Club "dag" in Noorwegen! Zo goedkoop en gezellig mogelijk, interesse??????

Started by Rena, October 31, 2013, 09:03:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rena

De datum van de Noorwegen meeting is door overweldigende aanmelding vanuit het zuidwesten van het land geworden; 22.8 t/m 25.8.

De voorlopige deelnemers voor 22.8 t/m 25.8

Nootjez - Tom
JOLP - Johnny
Bronco Billy - Peter Lambrechts
Troutbuster - Jan
Rena - Peter Davidse




Waar ik aan denk:
De plaats kan zijn langs de Renarivier (mogelijk "kanalen").
Ergens in juli, augustus of september.
Gezellige vis "dag, dagen, (lang) weekeinde" met mogelijkheid voor workshops en lezingen als er behoefte aan is.

Verder denk ik aan gezelligheid naast een kampvuur, hapje, drankje enz.
Gezelligheid en vliegvissen staan voorop, en vooral laagdrempelig en zo goedkoop mogelijk  :P
Overnachtingsplaats is afhankelijk van de hoeveelheid mensen die komen en de wensen.
Ik denk aan een grote lavvoo (traditionele Noorse tent) of een accommodatie aan (of in de buurt van) de Renarivier.

Ook is het voor hen die niet in Noorwegen zijn geweest , een aanleiding om kennis te maken.

... wat ik wil weten is of er animo voor is en mogelijk een intentie verklaring.

Niet geschoten is altijd mis 8)

TL, Peter

jur606

Intentie is er vanuit mij zeker, en interesse ook (maar of het gaat lukken is een 2e) maar dat is van latere zorg.
Noorwegen en vissen in rivieren/fjorden staat al jaren hoog op mijn lijstje (ook al voordat ik een beetje ging vliegvissen :P)


Voornaamste kosten zijn volgens mij, voor de meeste de reis? (1500-2000km enkele reis ongeveer vanuit nederland?)
zeg dat je 4000km wegtuft (met de benzine prijzen en gemiddeld 1 op 15? (lange reis?)

Zeg dat de reis ongeveer 500 euro kost aan benzine (bij gezamelijk rijden 2-3 in een auto, drukt dit aanmerkelijk natuurlijk?)
overnachtingen hoe lang en waarin ik denk aan (kleine week?) Totaal ongeveer week weg van huis dan met reistijd erbij?
eten drinken is het zo gek maken als je wil lijkt me?
en dan e.v.t. vergunningen (heb ik geen idee van)

mmmm zoals genoemd interesse zeker nu nog 2-3 dingen
Of mijn vrouw haar baan houd,financieel gezien dan weten we pas in januari februari.
en of ik vrij kan regelen.
en of er gecarpoold kan worden (maar dat denk ik dan wel?)




Rena

Wat een goed alternatief is, is het vliegtuig met een prijsvechter en dan de trein naar Rena.
Ik heb een auto, en ophalen op het station in Rena is geen probleem.

Carpoolen vanuit Nederland is uiteraard ook een optie, maar dit kost veel tijd en geld.

In Rena (of op het vliegveld) kan een auto worden gehuurd.

Uiteraard kan ik helpen bij een reis naar Noorwegen (Rena) buitenom een clubdag ... gewoon vragen  ;)

jur606

Dat is natuurlijk ook een hele goede optie.
mmm zelf ga ik nog even nadenken want dat trekt me wel heel erg (alleen tijd en "geld" en het onbekenden noorwegen voor mij houd me nog een beetje tegen)


Rena

Quote from: jur606 on October 31, 2013, 10:40:05
... het onbekenden noorwegen ...

Als dit een criterium is kom je nergens, alles is onbekend tot je er bent geweest of het hebt gedaan :D

Noorwegen is een prachtig (vliegvis) land met ongekende mogelijkheden voor hen die grenzen willen verleggen.
Van harte aanbevolen ... al ben ik natuurlijk wel bevooroordeeld  8)

TL, Peter

jur606

maar ongeacht of er echt interesse is in een club dag met meerdere personen.

zou/ben ik zoizo wel geintereseerd om een keer een aantal dagen in Noorwegen te gaan vliegvissen (met mijn beperkte vliegvis kunsten maar daar hebben we het even niet over :) (de natuur en uitzichten, trekken mij bij voorbaat al, zeker afgelegen stroompjes e.d.)

Mocht het geen groeps dag/dagen worden is en zijn er misschien toch nog andere manieren te bedenken. met een kleiner aantal.
Wat ik bedoel met onbekend als van ga je neit zomaar de 1e keer even heen en hoppa (als ik de tijd zou hebben wel maar jah jong gezin e.d.)
je hebt ergens altijd een stukje nodig om wat dingen van te voren te regelen, weten e.d.

(Mocht zo'n dag niet van de grond komen, neem ik zeker nog wel een keertje contact op,als dat geen probleem is
(mijn zoon is nog te jong voor zoiets, maar misschein in de toekomst samen met papa weg :P)




Rena

Voor hen die twijfelen over zulks een initiatief.

Als er animo voor is, zal ik het organiseren als een "pakket" zoals een reisbureau het doet.
Dit betekend dat alles van te voren bekend is, kosten enz.
Het enige dat men zelf moet regelen is de reis, al kan ik daar wel behulpzaam in zijn.

Een accommodatie die ik op het oog heb kost NOK 250,-/dag voor mij (normaal NOK 500,-) en NOK 500,- schoonmaak kosten.
Deze is geschikt voor +/- 10 personen en heeft twee meren direct toegankelijk, met bruine forel.
De Renarivier ligt er op loop afstand, maar voor de betere plekken moet er worden gereden.



Het geheel is niet commercieel en zal financieel transparant worden georganiseerd!

Ik neem het initiatief en het is nu aan de forumleden om er wat mee te doen ::welkom::


TL, Peter

Gerrit72


Een geweldig initiatief Peter.

Voor mij zit het er even niet in, maar dit lijkt me een mooie en gezellige kans te proeven aan een machtige visserij in een wonderschoon land!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Heintje Davids

Vind het ook een leuk initiatief en ben het met Peter eens dat het waarschijnlijk handiger is om een budget-vlucht te boeken en een auto te huren, hoewel dat laatste in vergelijking met Nederland ook niet echt goedkoop is. Maar wanneer je van plan bent om een korte periode naar Noorwegen te gaan dan is dit waarschijnlijk het beste reisadvies. Met de auto moet je toch gauw rekenen op zo'n 4000 kilometer (incl. de plaatselijke km om van stek naar stek te gaan) dus een behoorlijke aanslag op de brandstofkosten en daar komt ook nog het geld bij dat je kwijt bent voor je overtocht cq de tolheffing van de bruggen. Vliegen en een auto huren met 4 man zal iig niet duurder zijn maar wel veel sneller.
Mocht ik toevallig in de buurt zijn, dan zal ik zeker 'even' langswippen.
Dit lijkt me een mooi alternatief en een hele leuke afwisseling voor al die mannen die jaarlijks een reisje naar de Kyll maken en ook eens op wilde forel en vlagzalm willen vissen. Als je de kosten kunt delen zal je niet eens zo heel veel meer geld kwijt zijn.

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

HappyFisherman

Prachtidee, alleen gaat voor mij september weer niet werken. Ik ga dit topic volgen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arie de Vries

Belangstelling is er bij mij ook. Of het lukt weet ik niet, maar het idee is aantrekkelijk
Groet, Arie

toppiedus

Voor een paar jaar terug samen met mijn dochter en een vismaat met zijn 2 zoons gedaan,
is prima te doen maar zou er wel een heel lang weekend van maken 4 dagen is dan eigenlijk net te kort een dagje extra is dan welkom

Het ligt natuurlijk aan de periode maar heb er wel interesse in

voor de geintresserden hier een kort verslag met aan het eind ook een overzicht van het kosten plaatje

http://www.vvmn.nl/images/verslagen/noorse_vlagzalmen.pdf

nordbu

Goed en leuk initiatief. Advies is te gaan vliegen, minste tijd kwijt en ook bij carpoolen toch goedkoper. Zowel KLM als SAS vliegen meerdere keren per dag op Oslo vanuit Amsterdam, soms voor 99 euro per retour (plus 10 euro kosten). Auto huren via 'rent a wreck'. Bij een bezoek aan de Rena rivier kan je ook makkelijk een dagje naar de Glomma. Circa een uurtje rijden.
Overnachten in een zgn trekkershut op een camping, met vier personen en het blijft allemaal heel betaalbaar ( mits je geen sterke drank gaat kopen in de Vinnmonopolet in Rena  ;).
Het aanbod is zeker het overwegen waard als je nog nooit in Norge hebt gevist.
Skitt fiske

@toppiedus: mee eens 5 dagen is het wel het minimum
>>fang og slip<<

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

weerwolf

Er is bij mij zeker interesse, wel een vereiste voor mij om eerst weer een baan te hebben voordat ik mee kan.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Koen

Leuk plan. Heb wel interesse maar wil zowiezo die kant op volgend jaar. Wellicht dat het te combineren is :)

Rena

Wil iedereen die geïnteresseerd is, het volgende aan mij melden in een PM:

- wanneer, bv: weeknummer(s) of datum van tot.
- de gewenste duur van de club "dag"  :o
- hoeveel personen

Je zit er niet meteen aan vast, ik moet ergens beginnen.

Ik maak dan een voorlopige planning en kijk of we het rond kunnen krijgen.

TL, Peter

Nootjez

Vind het ook wel een topidee.
Als het betaalbaar blijft hou ik mij zeker aanbevolen, eventueel samen met vismaat ;)

eddy

het lijkt mij ook wel wat, ik krijg mijn gezin nog niet zo gek om in de zomer vakantie 3 weken af te reizen naar Noorwegen.
vliegen en ter plaatse een auto huren met een aantal personen lijkt me de meest logische keuze.

Jan Damman

Peter,


In de eerste plaats is dit een erg goed idee, kijk maar naar de reacties.  ::goodjob::

Heb er over nagedacht daar Noorwegen hoog op mijn lijstje staat maar ik heb al een vis week in Wales en een in Oostenrijk gepland in 2014 en ook nog met m´n vriendin op vakantie, dus volgend jaar niet.
En als ik dan toch naar Noorwegen ga dan liever met de camper voor een langere tijd.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

maurice

Helaas voor 2014 alles al rond. Voor 2015 nog niets dus wie weet maar wil meer dan alleen vissen.
En het moet leuk zijn voor 2 man. Word dus overleggen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

drefter

2015 is toch al het idee om die kant op te gaan misschien te combineren.

Gr Martin

Rena

Ik heb contact gehad met een verhuurder van huisjes en kan deze huren voor een schappelijke prijs.
De huisjes staan direct aan de Rena aan een stuk waar je ook perfect kan vissen met een kano, kajak en boot.
Al deze vaartuigen kunnen aanwezig zijn voor de club meet.

Als ik meer weet over andere locaties zal ik hierover berichten.

Prijzen weet ik pas, als ik weet met hoeveel mensen we zijn.

Wordt vervolgt  :D