 21:03:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcelk


1e vis geen idee.[/size]


2e vis: speckled piranha / Serrasalmus spilopleura

Gerrit72



::goodjob:: Hoe dan ook...mooie vissen. Gefeliciteerd Jelle! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jelle

#27
Dank

dus een gespikelde piranha en een gayfish :)

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens


jelle

ook nog een aquariumvis met een kleine zwarte nimf

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

ben

Hallo Jelle, leuk dat je dit allemaal met ons wil delen, maar wanneer kom je weer terug, gaan we vissen op het Oosterseveld ofzo!!!!

jelle

Ik moet hier 7 tanken milieuklasse A bezorgen en heb nu 5 af
de volgende 2 moeten halverwege volgende maand gedaan worden
zodoende kom ik woensdag weer in nederland aan.
kan ik mooi weer op jacht naar de snoek

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens


Nigel

Quote from: jelle on October 22, 2012, 22:53:47
Zo
Na een week in suriname 1 keer kunnen vissen
Niks gevangen maar, goede moed voor volgende zonda dab gabrokopondo meeer ik voor de pirhana op het brokopondomeer

Ps internet is hier niet best

Aan je typkunsten te zien had je hier al aardig wat joggo's naar binnen gewerkt of niet Jelle :P ?

Die Piranha noemen ze geloof ik gewoon een zwarte piranha. Die andere 2 vissen ken ik ook echt niet meer ze zijn wel prachtig om te zien. Deze winter zou ik eigenlijk ook gaan maar ik heb het geld niet bij elkaar gekregen en mijn broer moest veel doen voor school. We hopen dus het jaar erop met kerst naar suri te kunnen.

Freek

Sorry dat ik nu te laat ben maar in Suriname moet je vissen met de "Ganja vlieg"...
Die bind je niet, die draai je!

Maar heele mooie vissen!  ::goodjob::

jelle


Ik ben bekomen van de djogo`s (= een bier als amstel in een literfles)
en vond deze foto, lijkt me in ieder geval de goeie familie te zijn
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

Quote from: Freek on December 05, 2012, 18:20:40
Sorry dat ik nu te laat ben maar in Suriname moet je vissen met de "Ganja vlieg"...
Die bind je niet, die draai je!

Maar heele mooie vissen!  ::goodjob::
daar waag ik me maar niet aan ;)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Nigel

#37
Kan je misschien ook maar beter niet doen. Hoewel de politie daar wat nalatig is in sommige opzichten riskeer je er toch wel even 2 maanden voor. Maar als je het in privéruimte e.d. doet is er weinig aan t handje  ::)

Affijn, dat ter zijde. Al een Peacock gevangen aan de vliegenlat of niet Jelle ???

edit: Ja dus, niet helemaal goed gelezen.

Heb je nog een mooie plaat van zo'n mooie vis ?

harlin

Quote from: jelle on November 18, 2012, 22:07:16

is deze vis gevangen aan de onderkant van de aarde? ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

Quote from: Bofroe Losso on December 26, 2012, 22:05:55
Dit lijkt me een Grobia (of Grobbia).
surinaamse naam?
ik kom op een goerami soort ik denk iets van de vlag gourami
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

Quote from: Bofroe Losso on December 27, 2012, 18:00:25
Ja Surinaamse naam Grobia of Crobbia??
vorige week nog een gevangen die goerami is een krobia
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Hendrik

Lijkt op een vlag chiclide (baars achtige)
Gourami`s vind je alleen in Azie.

jelle

ik dacht zelf iets van diamantgourami
Ik vertelde mijn surinaamse visbuurman dat ze in nederland zomaar €10 losten dat vond ie wel grappig ,hij eet ze nl allemaal op
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens


jelle

Inderdaad een chiclide soort
Het schijnt dus deze soort te zijn Krobia xinguensis
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

jelle

#46

Deze vis ving ik in de suriname rivier vlak bij brokopondo net na de stuwdam
gevangen met een oranje stijgnimfje haak 20
zeer felle bijter ik weet nog niet welke soort het is

Deze krobia was de grootste die ik ving die dag en is gevangen op de visstek op de foto hier benden



Dit is en mooie waterjuffer,
dan verwacht je ook dat er op deze beestjes geaast word maar van de juffers welke in het water vielen is er niet een gepakt.
waarschijnlijk meer kans met de nimf dat is misschien voor later wie weet


O ja oppassen wanneer je door het oerwoud loopt op zoek naar een visstek
daar kwam ik deze gast tegen hij heeft zich ook niet voorgesteld?????????
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Gerrit72



Mooie foto's! Zou daar graag eens een lijntje strekken,
misschien moeten we met het hele forum maar naar
Suriname, met dat ijs hier :(.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Nigel

Is inderdaad nu de perfecte timing..

Ik ga in februari lekker boeken voor de volgende kerst. Geen weer voor n visser hier.
Jelle van je ook peacock bass aan de lat of gewoon met ander kunstaas of iets dergelijks?

jelle

Ik wilde ook niet terug maar de baas was weer eens lastig, klus in nederland afmaken zoiets wazig`s

Maar wanneer je echt wil vliegvissen in Suriname of met een andere hengel gewoon wadend of vanuit een kano is het beste
midden op het water en naar de kant toe vissen is de manier voor grote peacockbaars en aricauna en al het andere wat zwemt Ik heb allen vanaf de kant gevist en me kleine aasjes leuke nieuwe soorten voor mij maar klein van formaat al is di krobia wel aan de maat voor de soort
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens