Rivier de San in Polen

Started by JEVDE, January 20, 2018, 14:05:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JEVDE

Iemand er zelf geweest en gevist toevallig?   ::hulp::

Bone F

Jep, wel heel wat jaren geleden in zuid-oosten van Polen tegen de Oekrainse grens. Heel brede rivier en overal kniediep bewaadbaar (toen). Mooie vlagzalmen! Camping aan het water de namen zijn mij ff ontschoten ennuh Oekraine heeft als je het kunt vinden de beste en zuiverste wodka! Dat was voor de aansluiting en werd dus gesmokkeld maar wel super.

JEVDE

dank voor de reply! Ben heel benieuwd. Lees er veel mooie dingen over, maar soms ook mindere dingen. Mogelijk dat het de laatste jaren minder is geworden. Dus hoopte dat iemand er nog recent is geweest. Vooralsnog lijkt het Hemsila in Noorwegen (moeilijk en duur?) of de San in Polen te worden (moeilijk en minder duur?)  ::hulp::

FSCHAMP

Hemsila in Noorwegen is inderdaad duur en zeer moeilijk in de zomer maanden. Dat heb ik zelf mogen ondervinden enkele jaren terug.  Je moet er vissen met leaders van 3x de hengellengte als je iets wil vangen met de droge vlieg. Met de nimf heb ik er helemaal niets gevangen en ik heb begrepen van de vliegvissers van ginder dat er enkel met de droge vlieg wordt gevist.

Ik denk dat je beter naar de San gaat. Vermoedelijk heb je daar meer kans op succes. Zelf ben ik er nog niet geweest, maar ik heb wel al tweemaal een uitnodiging gehad, maar het is er nog niet van gekomen om mijn vrouw geen voorstander is om naar Polen op reis te gaan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bone F

Voor wat het waard is de San is/was niet moeilijk en niet duur.😊

henkverhaar

Quote from: FSCHAMP on January 22, 2018, 20:27:31
Hemsila in Noorwegen is inderdaad duur en zeer moeilijk in de zomer maanden. Dat heb ik zelf mogen ondervinden enkele jaren terug.

Ook mijn ervaring. Ik was er eind augustus - dan zijn de vergunningen wel halve prijs - maar dat is denk ik omdat alles al is weggevangen. Geen vis gezien in elk geval. Ik denk dat je HEEL vroeg in het seizoen de beste kans maakt. Maar persoonlijk zou ik er niet weer naar toe gaan. Wel een prachtige omgeving overigens.

JEVDE

allen dank voor de zeer nuttige input. Mijn keuze is bij deze gemaakt. Polen wordt het in 2018! :-)

FSCHAMP

 ::goodjob::  Ik ben benieuwd naar het verslag
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JEVDE