De Durme

Started by Nootjez, December 11, 2011, 21:33:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nootjez

Dit is blijkbaar het eerste snoektopic in België :)

Vorige week op de Hengel Xpo in kortrijk een #7 gekocht om voor het eerst met de streamer aan de slag te gaan. Vandaag dus de eerste keer de hengel opgetuigd om samen met mijn vismaat de Durme onveilig te maken. We visten van 2 tot 5. In het verleden vingen we er al meermaals snoek met shads of met dood aas.

Raar maar waar, de tweede worp ooit met mijn nieuwe vliegenlat was raak! Snoek van 68 cm (jammer genoeg fototoestel vergeten). Dit smaakt zeker naar meer  ;D
Rest van de dag nog 1 aanbeet gehad maar gemist.

Morgenvroeg ga ik toch nog maar eens proberen, zal wat foto's maken van de omgeving en wie weet nog een snoek ook?

grtz

Sieger

Gefeliciteerd...! mooie ontmaagding... :o


Sieger

HappyFisherman

Mooi man! Nooit weer vergeten die eerste ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jan Damman

Proficiat, goed gevoel he'!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

harlin

Quote from: Nootjez on December 11, 2011, 21:33:40
tweede worp ooit met mijn nieuwe vliegenlat was raak! Snoek van 68 cm. Dit smaakt zeker naar meer  ;D
Eet jij ze op dan?? :o
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Nootjez

Quote from: harlin on December 11, 2011, 22:25:54
Eet jij ze op dan?? :o

Nee, gaan uiteraard allemaal zo snel mogelijk terug 't water in :)
Overigens wel veel beziens gehad, elke wandelaar bleef 5 minuten kijken, in vlaanderen is vliegvissen voor de meeste mensen toch nog iets onbekends.

harlin

Ach, weet je wat het is, je hebt wel over een eerste Belgische snoektopic,
maar het komt nogal hollands bij me over.
Denk bij mezelf: ik gooi er even een Belgische opmerking tegenaan.    ::blozen::   ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

Maar alle gekheid op een stokkie, heft toch een heel andere beleving als een doodaasvisje lijkt me.

Vanmiddag kwam ik op een stek waar ik regelmatig kom, en daar zaten 2 doodaasvissers.
Ze hadden 3 snoeken en een snoekbaars.
Ik heb even een tijdje staan o.h, op een bepaald moment ging de dobber er langzaam vandoor.
Er werd een snoek van 78cm bovengehaald, maar in mijn ogen zit er geen beleving bij.
Je zit op  je stoel, je dobber gaat aan de haal en het is draaien met die molen en je bent klaar.

Lekker stukje voldoening voor je vandaag lijkt me, deze vergeet je niet meer.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Nootjez

Quote from: harlin on December 11, 2011, 22:42:43
Maar alle gekheid op een stokkie, heft toch een heel andere beleving als een doodaasvisje lijkt me.

Vanmiddag kwam ik op een stek waar ik regelmatig kom, en daar zaten 2 doodaasvissers.
Ze hadden 3 snoeken en een snoekbaars.
Ik heb even een tijdje staan o.h, op een bepaald moment ging de dobber er langzaam vandoor.
Er werd een snoek van 78cm bovengehaald, maar in mijn ogen zit er geen beleving bij.
Je zit op  je stoel, je dobber gaat aan de haal en het is draaien met die molen en je bent klaar.

Lekker stukje voldoening voor je vandaag lijkt me, deze vergeet je niet meer.

Deze zal ik inderdaad nooit vergeten. Ik dacht eerst dat de streamer ergens vasthing aan de bodem   :o
Morgen van 9 tot 12 nog een poging wagen, waarom ook niet he. Moet pas in de namiddag werken.

Nootjez

Vandaag jammer genoeg geen staart gezien, wel 1 losser gehad.

Hier toch enkele sfeerbeeldjes:








Marksman

Mooi water heb je daar, moet toch wel wat zitten.

harlin

Vooral morgen als het slecht weer is. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marksman

Het is altijd slecht weer in belgie,,, Tenminste wel als ik daar ben.

Nootjez

Daarnet nog een poging gedaan, jammer genoeg zonder succes. Wel één volger gehad, zag ineens snoekje voor men voeten wegzwemmen :)
Water stond 1.5 meter hoger dan vorige week en was ook erg troebel.

Morgen beter  ::)

Nootjez

Alée hup, nog maar ies proberen.

Marksman

Succes, ik ga zo ook nog even proberen.

marc

goed bezig daar,mooie omgeving en dito water .
zal eens moeten tijd nemen om de durme af te wandelen,ziet er daar snoekerig uit  :)
momenteel overal een beetje zelfde zeer,hoog en troebel water,moeilijk vissen in die omstandigheden :(.
zou zelf opteren voor een streamer met veel waterverplaatsing ,mag aan de forse kant zijn (25 cm ).kleur heeft in deze geen enkele invloed vrees ik  :-[
succes in je verder zoektochten
grt marc

Nootjez

#17
Vandaag nogmaals geen succes, blijf zitten met één snoek op 5 sessies... Mja kan erger zeker.

@ Marc; ben je ook uit de buurt mss?
Snoek zit er alleszins genoeg. Vroeger met spinner/dood aas al véél snoek kunnen vangen. Wel nog nooit boven de 80cm maar dat hoeft niet he. Al zullen ze er zeker wel zitten.
In lokeren centrum is er trouwens ook een prima baars en snoekbaars bestand.

Logisch als je weet dat er dit weekend nog een wintercriterium (vaste stok) werd gewonnen met 17 kg op 4 uur tijd. Enkel voorn!
't is en blijft een droomwater, meer dan 30km lang als je de moervaart erbij telt, met elk jaar meer en meer vis.

RonKeiko

Toch plezant om dicht bij te deur te kunnen vissen héé.
Maar dan moet je met 7# stokje eens naar Kluizen gaan om één van die mooie vechtende forellen ( +/- 45 à 55cm ) te vangen  ::)

Nootjez

Zou ik idd ook dringend eens moeten doen :)

Jij zit bij the Appetizers? ben al lang van plan om me lid te maken maar 't komt er maar niet van :)

RonKeiko

Moet je gewoon doen, met deze nodig ik uit om eens langs te komen ( zonder éénige verplichting ).

Iedere maandagavond is er een bindles en steeds een gezellige boel daar.
Neem ook eens een kijkje op onze website http://www.theappetizers.be

Nootjez

We komen volgende week eens langs RonKeiko :)

Straks nog maar eens proberen. De durme is een van de weinige waters die aangegeven is als 'snoekbaarswater'. Je mag er dus nog met kunstaas vissen tot april :)

Nootjez

Geen snoek gezien

Op de terugweg wel een mooi dood duifje tegengekomen. 't beestje is al gepluimd en begraven  :P
Ziet er mij best nog bruikbaar materiaal uit, mooie dons vooral.

Noemen ze dat dan CDP ? :)

RonKeiko

Das goe, ik ben er altijd rond 19.50u.
Tot dan.