Laatste weken kyllburg

Started by JB, October 01, 2019, 16:44:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JB

Iemand de laatste weken nog gevist in kyllburg?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Mike

Yes, ik ben 11 september geweest.
Heel erg slecht gevangen. Ik had kaarten gekocht voor 2 trajecten en heb heel veel meters gemaakt. Ik had uiteindelijk 27 vissen. 8 daarvan ving ik net buiten de grens van onze strecke.
Ik kwam nog 2 andere vliegvissers tegen uit België en die klaagde ook steen en been.


EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

goswit

8 daarvan ving ik net buiten de grens van onze strecke.

?????????   eh Mike , jij moet toch weten dat dat niet mag . >:(
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Mike

Quote from: goswit on October 01, 2019, 21:59:38
8 daarvan ving ik net buiten de grens van onze strecke.

?????????   eh Mike , jij moet toch weten dat dat niet mag . >:(

Dat klopt helemaal Goswit.
Ik deed dit toch zeer bewust omdat ik erg benieuwd was of ze de stukken waarvoor wij 3 uur in de auto zitten en één of meerdere dagkaarten voor kopen, net zo goed onderhouden (gestockt) worden als de stukken waar de locals zelf vissen.
Als er controle zou zijn gekomen had ik de consequenties zonder problemen geaccepteerd.
Niet erg netjes van mij en ik maak er geen gewoonte van om andermans regels te overtreden maar ik wilde toch ff wat testen.
Ik begin mij namelijk steeds meer te ergeren aan het feit dat we regelmatig helemaal naar DL rijden en een traject kaart kopen voor een rivier gedeelte waar amper of geen vis zwemt.
Ik krijg namelijk steeds meer het vermoeden dat wij met zn allen (nederlandese toeristen) geld neerleggen voor dagvergunningen, waarvan het geld hoofdzakelijk gebruikt wordt om de stukken waar wij niet mogen vissen, van vis te voorzien.
En warempel, zodra ik mijn strecke uitloop, vind ik ineens in elke pool vis, waar ik deze ook zou verwachten.
Heel anders dan de stukken binnen de lijntjes waar wij mogen vissen. Daar zit namelijk maar 1 of 2 x per jaar vis na de uitzettingen en als die zijn weggevangen door dezelfde locals die overal mogen vissen, gaan zij weer terug naar hun strecken, die wij met zn allen financieren.
Ik krijg daar inmiddels een beetje het gevoel dat we nogal belazerd worden namelijk en daar hou ik niet zo van.

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

JB

Mike, Welke twee trajecten heb je gevist?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Mike

Hoi JB, we zijn op een aantal verschillende stukken geweest de afgelopen maanden.
We hebben zo'n beetje alle openbare stekken rond Gerolstein wel gehad.
Tot dusver hebben we het meeste vis gevangen midden in de stad, waar je uitzicht hebt op een groot kasteel. Qua water en omgeving niet supermooi maar toen wel een hoop vis.
Als je t precies wilt weten kan ik evt aan mn maatje vragen of ie de kaartjes nog heeft.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

p.forel

#6
Zoveel locals vissen er niet op de kyll
Is mijn mening dan

Plus erg weinig strecke waar je niet als gast mag vissen !!!!

Moet trouwens de eerste duitser nog tegenkomen die 19 vissen vang op zelfde strecke waar jij viste

Op alle strecke trouwens 😉

jan114

Mike denk je nu werkelijk dat die vissen weten wat de grens is. Ik denk eerder dat ze op plekken gaan staan waar ze geen haak in de bek krijgen. Dus op de stukken waar bijna niet gevist wordt.

Mike

Die vissen zullen niet weten waar de grens is nee maar als je vis in t midden van een traject uit zet van 4 km duurt het heel lang voordat ze uit dat traject zwemmen.
Die gaan in de eerste pool liggen en verplaatsen niet zo gek veel meer tenzij t waterniveau ineens hard stijgt door regen oid.
Maar goed, misschien heb ik t mis hoor. Het valt gewoon op dat er op sommige strecken bijna geen vis zwemt. Andere vissers die ik sprak vertelde dat er weinig gestockt wordt op de openbare stukken en dat de Duitsers alles opvreten.
Op zich hun goed recht natuurlijk maar ik verwacht wel een beetje dat er dan af en toe wat vis wordt gestockt als je elke x betaald voor dagkaarten.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

JB

Nou morgen toch maar richting Kyllburg, ondanks het weer toch nog even proberen.
Eens kijken of dat euro style nymphing me gaat lukken  :-[
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

p.forel

#10
Waterstand is in iedergeval nog oke zag ik
Zaterdag nog uurtje of 5 op de kyll gevist 
Vangsten waren prima. Jammer van de regen niet droog gevist  alles op euro nimph style gevangen
Zelfs een mooie 46cm vlagzalm

12 okt voor laatste keer er maar weer heen

JB

Waterstand is oké, kleur iets minder maar we zagen hen vandaag lichter worden.
Helaas zit er wat regen in de komende dagen, maar gaan het beste ervan maken.
Insecten leven ziet er nog hoopvol uit, maar gaan ervan uit dat het nymphen wordt
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

wimcobra

Locals? De meeste duitsers vragen zich af wat we daar in godsnaam uitsteken, voor hun is de kyll zo goed als dood...
Zou eens moeten horen hoe locals vertellen over vroeger en wat ze in de kyll uitgestoken hebben...


JB

Twee dagen leuk gevist, niet veel vis wel mooie vis er tussen.
Nog 1 dag te gaan, helaas slechte weersvoorspelling
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

JB

Euro nymphing, toch lastiger als ik dacht. Heb wat meer variatie nodig in zwaarte van de nymphen denk ik.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Mike

#15
Yes, verschillende gewichtjes in je nymfjes is wel belangrijk om dit efficiënt te doen.
De nymfjes op zich zou ik niet te veel tijd en moeite in steken want je verspeeld er als t goed is behoorlijk veel en die vis boeit t over t algemeen geen moer. Ze moeten het goed kunnen zien en je moet t op de juiste manier voor zn neus krijgen en dan pakken t meestal wel.
Gewoon haakje 12 14 en 16 met donkere dubbing en een staartje van Coq De Léon is voldoende.
Ik denk dat je dat staartje zelfs ook prima weg kunt laten maar goed, het oog wil ook wat  :P

Ik heb jaren geleden van alle beschikbare maatjes vanaf 3.8, 100 stuks besteld en je kunt zelf al zien welke ik t meest gebruik.

[attachment id=1 msg=180091]

Je mag op de Kyll maar met 1 vlieg vissen en ik vis eigenlijk veruit t meest met 3.0, 3.3 en 2.8 voor op de ondiepe stukken.
In bv Slovenië gebruik ik wel vaak 3.8, soms zelfs met flink wat lood-wikkelingen maar das natuurlijk ook totaal ander water.

Hebben jullie nog vlagzalm gezien en of gevangen ?
Ik zag dat p.forel een mooie had van 46 cm.
Ik heb me rot gezocht en er uiteindelijk 1 gevangen van een cm of 20.
Ik heb er wel 1 gezien, ook richting de 50 cm maar die kwam onder een struik vandaan toen ik net met mn maatje stond te bellen en tegen de tijd dat ik mn telefoon had opgeborgen en hem aan wilde gooien had ie mij al lang in de smiezen.
10 jaar geleden vingen we nog plenty dikke vlagzalmen daar maar daar is voor zover ik weet helaas weinig van over..
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

drefter

Ben dit weekend geweest had een vlagzalm van 35/40 cm en een aantal kleinere vlagzalmpjes.
en een mooi aantal mooie forellen.
is weer top geweest.

JB

Afgelopen weekend zijn er 3 gevangen van boven de 35, bij Kyllburg, en een aantal kleine vlagzalmpjes.
Vanochtend bij vertrek stond de Kyll er niet zo best bij, bruin en hoog.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

p.forel

Ligt waar je vist op de kyll zijn wel stukken waar je met meer als 1 nimph mag vissen
Mijn mening is dat je het best vlagzalm aan je dropper kan vangen met kleine nimph
Haakje 18 en tungsten 1.5 mm
Vang ze zelden aan grote nimph

JB

Quote from: Mike on October 07, 2019, 00:53:04
Ik heb jaren geleden van alle beschikbare maatjes vanaf 3.8, 100 stuks besteld en je kunt zelf al zien welke ik t meest gebruik.
mijn huidige serie slotted tungsten bestaat uit  6 kleuren in 2,5mm/3,0mm/3,5mm/4,0mm


Hebben jullie nog vlagzalm gezien.
mijn vismaat had nog twee mooie boven de 35 cm 1 op de nymph haakje 12 en 1 op een zwarte spider haakje 14

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)