Oostvoorne ... best vet!!

Started by Koen, August 05, 2012, 01:31:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

hebben jullie nog wat finten weten te vangen?

drefter

Ik wacht het rustig af of ik ook die streamer  ooit een keer zal binden. Maar vis vangen wil ik wel.

Gr martin

Christof van den Berge

Morgen plotselinge vrije dag.. Denk dat ik in de ochtend maar even richting Oostvoorne ga.
Zijn er nog meer vissers van het forum die er morgen naartoe gaan?
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Marnix

Dan zou ik vroeg gaan,
ik was gister avond nog even gegaan ook met bb 3 aanbeten gehad.
Daarna was het gewoon windstil geen golfje op het grote water, 2 gelost 1 gevangen best mooie.
ze zaten massaal aan de oppervlakte, en niet alleen de kleintjes.

Christof van den Berge

Ben ook vanochtend vroeg gegaan. Alleen stond er meer wind dan verwacht en best hoge golfjes op het water heb 2 uurtjes gevist en enkel 1 aanbeet gehad.
Volgende keer beter!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Koen

Iemand hier nog geweest afgelopen dagen?

René van Dam

Ik ben vanmorgen nog even wezen kijken, maar het was te druk en te warm om te zwiepen ( en te warm ook) . Alleen bij de loswal is het niet zo druk met dagjesmensen en middenop de plas. Naar mijn inzicht kan je daar nu het beste gaan vissen om nog wat te kunnen landen. Smeer je wel even goed in en vergeet je zonnebril niet.
René ::blabla::

BV

Ben gisterenavond geweest, van 18u30 tot 19u30 op blote voeten en zwemshort in het water , heerlijk , maar geen vis te zien aan de stormvogel.
Dan naar de loswal tot 21u.
ongeveer in een half uur zowat tien vissen gezien , maar geen aan beet gehad.
En toen waren ze plots weg.

Koen

Iemand nog geweest afgelopen dagen? Ik ga morgen weer es kijken. Wordt wel een aardige dag en ik hoop dat de regen zo lang mogelijk uitgesteld wordt.

Koen

Ik ben nog ff langs geweest. Was lekker, veel vis gezien. 2 gevangen, 2 gelost, 1 die de streamer miste en 1 die de tor miste, 2 hele dikke gezien, maar die lachte mij wat uit toen ik mijn beestje voor ze  gooide. Toch een lekker dagje gehad :)








en mijn fan club :P


BV

Suggestie voor Forumdag-OVM 2013 :  Koen als gids

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Franky Boy

Mooi verslag en goed resultaat!
Nu was het vandaag niet meer zó heet, maar op warme dagen kun je de forellen beter zo snel mogelijk terugzetten. Koen, we weten inmiddels al dat je geen mooie verhalen ophangt, maar dat je ze ook echt vangt. :) ;)
Dus die foto's van forellen zijn dan niet echt meer nodig (op warme dagen dan).
Wat me enorm veel plezier deed waren die foto's van zwarte zwanen op het OVM. Als er een vogel is - buiten de zeearend - waaraan aalscholvers een enorme hekel hebben, dan zijn het wel zwarte zwanen!

Koen

maak je geen zorgen hoor, het foto toestel hangt bijna om mijn nek. foto's zijn zo genomen en de vis is snel onthaakt.

ik denk dat het zwarte zwanen - aalscholver verhaal broodje aap is. Er waren net zo veel zwanen als aalschovers aanwezig. Het verbaasde me eigenlijk hoe veel aalscholvers er waren. maar ik weet neit of ze echt een probleem zijn voor de forel. de meeste zijn toch 40cm+ en dat zie ik niet echt doorslikken denk ik.

Franky Boy

Nou, op kleinere vijvers blijven aalscholvers meestal uit de buurt van zwarte zwanen en daar werkt het wel. Wat zeker niet werkt, zijn die nep opblaas-zwarte zwanen. Ik heb nog ergens een foto van een voor anker liggende opblaas-zwarte zwaan die in een vijver dobbert met daar bovenop zittend een aalscholver die zijn vleugels droogt.  :-\
Aalscholvers hebben geen enkel probleem om forellen van 40 cm door te slikken. Dus ze vormen wel degelijk een probleem. Hoe groot dat probleem op het Oostvoornsemeer is, is helaas niet duidelijk. Met andere woorden: Hoeveel forellen in de magen van aalscholvers verdwijnen, is niet bekend.  :(

Marnix

leuke foto's
vorige keer durfde ik met bb niet verder door die zwanen, zijn erg mooi, vind ze toch maar gevaarlijk :P

Franky Boy

Quotevorige keer durfde ik met bb niet verder door die zwanen, zijn erg mooi, vind ze toch maar gevaarlijk
Komen die zwanen tenminste toch op iets of iemand als bedreigend over!  ;D
Zonder gekheid: Als ze jongen hebben, kun je met een bb maar beter uit hun buurt blijven. ::agree::

Koen

ja idnerdaad, er was een paartje met 1 jong, maar die vonden het echt nie tof dat ik over de dam langs hun liep.

Jaspero

Het lijkt soms wel of die zwanen je echt opzoeken, terwijl je gewoon langsloopt. Beetje provocerend gedrag van ze  ::ban::

Koen

haha, ja dat gevoel had ik ook. ik zat op de punt te vissen, maar echt het meer in ging niet, te veel zwanen :P

Koen

net nog ff geweest. maatje zat niet op te letten en miste zijn enige take :P ik heb met de streamer veel volgers gehad, maar geen happers.  ben nog wel gecontroleerd trouwens.

golddigger

Blijven volhouden Koen
De aanbeten op de streamer zijn vaak keihard
De moeite waard om te ervaren

Niet gek trouwens dat ze je controleerden
Met je volle bepakking en zo'n legerjeep......... ::)

Perry

Koen

haha, ja, maar ze kwamen zelf ook in de landrover. ik zal blijven oefenen, maar verlopig niet meer. Eerst Kyll en daarna 4 weken Kansas

golddigger

Ik ga zometeen nog ff oeffenen op voorntjes
Voor de rest ben ik klaar voor de Kyll
OVM moet inderdaad even wachten
Perry

Koen