Even Wenne, tis geen Tjechië wel met vliegen van Rossie!

Started by Herman, December 22, 2010, 10:00:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

Van het oude forum Geplaatst: Zo aug 02, 2009 21:54    Onderwerp: Even Wenne, tis geen Tjechië wel met vliegen van Rossie! (Niet alle reply's zijn opgenomen...)-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naar aanleiding van een topic dat Maarten opende over het gaan vissen met een aantal forumleden in Duitsland werd een weekeinde geprikt.
Het moest het weekeinde van 31 juli; 1 en 2 augustus worden. Normaal gesproken een weekeinde waar je met betrekking tot het weer geen zorgen hoeft te maken.
Van de oorspronkelijke mogelijke kandidaten bleven we met zijn drieën over; Maarten, JanWillem en Herman (Nicknames mogen we bekend veronderstellen). Gekozen werd voor de Wenne bij Wenholthausen. In combinatie met een hotelverblijf  in een hotel dat pal aan de Wenne ligt. Leuke aanbieding en niet te ver weg van Hengelo (2 uur).
Vrijdag om 5 uur vanuit Hardenberg naar Vriezenveen om JanWillem op te halen bij zijn vriendin weg. Door naar Hengelo om Maarten op te pikken. Om zijn vrouw en zoon niet wakker te laten maken ging die vast buiten op ons staan wachten. Helaas voor hem waren we een kwartiertje later........... En dan is 14 graden in de auto niet echt warm. De kachel moest aan.
Omstreeks 8 uur kwamen we dan aan in Wnholthausen en bij het hotel. Een allervriendelijkste dame hielp ons daar aan de benodigde visvergunningen. de kamer was nog niet klaar, dus we moesten de bagage maar in de auto laten liggen. Naar de uiterste ondergrens van de rivier gereden en ons klaar gemaakt voor het betreden van de Wenne. In de vergunning staat dat je 50 meter voor de brug neit mag vissen, maar ja wat is 50 meter. Op de gok een plekkie gezocht om er in te stappen.
Na een aantal meter kwamen we het bordje tegen, dat was dus toch verder als we dachten. Maarten was de eerste die de stap waagde En ja, als je als eerste de plomp instapt maak je ook de meeste kans om een vissie te pakken.

Maarten vond dat een goed idee en dusssssssssssssssssssss

De kop was er af. JanWillem was niet al te fit, maar riep ons van verre. Kneiters van wel een halve meter gesignaleerd! En niet eentje, maar wel 10!!!!!!
Hum het zou wel lachen wezen als we er eentje wisten te verschalken nietwaar? Geheel in stijl mocht degene die als voorste liep een vis vangen, JanWillem dus:

Gloepends wat een geval, wat een runs, wat genieten!
En zie hier het resultaat:

En de troste vanger:


Herman kon natuurlijk niet achterblijven, ja want als er 10 bijelkaar zwemmen moet het toch lukken:

Net niet zo groot als die van JanWillem, maar toch..........
De beurt was weer aan Maarten:


Om een uurtje of twee weer richting het hotel gegaan. Door de ervaring van april met het niet eten hadden we bedacht dat we dan maar om half drie moesten warm eten en dan konden we doorvissen tot het avondschemer.
De schnitzels waren heerlijk en met een volle buik naar de rivier terug.
Herman beet het spits af met een PR aan vlagzalm 20 cm. een verdubbeling van de vlagzalmlengte in de Kyll. Drie soorten gevangen op 1 dag. Wie had dat kunnen denken.
Wie verder wat ving is niet interessant, even een paar sfeerplaatjes.





Morgen komt de aanvulling. Ben nu te moe om verder te gaan.....
Uitputtingsslag geweest.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Guus geluk schreef op 2 augustus:
Mooi verslag Herman!!! De eerste dag stond ik al op apegapen... De tweede dag was nog slimmer!!! Zaterdagochtend gevist..op mijn vlieg beten ze niet..alleen kijkers en volgers.. waaronder één hele grote vlagzalm die vlieg na 2 keer twijfelen toch een derde keer volgde, maar vervolgens niet greep. Met hoofpijn, een uitgeput lichaam en geen vangsten die ochtend (Maarten en Herman hadden er beide wel mooi vier, dus het kon dus wel!!! ) was het echt een kut gevoel. 's middags ziek in bed gelegen...avond een klein uurtje geprobeerd, maar was echt brak. 's Avonds bleek na een meting dat mijn lichaamstemperatuur 39 graden was. Was voor het weekend al brak, dus moest dat ding meenemen van mijn vriendin (fijn hoor, zo'n ding in je gaatje, waar anders iets uitkomt.. niet dusszzz). De zondag niet gevist...

Voor mij was het dus minderszz... maar wel mooi gehad. Maarten en Herman hebben goed gevangen.

Herman ving zondag nog een prachtig mooie schoonheid van een vis op maatje 16 en een tippet van 13/00 op een #3hengel. Geniaal duszzzzz.....!!!! Ga er maar niet teveel over vertellen, maar hou z'n verslag in de gaten... ;-) . Jammer dat ik bij dat moment niet aanwezig ben geweest...

At Herman: Sorry dat ik al een tipje van de sluier oplicht, maar vind het echt bewonderingswaardig! Beschouw het als een clifhanger in een soap ;-) Ik denk dat een ieder nu wel ERRUG nieuwsgierig is geworden.. haha...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15 augustus volgde deel 2
Hier volgt dan deel 2. (welliswaar met de kleine foto's maar dat kannog worden aangepast.)

Zoals jullie hebben kunnen lezen was dag 1 dus een groot succes. Hoewel het niet vergeleken kon worden met Tjechie was JanWillem toch best te vreden. Helaas was ie niet fit. Het kon zijn dat slaapgebrek de oorzaak was, maar gedurende de avond voelde hij zich steeds slechter. En wij maar denken dat het om de rokershoest ging....
terug in het hotel nog even een paar van die overheerlijke halve liters ingenomen in combinatie met een heerlijke curryworst.
Man wat kun je daar lekker op slapen!

Zaterdag
De tweede dag, in eerste instantie de wekker op 5 uur staan. Ja 5 uur! want ze hadden gezegd dat er vissers waren die dan de plomp ingingen en tot 8 uur vissen om dan aan te schuiven aan t ontbijt.

Gelukkig voelde de meest fanatieke van ons (JW) zich nog steeds belabberd en sliepen we uit tot half 8, zaten we toch nog om 8 uur aan t ontbijt!  :razz:
Spul gepakt en naar de rivier. Vrijdag downstream gevist, wel gevangen maar vandaag eens upstream vissen. Waarschijnlijk dat dat beter ging.
Inderdaad ging dat veeeeeeeeeeeel beter.
JW begon in de diepe poel achter het voetbalveld samen met Maarten. Die dikke lummels moeten toch een keer te verleiden zijn nietwaar????
Dikke nymfen, streamertjes en zelfs droge vliegen wilden de truc niet doen.....
Herman stond een klein stukje verder op in het ondiepere deel met een CDC en Elk op hakmaatje 18. Zijn eerste succes van de dag was een feit:

Een verbetering van zijn record vlagzalm zat er net niet in.......
Een klein poosje later moest JW bijkomen van een uurtje niets vangen. Hij ging zich steeds slechter voelen, zelfs kijken naar anderen die niets vangen is dan niet leuk... Lekker een plekje aan de kant gezocht en met zichzelf in de weg liggen.
Ook de volgende vlagzalm die zich aan de droge vlieg van Herman vergreep kon JW niet blij maken.
Deze foto moet dus nog ff bewerkt worden dat wel duidelijk is hoe mooi zo'n vis uitkomt in het water met een mager zonnetje op de huid!
Het record was weer gebroken! 39 cm! Wow wat mooi!

Omdat JW zich niet al te fit voelde liepen we langzaam stroomopwaarts richting het hotel.
Al vissend steeds verder die kant uit. JW voelde zich ook steeds slechter worden. Gelukkig wisten we wel af en toe een vissie te verschalken.
wederom op de droge vleig.

's Middags even lekker gegeten bij het hotel. JW is daar achtergebleven om even een uurtje bij te komen. (Hij versliep zich en heeft de verdere dag ziek op bed doorgebracht) Gelukkig sliep JW apart en heeft ie ons niet aangestoken.....
De Vriezenveensegriep is ons mooi voorbij gegaan!
Helaas kon ie niet zien dat vandaag ook de beekforelletjes zin hadden in de droge vlieg

Nu lijkt het of ik alle vis ving, maar Maarten wist er ook wel raad mee hoor! We stonden alleen niet steeds zo dicht bij elkaar dat we veel foto's konden maken. Maarten heeft zelf inmiddels ook al wat geplaatst.


tot het avondschemer vingen we zo onze visjes.
Prachtige omgeving, prachtige natuur en vooral lekker rustig!

De dag weer afgesloten met een paar halve liters en de curryworst. Ditmaal nog steeds zonder JW die lekker lag te rillen in bed!

Zondag

Vanmorgen wel met drie man naar t ontbijt. JW voelde zich al wel een stuk beter, maar dacht dat t zo weer om kon slaan in beroerd voelen. En dan duurt zo'n dag toch lang! Ook met de terugreis in het verschiet wilde hij nog even een paar uurtjes plat.
De ochtend maar achter het hotel begonnen. Op aanraden van Sexyloops (inmiddels was bewezen dat zijn tips vis opleverden!) waarvoor nogmaals dank!
Onder moeilijke bomen zagen we al vis azen. Nu is het vissen onder bomen niet zonder gevaar voor takjhangers..... Foto's zullen we maar niet plaatsen, iedereen heeft al genoeg van die ongein gezien waarbij ik een boom sta te strelen om mijn vlieg terug te krijgen. Ook Maarten had er een hobby van gemaakt. Voordeel is dan wel dat je met twee man tegelijk op zo'n stukje kunt gaan vissen.
Na een paar gemist te hebben mocht Herman weer onder de boom werpen. Mooie regenboog van een dikke 40 cm. Helaas was het fototoestel niet op de juiste plaats opgeborgen en de vis te glad en snel weer weg............
Omdat het fototoestel toen wel weer op de juiste plek was opgeborgen kon Maartens eerste van de dag wel op de kiek


Op naar de door Sexyloops aangeraden waterval, Maarten mocht daar onze eer verdedigen.

Een paar mooie vissies weten te verschalken daar. Ik ben naar de bovenkant van de waterval gegaan. Mooi groot en breed water, helder ook. Net toen ik bedacht dat ik ook maar over moest gaan op een nymf met lange (4 meter) leader komt er een GROOOOOOOTE regenboog in de buurt. Af en toe even omhoog en een vlieg van t water snoepend! Droge vlieg een metertje of 2 er voor gegooid en af en toe ff bewegen. De vis ziet em, zwemt er kwasie nonchalant op af en dan.......... hap sloek.......... aanslaan! Kaboem wat een explosie! Vis sprint heen en weer in de poel. Pakt hier en daar een meter of 10 vliegenlijn........... tjeemig mooi is dat! Maar ja met 13/00 is het nog maar de vraag of je het beest kunt landen. Takelen is in ieder geval geen optie!
Na een lange (tja het duurt in zulke gevallen voor je gevoel altijd lang) strijd geeft ie zich gewonnen.

ook nog ff een foto op de kant en dna snel terug

Helaas, na een kwartier proberen t beest weer op gang te brengen moest ie toch een tikkie hebben........
net als je denkt dat ie kan gaan doet ie twee slagen en gaat op zijn rug liggen. En dat een aantal keren achter elkaar. Tja, danmoet je wel. Jammer is het wel, aan de andere kant, ze worden er ook voor uitgezet moet je maar rekenen....
JW belde dat ie toch maar niet kwam..... lekker uitzieken was zijn devies.
Maarten en ik gingen nog weer wat stroomopwaarts verder. Aangekomen bij de minicamping nog weer een paar leuke poelen gevonden met zichtbare vis...
Tijdens de uitleg aan een campinggast weten we gelukkig ook een beekforelletje te presenteren

Toch maar een klein stukje verder.......... erg diep water, alleen aan de kant kun je nog verder. Het betere kruipdoorsluipdoorwerk.

Nog een hoop bindmateriaal tegengekomen. En de stichting wakker dier maar mauwen over ruimte te kort. Deze beesten gingen zelf op dat kluitje liggen!

Maarten en ik vingen nog enkele leuke vissen. De grote regenbogen en kopvoorns lieten zich helaas niet verleiden.

Tegen twee uur weer naar de grote regenboog gelopen om die klaar te laten maken door de kok van het hotel.
JW uit bed getrommeld zodat ie ook kon aanschuiven. De vis smaakte geweldig! Hoewel ik het nog steeds jammer vind dat ik hem op zijn harses moest meppen!

Na het eten de terugreis aanvaard. Het was een beregezellig weekeinde. Omdat JW niet het hele weekeinde gevist heeft en we nog niet de hele strecke hebben gehad moeten we zeker nog een keer terug!
Manne bedankt voor t gezellige weekeinde! Bert nog maar weer een keer BEDANKT voor de tips.
En niet te vergeten mijn privesponsor met vliegen ROSSIE ook jij BEDNANKT!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Plantje

Een stukje verder richting de brug zat eerst ook een hotel. Daar kon je rechtstreeks vanuit het hotel het water in stappen. (Niet erg nuttig, want je moest dan nog een stuk doorwaden om ver genoeg van de brug af te zijn om te mogen vissen, maar het idee was leuk :) )

Bij dat hotel heeft mijn pa nog ooit een verhitte discussie gehad met een ouwe knar die eigenlijk vond dat zij de oorlog hadden moeten winnen. ;)

bazookadude

Quote from: Plantje on December 27, 2010, 10:54:47
Een stukje verder richting de brug zat eerst ook een hotel. Daar kon je rechtstreeks vanuit het hotel het water in stappen. (Niet erg nuttig, want je moest dan nog een stuk doorwaden om ver genoeg van de brug af te zijn om te mogen vissen, maar het idee was leuk :) )

Bij dat hotel heeft mijn pa nog ooit een verhitte discussie gehad met een ouwe knar die eigenlijk vond dat zij de oorlog hadden moeten winnen. ;)

oh ja dat is het stuk wat je bovenaan bij de eertste foto's ziet.
vond ik zelf wel een mooi stuk maar het stuk bij de voetbalvelden vond ik het mooist.