Aanvragen Duitse Fischereischein...

Started by Sieger, December 19, 2010, 21:16:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

maurice

de Deutsche Fischereischein moet je ook voor je kind hebben.
dus ja ook voor kinderen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Raymond

Op dat Landalpark bij Stadtkyll ben ik in het verleden ook al eens geweest. Vooral die, tja hoe moet ik het uitleggen, driehoekige woningen, zijn best wel leuk en ruim. Het restaurant was in die tijd ook hartstikke goed en in Stadtkyll zelf had je ook een aantal betaalbare en absoluut heel goede restaurants.
Het was overigens een tijd dat ik nog niet met de vlieg viste dus de Kyll zelf heb ik niet zo bekeken. Er is trouwens ook nog een zijbeek van de Kyll afgedamd om een visvijver te vormen. Die ligt onder aan de heuvel waar het vakantiepark tegenaan ligt...

Maar het is een ontzettend mooie omgeving waar het ook voor en kids goed toeven is, zal zeker een geslaagde meivakantie worden.

::wtf::

rein

Leuk om te horen Raymond, krijg er nog meer zin in :)

overigens hebben we een caravan gehuurd dat aan dat vismeertje staat. De kinderen zijn ook enthousiaste (vlieg)vissers dus kunnen als het goed is, meteen voor de deur bezig zijn. Geeft mij de ruimte om de Kyll zelf eens te bewonderen :) En of de vangsten wel of niet goed zijn, heb er gewoon zin in om ff een weekje weg te zijn :)

aalbrecht

 
Quote from: Rossie69 on April 21, 2012, 20:36:29
ach dan heb je hem zekers in huis.
aangetekent kost je 9,50 denk dat ik gewoon van zomer naarGerolstein ga en dan gelijk voor 5 jaar ga nemen,ben ik wel een jaar kwijt met die vergunning,maarja beter als helemaal niks natuurlijk,ow 4 jaar eigenlijk.

wat doen julie moeilijk zeg gewoon geld over maken naar gerolstein je eigen brief met ales er op op sturen daar heen binnen en week retour dus niks geen geld er bij zal van avond de link er even bij plaatsen [
/quote]
vliegvissen is een passie

Troutbuster

#79
Quote from: rein on April 23, 2012, 22:32:15
Leuk om te horen Raymond, krijg er nog meer zin in :)

overigens hebben we een caravan gehuurd dat aan dat vismeertje staat. De kinderen zijn ook enthousiaste (vlieg)vissers dus kunnen als het goed is, meteen voor de deur bezig zijn. Geeft mij de ruimte om de Kyll zelf eens te bewonderen :) En of de vangsten wel of niet goed zijn, heb er gewoon zin in om ff een weekje weg te zijn :)

Idd Rein die caravans (mooi en lekker ruim!!) liggen tegen het stuwmeertje van een zijbeekje van de Kyll, de Wirft genaamd (hoe ze nou aan de naam Wirfttal komen is mij een raadsel! ;))

In het meertje is het goed vliegvissen hoor!!
Mooie grote (kop)voorns en kans op een bruine forel!!

Als je de Kyll op wil start dat bij het Aral tankstation in Dtadtkyll, stroom opwaards vanaf de brug.
Kyll is niet breed maar er zitten mooie bruine forellen

Verder op door de bocht naar rechts zijn een paar schitterende vlagzalm stekken waar ik in 2009 mijn grootste vlagzalm ooit ving (52 cm!!)

Tussen Stadtkyll en Junkerath liggen ook hele mooie stekken, zeker in het weiland!
Mooie stekken voor 's avonds als er rises zijn!!

Verder nog plenty stekken tussen Stadtkyll en Kronenburg (ook een mooi "fly only" stuk!)

Leef je uit Rein en we lezen het wel hier!

Succes en plezier

Gr

Jan
"Petri Heil"


maurice

je kunt natuurlijk ook het geld overmaken en de papieren sturen per E-mail naar Gerolstein .
weet je zeker dat het aan komt.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Raymond

Quote from: rein on April 23, 2012, 22:32:15
Leuk om te horen Raymond, krijg er nog meer zin in :)

overigens hebben we een caravan gehuurd dat aan dat vismeertje staat. De kinderen zijn ook enthousiaste (vlieg)vissers dus kunnen als het goed is, meteen voor de deur bezig zijn. Geeft mij de ruimte om de Kyll zelf eens te bewonderen :) En of de vangsten wel of niet goed zijn, heb er gewoon zin in om ff een weekje weg te zijn :)

Dat gaat allemaal goed komen, Rein. Wordt zeker weten een geslaagde vakantie ongeacht de vangsten...
::wtf::

rein

Quote from: Troutbuster on April 24, 2012, 07:40:23


Leef je uit Rein en we lezen het wel hier!


normaal heb ik nooit een camera of iets bij me, (onthaak de vissen meestal in het water zonder ze aan te raken) maar zal dit keer eentje meenemen ;)

aalbrecht

gerne stellen wir Ihnen einen Fischereischein aus.
Hierzu benötigen wir folgende Unterlagen:
* den beiliegenden Antrag ausgefüllt
* eine Kopie des Passport
* ein Passfoto

Bei Ausstellung eines 1-Jahres-Fischereischeines fällt eine Gebühr in Höhe von 9,00 € an,
bei Ausstellung eines 5-Jahres-Fischereischeines eine Gebühr in Höhe von 35,00 € (Gleiches gilt für die Verlängerung).
Den entsprechenden Betrag können Sie gerne mit in den Umschlag legen oder auf eines der unten genannten Konten
der Verbandsgemeindekasse Gerolstein überweisen:

Kreissparkasse Vulkaneifel   Volksbank Eifel Mitte eG
Kto.: 1 011 337   Kto.: 8 002 377
BLZ: 586 512 40   BLZ: 586 915 00
BIC: MALADE51DAU   BIC: GENODED1PRU
IBAN: DE 73 5865 1240 0001 0113 37   IBAN: DE 94 5869 1500 0008 0023 77

Bei Fragen stehe ich Ihnen unter der Telefonnummer 06591/13-191 oder E-Mail: petra.schuler@gerolstein.de gerne zur Verfügung.

Mit freundlichen Grüßen
Petra Schuler
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Verbandsgemeindeverwaltung Gerolstein
Fachbereich 3
- Bürgerdienste -
Kyllweg 1, D-54568 Gerolstein
 fon   : 06591/13-191
 fax   : 06591/13-7191
 e-mail        : petra.schuler@gerolstein.de
 internet      : http://www.gerolstein.de

hiier is de info voor duitsland groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

rein


aalbrecht

heeft iederen wat aan en binnen en week in huis doe er julie voordeel mee grioet ik jullie  8)
vliegvissen is een passie

Raymond

Aalbrecht is goed bezig!  ::duim::
::wtf::

Troutbuster

Zo Ja!!!!
Klasse Aalbrecht!!
enneh... "gewoon" € 35,- bij sluiten en niet meer!
Deed ik laatst ook ik dacht weet je, ik doe er € 5,- extra in voor de porto etc
Maar de € 5,- zat netjes tussen mijn voor 5 jaar verlengde Jahresschein!! ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Marcelk

Supertoll om het maar op zijn Germaans te zeggen :)

HappyFisherman

Afgelopen week contact gehad met de gemeente Gronau:

Sie können einen Fischereischein für ein Jahr bei uns im Rathaus-Service -Bürgerbüro- bekommen.
Bitte bringen Sie für die Ausstellung Ihren Fischereischein aus den NL mit. Weiterhin brauchen wir, ein aktuelles Foto und Ihren Pass zum ausweisen.
Der Fischereischein kostet für ein Jahr 16 Euro.

Unsere Anschrift:                                                  Unsere Öffnungszeiten:

Konrad-Adenauer-Str. 1                                         Mo-Fr. 08:00 Uhr-18:00 Uhr
48599 Gronau

Hier kun je dus met een geldig paspoort, je vispas en een actuele pasfoto voor 16 euries een vergunning ophalen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marcelk

Laatste keer dat ik daar een vergunning gehaald heb begonnen ze
moeilijk te doen, ze verlangden een uittreksel van het bevolkingsregister.


Verder krijg je er enkel een 1-jaars vergunning als je geen Fischereiprüfung
gedaan hebt en je moet er tijdens werkdagen naar toe.


Vind ik de Gerosltein oplossing toch een stuk fijner.

HappyFisherman

Binnen! Stond er nog wel een oud adres op m'n vispas en dat mocht toch echt niet... Alle pasjes afgezocht, nergens een adres op, wel ff zweten... Uiteindelijk ergens in de portemonnee de VNV pas gevonden waar wel het juiste adres op staat  ::duim::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

ja nou hij is binnen,kost wat druppels.maar dan heb je ook wat hahaha.

nu op naar de pruis.


HappyFisherman

Proost op d'n Pruus  ::proost:: ::proost:: ::proost::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Barry

Hallo

Ik heb alles precies zoals Sieger het schrijft gedaan.
En de vergunning is binnen precies binnen een week en heeft nog geen druppel zweet gekost.(he alleen foto's maken)

Barry

Mr. Tinus

Klopt...procedure is feilloos....
Heb de boel op maandag gepost. En op vrijdag de vergunning al binnen.... Superrrrr

Ron-O

Net even contact gehad met Ina Brauwn 8), met het gemeentehuis aldaar en vertelde mij dat mijn aanvraag alweer op de post is naar mijn adresse euhhhh zeer aardige vrouw aan de telefoon ;D. De twee genoemde heren zijn niet meer de personen die het afhandelen, maar deze dame in ieder geval wel:

Name

Frau Ina Braun



Anschrift

Kyllweg 1
54568 Gerolstein



Telefon

06591 / 13 - 190



Fax

06591 / 13 - 7190



E-Mail: ina.braun@gerolstein.de

Aufgaben, Bürgerbüro









Sieger

Dank je Ron, heb de naam op mijn blog maar ff aangepast.... ;)


Sieger

Ron-O

Nou ik wist dat ook niet natuurlijk, maar ik heb hem binnen. Zoals gezegt gaan we naar Mürlenbach, is het zo dat je voor die plaats en vissen in de Kyll naar Gerolstein moet voor dagvergunning? Zijn er ook mede vissers die al eens daar gevist hebben. In Mürlenbach is het maar een 1kilometer of zo begrijp ik. Hebben jullie nog goede info hoe en waar en vooral niet??

Gr, Ron-O ;D

Sieger

In het boekje van Hyppo Wanders staat inderdaad dat de vergunning voor Mürlenbach in het gemeentehuis van Gerolstein worden uitgegeven. Daar staat ook in dat er maar 3 per dag worden uitgeschreven en dat reserveren raadzaam is....



Sieger