Slovenie

Started by Barry, May 04, 2013, 19:20:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Barry

Hallo

Ik was even benieuwd of er nog vliegvissers deze zomer 2013 naar slovenie vertrekken.
Zit er zelf week 31/32 .
Ga zelf naar http://www.camp-danica.si/nl/ Dat ligt bij Bohinj
Ben benieuwd of er nog vissers zijn.

Groet Barry,

MarcelN

Ik zit er nu al een week, vangsten zijn taai ivm lange winter, streamers gaan goed.
Ik zit bij Idrijca/Tolmin, die camping van jou ken ik wel, veel NL'ers daar.

Wiel Slovenië

Ik zit hier al sinds Zondag 28 April in Savica, dat is op 2km voorbij camping Danica. Nog niet gevist in verband met hoge waterstand. Ga straks toch eens proberen. Er ligt nog veel sneeuw op de bergen, vandaag de hoge waterstand. 't Kan alleen maar beter worden.................. :D

Wiel Slovenië

Hey Marcel, tot wanneer blijf jij? Zit jij tussen Volarje en Kamno, ik kom dan wel even goeiedag zeggen als ik jou wagen zie staan. Groetjes, Wiel :)

Sloveniawalking

Ik ben er rond die tijd tot halverwege week 32.
Wel aan de andere kant van de bergen rondom Tolmin.

MarcelN

Hoi Wiel, ik zit in het huisje Na Biru, google even, naast de camping Camp Gabrje.
Vandaag even naar de rivier de Nadiza kijken richting Italië.
Morgen komt Lesly.
Hier een kort verslagje op een blog van een vriend....
http://ultralicht-vissen.blogspot.nl/?m=0

greg

Quote from: Barry on May 04, 2013, 19:20:16
Hallo

Ik was even benieuwd of er nog vliegvissers deze zomer 2013 naar slovenie vertrekken.
Zit er zelf week 31/32 .
Ga zelf naar http://www.camp-danica.si/nl/ Dat ligt bij Bohinj
Ben benieuwd of er nog vissers zijn.

Groet Barry,

Ben er vorig jaar langs gereden op weg richting het meer van Bohinji, lekkere cappuccino daar bij dat tentje aan het begin van de camping!

Wat je ook kunt doen is naar camping Sobec rijden en daar vandaan een dag vissen. Ik heb er vorig jaar aan het eind van de camping redelijk gevangen.

Dit jaar zit het er niet in vrouwtje is momenteel 28 wkn zwanger, maar volgend jaar gaan ze beide mee  ;D

Groet greg

Barry

Camping Sobec is een ook een schitterende camping ook al een paar keer geweest mooi daar.
Soms zie je vanaf het bruggetje van die dikke jongens zwemmen haha!!

Wat voor vliegen gebruik je daar!!
Info is altijd welkom.

greg

ik gebruikte daar voornamelijk de copper nymph en als ik een vlagzalm wilde vangen dan pakte ik een red tag verder de standaard royal Wulf en droge vliegen die daar op lijken. Ik heb een keer een verslagje geplaatst over een riviertje verderop dacht de radovna moet je echt een keertje heen gaan geweldig daar

Bone F

Ik weet dat het meestal gevoelig ligt om visstekken prijs te geven maar dit is zover weg dus ik probeer het maar......................
Waarschijnlijk ga ik met eega naar Slovenië>Kroatië. Is er iemand die wat namen van rivieren/plaatsen kan doorgeven. Ik ben er 1x geweest en heb toen in een bovenloop van de Sava gevist. Een leuke ervaring was dat ik mij daar in het zweet stond te vissen en weinig succes had tot er opeens een Sloveen achter mij stond die mij, door gebrek aan een overeenkomstig taalgebruik, middels gebarentaal duidelijk maakte dat ik diep naar de rivierbodem moest soort van Chech nymphen dus en Bingo!

MarcelN

Als je wat moois wilt zien neem dan de Soca, veel mooier dan de Sava en de omgeving.... ::giveheart:: helaas is in November de Soca overstroomt en is het nu nog door de regenval melkachtig, maar de Idrijca, Baca en alle andere riviertjes zijn prima te bevissen. Groot voordeel van de visvergunning Soca regio Tolmin, is de vele km's water op 1 vergunning, daar wordt je op de Sava helemaal gek van :'( Gebruik streamers in diepe poelen.... :P

Wiel Slovenië

Tja, Chech nymphen geeft meestal wel succes, waar is dat wel "vliegvissen"............................  :-[ :-\      ?

Wiel Slovenië

"waar" moet natuurlijk "maar" zijn.