Ben op zoek naar een Waadjack

Started by peter, February 28, 2011, 23:58:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rene V.

 ::agree::
Ik heb 3 jaar de Freestone gehad van Simms,de goedkoopste dus koste toen iets van 179,-- euro.Nooit lekkage of nat geworden.Heb nu een Guide maar houd de Freestone onder in mijn tas gedurende de zomer,lekker compact op te vouwen.Ik heb al vele verhalen gehoord van medevissers over lekkages en ander gekloot met andere jassen.Voor mij dus Simms.

Groet Rene V.


FSCHAMP

Inderdaad Rene,

zo denk ik er ook over. Niets voor niets gebruiken bijna alle Gidsen over de ganse wereld Simms, voor hun is dit hun dagelijks werkkledij en dit moet goed zijn.  En ik wil als ik op reis ben om te vissen zonder zorgen kunnen vissen en reken daarom op mijn materiaal.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Heintje Davids

Ik snap je betoog Fschamp en ben het er ook wel grotendeels mee eens.
Aan de andere kant moet ik zeggen dat goedkoop echt niet altijd duurkoop hoeft te zijn. De laatste 4 jaar gebruik ik een Simms G4 waadpak. Prima ding, daar niet van, maar gewoon bezopen duur. Daarvoor had ik een Vision Extreme die ik zo'n jaar of 7 a 8 probleemloos vele weken per jaar heb misbruikt en die tot op heden nog steeds bruikbaar is zonder lekkage of iets dergelijks. Of de Simms net zo lang meegaat moet ik nog maar afwachten.
Ik neem aan dat iemand naar een Raptor2 gaat kijken omdat hij een bepaald budget in gedachten heeft en dan vind ik de vergelijking met een jas die ruim 2x zo duur is een beetje uit de pas lopen.

Sieger

#78
Gebruik al 6 jaar een Geoff Anderson jack... Zowel de Raptor als de WS3 zijn nog steeds waterdicht, geen slijtageplekken en zitten me als gegoten....

Kosten voor de WS3 € 99,00 in de opruiming.... Daar kan ik er ongeveer 4-6 keer een van kopen in vergelijking tot een Simms/Patagonia etc... (met dezelfde hoeveelheid zakken en afdichting, etc...)

Laten we de levensduur van de GA jack op 4 jaar zetten, dan ben ik 16-24 jaar verder.... Ben benieuwd of één van die anderen dat haalt.....  ::)


(ben absoluut niet tegen duurdere jassen, heb voor mijn wandel- bergactiviteiten alleen 3 laags goretex jassen en die bevallen prima... Maar ook daar zeer goede en veel goedkopere alternatieven gezien. Zeker gezien mijn ervaringen en het beroep dat ik al 3 keer heb moeten doen op de garantie van Gore....)


Sieger

FSCHAMP

Heren,

jullie hebben gelijk als je die dingen hier koopt, maar niet als je ze in de states koopt.  Hier moet je de extra taksen bij betalen en de winkeliers hier moeten er ook nog iets aan verdienen. Ik heb mijn waadpak in dollars gekocht vele malen goedkoper dan in euro's, enkel mijn Simms Guide Jacket heb ik hier gekocht en dit heb ik gekocht in afslag, daar het einde serie was omdat Simms een nieuw model op de markt had gebracht.  Je moet inderdaad rond kijken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>