Vangsten in 2020

Started by Gert, January 12, 2020, 21:43:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

[attachment id=1 msg=181396]

[attachment id=2 msg=181396]

[attachment id=3 msg=181396]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

#51
Dat zo'n vis de moeite neemt om dit streamertje te pakken terwijl er daar zat ander lekkers voorbij zwemt blijft me verbazen.

[attachment id=1 msg=181397]

Overigens was gister ook weer een taaie dag met maar weinig vis en helemaal geen windes meer, en dat terwijl ik daar 2 weken geleden juist hoofdzakelijk mooie windes ving.
Maar met een mooie snoek, paar snoekbaarsjes, wat mooie baarzen, wat mooie blankvoorns en een paar roofbleitjes was ik dik tevreden  8)

[attachment id=2 msg=181397]

[attachment id=3 msg=181397]

[attachment id=4 msg=181397]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

sjoerd

Quote from: Mike on May 10, 2020, 11:03:42
Dat zo'n vis de moeite neemt om dit streamertje te pakken terwijl er daar zat ander lekkers voorbij zwemt blijft me verbazen.


Foei Mike, groter dan 2 1/2cm  haha . Of je moet wel heeeel dunne vingertjes hebben. Maar leuke sessie.






Mike

#53
Ik moet helaas bekennen dat het vliegje idd niet voldeed aan de maximale lengte  ::blozen::

Dit is wat er beschreven staat,

"Let op: naast de gesloten tijden voor bepaalde vissoorten geldt er van 1 april tot aan de laatste zaterdag van mei (voor het IJsselmeer: van 16 maart tot en met 30 juni) voor de meeste wateren ook een gesloten tijd voor het gebruik van alle soorten kunstaas (met uitzondering van kunstvliegen kleiner dan 2,5 cm.), een dood visje, een stukje vis en slachtproducten (zie het volgende hoofdstukje)."

De vlieg moet dus kleiner zijn dan 2,5 cm.

Daar zit ik idd overheen..🤫

[attachment id=1 msg=181399]

Nou hou ik mij doorgaans braaf aan de regeltjes maar ik stond hier niet eens zo bewust bij stil dat ik eigenlijk in overtreding ben.
Inmiddels heb ik de afgelopen weken in 3 sessies al 4 snoeken en 5 snoekbaarzen gevangen op dit soort vliegjes. Ik vrees dat ik dus idd toch voor de maanden maart en april wat anders moet gaan knopen  ???

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

MartinT


Menno_siemensma

Of het staartje ietsje korter maken :) Maar mooie riviersnoek in ieder geval er op gevangen.  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Nootjez

Net voor de coronacrisis lid geworden bij Indiana fly fishing in de buurt van Gent.
Nu we terug mogen vissen kan ik er eindelijk ook van genieten.
Afgelopen maandag iets van een 25 vissen gevangen.

Vandaag was het al wat moeilijker met 9 stuks op 6 uurtjes vissen.
Daarbij wel 3 van de oude generatie die de 60 cm ruim voorbij gaan en een hels gevecht opleverden  ;D

guidogast

Klinkt goed Nootjez!
::agree::

Scaramouche

Dat is een knappe snoekbaars. op wat voor soort vlieg pak je die dan? ministreamertjes van 2.5cm?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Mike

Yup, gewoon op hele kleine streamertjes waar ik doorgaans mee op voorn en winde vis.
We vissen op een grote zandplaat waar veel speldaas langs de kanten zwemt. Er jaagt ook heel veel winde op deze zandplaat maar die vangen we in veel mindere maten de laatste paar dagen. Gister zag ik massaal windes paaien dus vandaar dat die t even laten afweten denk ik.
Oo t moment dat de getijden stroming op z'n piek is komen de snoekbaarzen uit de vaargeul en de gaten en jagen ze op t speldaas wat ook op die zandplaat en in de kant zwemt. Het enige wat ik hoef te doen is een flink eind stroomopwaards in gooien met een leader van 6 meter met 2 van die streamertjes eraan en m dan met kleine rukjes binnen vissen over het talud en de zandplaat en dan rammen ze er vol op.
Je zou denk ik vrij gemakkelijk veel efficiënter op die snoekbaars kunnen vissen door er een blob op te binden. Die vallen nog veel meer op en verplaatsen veel meer water.
Ik zal dat volgende wk eens proberen.

Kan in elk geval niet wachten om er weer wat flinks op de punt te zetten.
Afgelopen jaren heb ik heel veel snoekbaars gevangen op ep-tjes maar we verliezen er ook veel op sommige stekken.
Vandaar dat ik voor dit jaar wat hele simpele streamers heb gebonden.
Deze zonkertjes bind ik er 5 van in dezelfde tijd als 1 ep streamertje en ik denk wel dat ze het net zo goed gaan doen.

Het zou wel een enorme eyeopener zijn als ik straks met dit soort streamers ga vissen en dan nog steeds dezelfde aantallen of misschien zelfs geen snoek en snoekbaars vang.
Dan zou dat betekenen dat ze heel selectief op speldaas azen en groter spul voorbij laten gaan.
Ik kan t me niet voorstellen maar wie weet...

[attachment id=1 msg=181534]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

Nadeel van die kleine vliegjes is overigens wel dat ik tot dusver elke x die kleine dingetjes helemaal uit hun huig moet halen. Ze inhaleren die mini-streamertjes echt in 1 keer helemaal naar binnen..

[attachment id=1 msg=181535]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Scaramouche

thanks, interessant! Ik zal het hier ook eens proberen in een zandwinningsput. Daar zit geen stroming in maar het speldaas zwemt ook op de rand van het diepe. Misschien in de schemer wat van die minidinigetje naar binnen trekken aan een sink tip.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FSCHAMP

#62
Vorige week vrijdag gaan zeebaarzen. Dit was 2 jaar geleden vanwege in 2018 ontslag op het werk en vorig jaar burn-out op nieuwe job. Het was een heerlijke dag, want temperatuur water zat goed 16°C, temperatuur zelf was goed tussen de 17 en 22°C , zo'n 3 Bft en WZW wind. Effe terug moeten zoeken naar de stekken, want hier en daar is er toch weer heel wat verandert in de haven van Rotterdam.

Ook qua vissen was het best een leuke dag want in heb 4 zeebaarzen kunnen vangen. De twee grootste waren 55 cm en 45 cm. De andere twee zaten tussen de 30 en 35 cm. Niet slecht dus. Zie foto's.  Verder heb ik nog wat rond gereden om te zien of ik geen finten kon vinden, maar volgens mij zijn ze er nog niet.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd


FSCHAMP

Yep, we ondertussen wel een maand verder.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Menno_siemensma

#65
Aantal weken geleden ook met het mooie weer bij de Europoort geweest, leuk wat fint gevangen al was het niet heel dik nog toen. De 2 zeebaarzen die ik er bij kon vangen was ook leuk. Wat minder leuk maar wel opzienbarend was de zeehond die achter de gehaakte finten aan kwam. De vis op de foto was de grotere van de twee, cm of 40. De andere was 25-30cm.


Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Ik moet het de laatste tijd doen met wat baarsjes en een enkele roofblei.[attachment id=1 msg=181980][attachment id=2 msg=181980][attachment id=3 msg=181980][attachment id=4 msg=181980][attachment id=5 msg=181980]
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Bert,

een roofblei staat ook nog op mijn bucket list, alleen weet ik voorlopig niet waar ik deze zou moeten vangen met de vlieg. Dit is een vis, die ik nog niet ervaren heb aan de vlieg.

Ik kan je wel zeggen dat ik dit jaar al een 5-tal keer op zeebaars geweest ben sinds 15 juni (dit was de dag waarop we terug naar het buitenland mochten gaan) en ik heb steeds minsten twee vissen gevangen met een totaal van 18 zeebaarzen/zeebaarsjes waarvan de grootste twee 56 en 50 cm waren en een 5-tal van zo'n 45 cm . Wat niet slecht is voor een Belg,  die steeds maar voor één dag kan gaan.  Alleen ben ik op zoek naar de eerste 60+ zeebaars, want dit is me nog nooit gelukt. Ik hoop hem dit jaar eindelijk te vangen.

Morgen vertrek ik naar het Zwarte Woud en daar op ik dit jaar mijn eerste forel te vangen

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

Dat is zeker niet slecht! Ik ben nog maar één keer op zeebaars geweest dit jaar. En geblankt :( ;D
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Mike

Wij zijn vandaag voor t eerst dit jaar naar Rozenburg geweest voor de fint.
Dat ging maar moeizaam. Pas toen t water echt al op de dammetjes kwam konden we er een paar vangen. Verder kwam er zelfs bij de kunstaasvissers geen vis boven.
Ik had wederom erg veel lossers.

Daarna zijn we nog op snoekbaars gaan proberen op de Merwede.
Dat was ook mager maar toch voor ons allebei 1 snoekbaars.
Al met al toch weer een fijne visdag  8)

[attachment id=1 msg=181994]
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

FSCHAMP

Van het weekend ben ik eens naar de Noordpier van Hoek Van Holland, daar was ik nog nooit geweest en dit blijkt een goeie stek te zijn (vooral bij de Kunstaasvissers). Wel ik heb er met de vlieg gevist en ik wist 3 zeebaarzen te landen. Eentje van 56 cm, eentje van 44 cm en eentje van tussen de 30 en 35 cm. Weeral geen slechte dag vind ik omdat het die dag net Noorden wind was, wat toch niet zo'n goeie wind is bij het vissen. Foto's zijn door mijn broer genomen en ik vind ze niet zo goed.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sarca2

Quote from: FSCHAMP on August 18, 2020, 19:50:51
Van het weekend ben ik eens naar de Noordpier van Hoek Van Holland, daar was ik nog nooit geweest en dit blijkt een goeie stek te zijn (vooral bij de Kunstaasvissers). Wel ik heb er met de vlieg gevist en ik wist 3 zeebaarzen te landen. Eentje van 56 cm, eentje van 44 cm en eentje van tussen de 30 en 35 cm. Weeral geen slechte dag vind ik omdat het die dag net Noorden wind was, wat toch niet zo'n goeie wind is bij het vissen. Foto's zijn door mijn broer genomen en ik vind ze niet zo goed.

mooie vissen, ik vroeg me bij het lezen trouwens af hoe het op de Wolf was.
::new::

FSCHAMP

Zeer warm weer (30°C), zeer lage waterstand en kristal helder water, m.a.w. het was dus zeer moeilijk vissen. Toch ben ik er in geslaagd om enkele mooie vissen te vangen.
Je zag wel veel mooie forellen liggen, maar zou gauw de lijn op het water kwam, schoten ze als een pijl uit een boog weg.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

Mooie vissen Gino! Top!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift