Vliegvissende Brabo's ?

Started by A{b}r{a}xa{s}, January 12, 2011, 17:43:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

In navolging van het topic zijn er mensen in gelderland die vliegvissen??? ben ik wel benieuwd naar Brabantse vliegvissers...  :D

leo

ja natuurlijk. ik ben leo
woonachtig in het prachtige sprundel , gelegen tussen roosendaal en breda.
49 jaar  timmerman van beroep en werkzaam in roosendaal.

A{b}r{a}xa{s}

van jou wist ik het Leo :)

met wat beter weer snel eens een keertje afspreken om wat te gaan zwiepen he

catchem

Ik woon dicht bij de biesbosch en vis daar dan ook graag, of op de rivier.

A{b}r{a}xa{s}

Biesbosch, daar wil ik dit jaar ook wel weer eens gaan vissen,
nog nooit met de vlieg gevist daar, moet toch uit een bootje goed kunnen.
Ga jij dan vanuit Hank de Biesbosch in ?

drefter

Hier nog een die vlakbij de biesbosch woon.

harry

en ik   voor de gene die dat nog niet wisten ben dus ook  unne roosendaler :)

dryfly

En ik kom uit Oirschot wat ligt tussen Tilburg en  Eindhoven. Mijn lokale favoriete water is de Beerze.
Ne pas pipi contre le vent

catchem

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on January 12, 2011, 19:50:53
Biesbosch, daar wil ik dit jaar ook wel weer eens gaan vissen,
nog nooit met de vlieg gevist daar, moet toch uit een bootje goed kunnen.
Ga jij dan vanuit Hank de Biesbosch in ?


Ik start inderdaad bij Hank en hoop altijd daar te eindigen. Ik heb net op een pm van Leo gereageerd die ongeveer hetzelfde als jou vroeg, misschien kan hij hem doorsturen (of hier plaatsen, maakt mij niet uit). Ik heb eerlijk geen zin om nog een keer zo'n verhaal te typen.

tinus

Hier nog een vliegvissende brabo ik ben martin 43 jaar ik kom uit haarsteeg bij den bosch ik hier overal in de buurt
gr tinus

Egon

Hier nog een "bourgondier" uit het mooie Mierlo.
Ik zie het topic nu ook pas en reageer daarom pas wat laat.
Het vissen op het kanaal en dommel enz.. hier heb ik nog niet onder de knie, en moet nog heel wat leren.
Maar de aanhouder wint zullen we maar zeggen.
Wat ik heb gevangen zijn wat baarsjes, maar ja wie het kleine niet eerd .,.,bla,bla
Daarom ben ik wel weer blij dat het beter weer wordt, en weer naar luxemburg kan gaan, daar op forel vissen.
Maar wil niet zeggen dat ik er volgend jaar niet klaar voor moet zijn met het wintervissen.

Ik heb door mijn werk maar weinig tijd maar als er mensen uit de buurt komen en mij bij kunnen schaven haak ik meteen aan, zoals bij een brabantse polonaise.
En op zijn brabants, haudoe en bedankt.

Groeten Egon

Nigel

#11
Zo dan plant ik hier ook even een bijzonder late reactie. Ik kom uit Veldhoven. Tot nog toe vooral met streamers achter snoek aan gezeten en dat gaat behoorlijk. Ook de eerste vorens zijn binnen en zelfs een klein kopvoorentje heb ik op mogen schrijven.

Wel vind ik het fijne werk een stuk lastiger dan het snoeken en zit ik vaak mijn met leadersmateriaal te kloten :P. Ook nog weinig ervaring met riviertjes e.d.

DryFly. Het gaat voornamelijk over vooren in de Beerze denk ik hè?

Als er mensen zijn uit omstreken zijn die gezelschap zoeken bij het strekken van een lijntje. Ik kan nog wel wat leren denk ik zo.

Gr

Richard van Dongen

Ook van mijn zijde een late reactie, ik vis meestal in de Biesbosch van uit een Belly boot heerlijk in de rust van de ochtend is er van alles te zien en beleven. Ook mag ik graag aan de Merwede vissen.
Ik kom uit Raamsdonksveer.

catchem

In de Biesbosch mag je niet bellyboten, kijk je vergunning van Alm en Biesbosch er maar op na. Dit is voor mij de reden waarom ik geen bellyboot heb. Zit je trouwens niet geregeld met je flippers in het slib?

Nigel

Ik huur ook nog wel eens zo'n bakenbraadbootje bij een bootverhuur in de kleinere haven. Vangen jullie nog in daar? en zo ja, op wat wordt er dan zoal gevist.

Ik heb in de biesbos alleen een paar kleine snoekies en wat mooie baarzen op mogen schrijven, die overigens niet aan de lat gevangen zijn hoor.

Als discretie de voorkeur geniet wil ik er wel per pb over buurten.

catchem

Mijn ervaring is dat het erg zoeken is waar de vis zit. Een paar mooie in hammen waar ik altijd wel vis ving zijn doorgetrokken, dus voor mij is het opnieuw uitzoeken waar de vis zit. Ik vang er nooit heel veel, maar de kans op groot maakt het goed. Ook de kreken in de polder van de biesbosch kan veel vis zitten, soms op plekken waar je de auto naast het water kan zetten, maar deze plekjes zijn geliefd en vaak bezet met kampeer (karper) vissers. Bij het vanaf de kant vissen is het probleem met de rietkragen, deze zijn zo dik dat zeker 99% van het water niet te bereiken is zonder boot (en op veel stukken mag je niet varen).

Nigel

Maakt natuurlijk de omgeving daar ook nog een hoop goed. Voor jullie die er wonen. Prijs jezelf er gelukkig mee hoor!  ::goodjob::

jur606

Quote from: catchem on May 21, 2013, 11:31:13
Mijn ervaring is dat het erg zoeken is waar de vis zit. Een paar mooie in hammen waar ik altijd wel vis ving zijn doorgetrokken, dus voor mij is het opnieuw uitzoeken waar de vis zit. Ik vang er nooit heel veel, maar de kans op groot maakt het goed. Ook de kreken in de polder van de biesbosch kan veel vis zitten, soms op plekken waar je de auto naast het water kan zetten, maar deze plekjes zijn geliefd en vaak bezet met kampeer (karper) vissers. Bij het vanaf de kant vissen is het probleem met de rietkragen, deze zijn zo dik dat zeker 99% van het water niet te bereiken is zonder boot (en op veel stukken mag je niet varen).

perfecte kajak plekken dus :)
zal toch eens kijken of dat voor mij nog te doen is en wat opleverd kwa vis :)

Nigel

probeer het toch nog n keertje jongens.. op welke vissoorten vissen jullie op de biesbos ?

Varieert dit van snoekbaars tot karper of houden jullie het veel op de ruisers? Ik ben wel erg benieuwd  ::new::

wouter veuger

 er zitten wel degelijk monsterachtige snoeken ook hoor!

jur606

gloof zelfs af en toe wat meerval (gloof dat 1 van de grootste meervallen daar gevangen is)

catchem

Met de vliegenhengel vang ik vooral voorn, baars, winde, etc. Met de dropshot en spinner grote snoeken, snoekbaarzen en roofblei gevangen. Mijn vismaat heeft zijn record snoek en roofblei gevangen. Zomers kan je een hoop lol hebben met baarsjes vangen die op de ondiepe stukken en langs de kanten jagen op de scholen vis.

Ik ben idd erg blij in dit mooie gebied te wonen, maar het lijkt wel hoe meer water ze erbij maken hoe minder visplekken er over blijven. Terwijl toen ze begonnen met graven ik enthousiast was van al het water dat er bij zou komen. (voor diegene die het niet weten, in de biesbosch is een van de grootste ruimte voor de rivier projecten, het natuurgebied wordt bijna verdubbeld uiteindelijk).

Woen

Nog latere reactie.

Jeroen, woonachtig in Eindhoven. Pas sinds een paar dagen daarvoor was het Valkenswaard tegen de grens aan. Ik ben net begonnen met vliegvissen en ga stekken zoeken in Eindhoven.

Als iemand zich geroepen voelt een keer mee te gaan en mij nog wat aan te leren, ga je gang! En als je stekken weet hoor ik dat ook graag!

Groet,

Jeroen

JohnVis

Hallo , ik ben John kom uit Waalwijk.
Heb niet echt een favoriete stek , als er maar vis zit.
Heb sinds 2 jaar het vliegvissen weer opgepakt, en ook al het een en ander gevangen.
Iedere woensdag vliegen binden in Heusden bij Hub Keulers en zondags s'morgens meestal vliegvissen.
Dit gebeurd dan vaak op de Waal.

A{b}r{a}xa{s}

this is Roosendaal calling.... niet echt in de buurt, maar wellicht kunnen we eens iets regelen