Ben op zoek naar een Waadjack

Started by peter, February 28, 2011, 23:58:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Vrijdag nog een mail gestuurd naar de site die Sieger hierboven gelinked had, maar die hebben em ook niet meer in L. Komende winter wil ik er wel 1 aanschaffen (stinkt niet zo naar een ouwe geit als een wax-jas HAHA), maar welk ander merk en model bevalt jullie nog meer goed?

B.v.d.

The Happy/Lucky Fisherman ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless

Quote from: Useless on September 27, 2011, 20:22:33
Kijk hier anders eens naar. Raptor, Simms Freestone, Scierra aquatex, Vision. Allemaal redelijke waadjacks voor ongeveer dezelfde prijs.

http://www.efishing.de

HappyFisherman

De WS3 is inmiddels in prijs gedaald naar 212 euro! Is in zo'n 6 weken tijd dus 140 euro in prijs gezakt, als dat zo doorgaat wacht ik nog 10 weken en heb ik er 1 gratis ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

ben

Heb inmiddels al een tijdje de WS3 voor 225 Euro via die Italiaanse site Google maar even maar het is een  TOPJack!!!!!!!!!

Bekeerling

Aangezien dit topic al vrij oud is neem ik aan dat jullie de waadjassen al stevig gebruikt hebben, bevallen de Geoff Anderson jassen nog goed?
Ik lees vrij veel dat de Orvis waadjassen niet altijd even waterdicht zijn, iemand hier ervaring mee?

Groet,

Harmen.

devliegvisser

#55
Net toevallig vandaag mijn Orvis waadjack binnen gekregen. De encounter. Prachtig jack, licht ,mooi kwa model en niet zo duur. Kan natuurlijk nog niet beoordelen of hij waterdicht is. Maar lijkt mij wel. ;)

http://www.orvis.co.uk/store/product.aspx?pf_id=6T9A&adv=9665&cm_mmc=channeladvisor-_-shopzilla-_-2008-_-9665



Groet,
Devliegvisser

Bekeerling

Oké ziet er niet verkeerd uit inderdaad  :) Leuke prijs ook.
Ik ga dinsdag even naar Traditional toe, die heeft zowel Geoff Anderson als Orvis dus dan kan ik mooi wat kijken en proberen  :)

Sieger

Ik ben echt helemaal weg van mijn Geoff Anderson... Heb de WS3 en ik heb er in de stromende regen hele dagen in staan vissen... Tot nu toe absoluut waterdicht  (ook de Raptor die ik in reserve heb....)

Ben zo enthousiast dat ik voor het struinen in de winter ook een "jacht-jas" van dit merk heb gekocht... is dan toch wel lekker iets langer in de rug.....


Sieger

Bekeerling

Ik las inderdaad elders ook al dat je tevreden bent met die jas  :)
Lijkt me een goede keuze! Ga uitgebreid kijken dinsdag  ::duim::

Rick

Ik heb ook een Raptor van Geoff Andersson  en ik ben er zeer tevreden mee..  Goede kwaliteit materiaal, goed wind en waterdicht en genoeg zakken en vakken..

Koen

Quote from: Sieger on April 05, 2013, 18:43:54
Ik ben echt helemaal weg van mijn Geoff Anderson... Heb de WS3 en ik heb er in de stromende regen hele dagen in staan vissen... Tot nu toe absoluut waterdicht  (ook de Raptor die ik in reserve heb....)

Ben zo enthousiast dat ik voor het struinen in de winter ook een "jacht-jas" van dit merk heb gekocht... is dan toch wel lekker iets langer in de rug.....

Ik heb de raptor. Super jas.

Rena

Ik ben ook toe aan een nieuwe waadjas, ik zie de WS3 wel zitten.
Wel irritant is dat ze iets nieuws en spectaculairs aankondigen, maar niet wanneer...

Nu zoeken naar een wederverkoper in het Noorse!

Thanks :)

peter

Hij bevalt nog steeds erg goed water en wind dicht genoeg ruimte om te vliegeren en kleding eronder wat ik vorige week te weinig had en daardoor steenkoud ....HaHa
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Bekeerling

#63
Gistermiddag weer naar Traditional geweest. Heb hier de Orvis Tailwaters waadjas besteld., volgens de heer Temming had hij hier nog nooit een lek exemplaar van terug gehad en qua prijs zat het jack heel dicht in de buurt van de Anderson jacks. Mijn maat moest besteld worden dus over een 1, 5 week haal ik in 1 keer alles op, waadjack, pak, als ze passen ook de schoenen  ;D

Heintje Davids

En als de Orvis niets wordt is deze ook leuk, Patagonia deep wading jacket bij Peeters, 139 euro. Supergoedkoop.

Ruud109

Heren,

Ik heb wel trek in de Raptor2, wie kan me iets vertellen over de maatvoering? Ik ben 178 en 75 kilo, normaal maat M maar soms L.

Gr
Ruud

drefter

Ga maar voor de XL dan. je moet er ook nog iets onder dragen ik heb de WS in de maat XL ben iets langer en iets zwaarder maar te klein is ook niet goed he

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

Koen

Quote from: drefter on January 12, 2014, 17:24:21
Ga maar voor de XL dan. je moet er ook nog iets onder dragen ik heb de WS in de maat XL ben iets langer en iets zwaarder maar te klein is ook niet goed he

ik ben zelf 1.83 en 85kg en heb een large. Die zit goed, ook met dikke trui thermo en waadpak er onder. (heb dan wel het vorige model) maar xl lijkt me wel ff een tikkie te groot.

drefter

coen wij verschillen niet te veel dan maar passen is altijd beter

FSCHAMP

Ik heb al 5 jaar een Guide Jacket van Simms en deze is nog steeds waterdicht. Simms heeft mijn voorkeur.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Ruud109

Waar heb je de Simms gekocht FSChamp?

XL lijkt me ook aan de grote kant, mischien maar een keer naar flysupply.nl om te passen dan.



FSCHAMP

Ik heb mijn Guide Jacket van Simms gekocht op de beurs in Charleroi rechtstreeks bij de de verdeler van Simms in België.

Laatste weekend van Januari is het daar terug beurs, maar ik weet niet of ze er aanwezig zijn.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Heintje Davids

Ben ook uitermate tevreden met mijn Guidejacket maar vind het een beetje een kromme vergelijking met de Raptor2. Allebei beste jassen maar de Simms kost tweeëneenhalf keer zo veel en zit dus in een totaal andere prijsklasse. Of dat het waard is moet iedereen uiteraard voor zichzelf bepalen.

FSCHAMP

Heintje  ::agree::

maar kwaliteit brengt op. 
Ik heb ook een G3 waadpak van Simms gekocht in 2003 is nog steeds waterdicht, wordt dit jaar 11 jaar oud en heb hier half de wereld mee afgevist (Yellowstone, Montana, British Columbia, Alberta, Slovenië, Kroatië, Duitsland, Frankrijk, Noorwegen, Luxemburg, ...), is ook niet te vergelijken met andere waadpakken.  Ik heb hiervoor een Vision gehad (1 jaar lek), Bear (1 jaar lek), Turul inwader (3 jaar, lek), Orvis (3 jaar lek).

Ik heb ook een G3 vliegvisvest, gekocht in de states in 2010 voor 175 dollar, kost hier toch zo'n 215 tot 250 euro, maar ben er heel te vreden mee.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>