Belly boat flippers

Started by FSCHAMP, December 20, 2014, 14:22:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Ik ben in het bezit van caddis belly boat flippers (eendepootjes), maar ben hier niet echt te vreden over.  Ik ben opzoek naar grotere flippers, maar ik heb geen idee welke te kopen.  Ik zie dat de volgende flippers MAC fishing float-fins II of de Bellyboat Flippers XL of Mares Plana Avanti X3 of Pro Light CRESSI gebruikt worden voor het belly boaten. Wat zijn jullie ervaringen met deze flippers/zwemvliezen? Of moet ik toch opteren voor de Force Fin? Dit zouden de beste belly boat flippers zijn, maar hier kan ik 3,5 andere paren voor kopen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Ik heb hetzelfde probleem. Maar ik ga straks voor een paar tweedehands flippers van marktplaats. Kost je niet de hoofdprijs en deze werken prima!
Tight lines!!

FSCHAMP

En welke zijn dit dan Merijn?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Gino,

Dit zijn meestal dezelfde vinnen ook in het duiken gebruikt. kan je dus idd ook 2dehands vinden. of hier bvb.
http://www.2dehands.be/sport-fitness/duiken/vinnen/?locale=all&p=be&p=fr&p=nl&winkel=nl_BE%2Fqute_duikshop
bv deze http://www.2dehands.be/sport-fitness/duiken/vinnen/mares-avanti-x3-buitenvinnen-size-213565411.html
hier en daar komen er ook te koop op http://zoekertjes.duiken.be/topiclist.aspx?f=1
(duiken is een van mijn andere hobbies)
Jo.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Denk het wel. zolang er een riem aan de hiel zit. de gesloten hiel modellen zijnvoor blote voeten (zwembad , of warm water duiken zoals in de rode zee)
Moeilijkheid zal zijn een maat te kiezen.
Daarom stap ik liever een winkel binnen om te passen...
Is natuurlijk een roteind naar Tisselt (willebroek).
Passen kan je eventueel ook in een Decathlon. daar verkopen ze de mares vinnen ook. (maar duurder).
Deze was ik nog vergeten en had wat moeite om de link te vinden. http://www.70store.com/nl/vinnen/open-hiel
zitten in bruinisse en kan misschien een tussen stop zijn als je nog eens naar nl gaat.

j.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

De X2 Zwemvliezen zijn one size (er is maar één maat in), maar toch bedankt voor de info. Ik moet volgende week in Schelle zijn, misschien rijd ik er langs als ik het adres vind om eens te kijken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Twan

Quote from: FSCHAMP on December 20, 2014, 14:22:27
Ik ben in het bezit van caddis belly boat flippers (eendepootjes), maar ben hier niet echt te vreden over.  Ik ben opzoek naar grotere flippers, maar ik heb geen idee welke te kopen.  Ik zie dat de volgende flippers MAC fishing float-fins II of de Bellyboat Flippers XL of Mares Plana Avanti X3 of Pro Light CRESSI gebruikt worden voor het belly boaten. Wat zijn jullie ervaringen met deze flippers/zwemvliezen? Of moet ik toch opteren voor de Force Fin? Dit zouden de beste belly boat flippers zijn, maar hier kan ik 3,5 andere paren voor kopen.

Ikzelf heb de MAC fishing float-fins II, persoonlijk heb ik hier veel plezier van. Wel had ik al snel één van de fin straps kapot. Bij een duikshops kan je betere fin straps kopen. De andere flippers ken ik niet, dus hier kan ik niets over zeggen. Succes met je keuze!

p.forel

Als de straps al zo snel kapot gaan .
Zou ik toch echte duikfin's   pakken .

Brood koop je ook niet bij slager.

sjoerd

Quote from: FSCHAMP on December 20, 2014, 16:54:38
Jo,

kunnen deze dan ook X2 Zwemvliezen?

Als je even de reviews leest op die site van Raven dan weet je dat ze worden aangeboden om te dragen met blote voeten of zwemschoentjes.
Belachelijk om zulke flippers dan in het assortiment te hebben. Er zullen vast heeeel veeeeeeel vissers zijn die met blote voetjes nu in de BB stappen. Zegt m.i. iets over de kennis, of beter het gebrek aan kennis  van die winkelketen mbt deze materie. :'( :'(

MarcelN

Inderdaad belachelijk, en die site uit Bruinisse, kan je daar dan wel met je neopreenpak/laarzen in? Dan ga ik er wel eens kijken. Ik heb nu ook MacFishing maar nog nooit gebruikt, 'k zou me rot schrikken als midden op het OVM zo'n flipper naar de bodem zakt :-\

p.forel

Marcel gewoon even goede straps halen bij duikshop.

BB met schoenen of laarzen vind ik niks je kan nooit goed flipperen zoals ze bedoeld zijn.

Koop paar goede duikschoentjes  werkt vele malen lekkerder.

MarcelN

mmm jammer, ik ga toch niet met mijn G3 pakkie in de belly hoor, straks istie verrot, nee daar gebruik ik een cheapo Spro neopreen met helaas nu vaste laars begrijp ik.
Duikshop hier in de regio? wie wat waar...

p.forel

Vis al jaren met ademend waadpak in de bb zeker als de temp het toelaat  mijn pakkie is er ene van 79 dollar.

De simm's G3 kan een best stootje hebben hoor  slijten nee niet door bb.
Mits je een brede bb heb.

MarcelN

Fishcat4 kweetnie ofdat breed is, ik ga wel andere bandjes zoeken dan, van de lente/zomer gebruik ik zeker geen BB, dan struin ik de kanten af op zicht.
Loop nu alweer tegen een probleem aan waar de fishfinder te monteren, voor die grote opbergtassen zit die naast mijn zitje en dan zie ik niks denk ik, achter de tassen/vakken glijd hij zowat de punt af >:( da's weer een ander onderwerp.....
Bedankt in ieder geval Piet Forel  ;)

p.forel

Je mist dan echt wat bij natuurgebied

MarcelN

Vogels? Ik vind het ondiepe aquarium ook mooi hoor, áls het komend jaar weer terug komt hoop ik, de vis was niet thuis :'(
Ik ga liever het natuurgebied niet verstoren, om de hoek bij de LW kom ik ook niet.

Twan

Neopreenpak met vaste laarzen gaat prima met de MAC fishing float-fins II

p.forel

Laarzen /schoenen  zorgen dat je niet de juiste enkelgewricht houding heb tijdens flipperen  .

Ooit een duikpak gezien met vaste schoen of laars .

Kramp waar vele over klagen tijdens BBén komt door niet goed materiaal .

Twan

Met laarzen (die ik heb) heeft je enkelgewricht genoeg vrijheid om te bewegen. Mijn mening is dat het prima gaat. Er zijn er vele die met laarzen in de flippers zitten.

Dat je vraagt of ik ooit een duikpak heb gezien met een vaste schoen of laars is irrelevant, omdat wij in een bellyboat onder een andere hoek flipperen.

En kramp komt dus niet (alleen) door geen goed materiaal, maar heeft meerdere/andere oorzaken, zoals overbelasting en kou etc.

FSCHAMP

Quote from: FSCHAMP on December 20, 2014, 18:43:35
Ik moet volgende week in Schelle zijn, misschien rijd ik er langs als ik het adres vind om eens te kijken.

Ik heb net gezien dat ze in Tisselt gesloten zijn tot en met zondag 27 December 2014, dus ik zal dinsdag niet moeten langs gaan.  Ik zal dan maar een kijkje gaan nemen in de Decatlon in Schelle.  Ik heb er mooie duiklaarzen zien staan en de prijs valt ook mee.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

p.forel

Prima is voor mij niet genoeg .
In mijn fishcat  flipper ik zelfde als op 30 meter onderwater

Dit is het laatste wat ik er over kwijt wil.

 


FSCHAMP

p.forel,

welke flippers gebruik jij dan? Want je spreek van kwaliteitsmateriaal, maar je noemt geen materiaal op.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Op -30 meter lig ik horizontaal en is mijn buik onderaan, gezicht naar beneden/voorwaarts.
Waar zit je bellyboat dan als je dat aan de oppervlakte doet?
Ik heb zelf geen bellyboat, en kan dus niet uit ervaring spreken, maar volgens mij is het een heel ander (zittend) verhaal, waarbij je knieen, afhankelijk vanwelke bb je hebt, zich zelfs uit het water bevinden.
Het is gewoon een verschillende houding.
Waadschoenen lijken me niet handig, maar ze geven mss wel steun, terwijl neopreen botjes waarschijnlijk meer bewegingsvrijheid zullen geven.
Daar zou ik het eerst met proberen, moesten er aan mijn neopreen waadpak uit de decathlon sokken zitten ipv botjes.

j.

Quote from: p.forel on December 21, 2014, 20:09:42
Prima is voor mij niet genoeg .
In mijn fishcat  flipper ik zelfde als op 30 meter onderwater

Dit is het laatste wat ik er over kwijt wil.


"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sjoerd

Quote from: FSCHAMP on December 21, 2014, 20:02:42
Ik heb net gezien dat ze in Tisselt gesloten zijn tot en met zondag 27 December 2014, dus ik zal dinsdag niet moeten langs gaan.  Ik zal dan maar een kijkje gaan nemen in de Decatlon in Schelle.  Ik heb er mooie duiklaarzen zien staan en de prijs valt ook mee.

Let op, niet alle artikelen die op hun site staan, hebben ze ook in de winkel, is mij 2 weken geleden gebleken bij dat bedrijf in Apeldoorn.
Heb wel mooie duiklaarsjes gescoord nieuw voor 15 euro bij een winkel in Zoetermeer die er mee stopt. Maar alle maten heeft die niet meer!
Ik heb schoenmaat 43 maar ivm aantreken laarzen over neopreenpak was maat 46/47nodig!! Let daar goed op bij aankoop. Altijd passen.
Sjoerd