Zur Krone birresborn

Started by Dragonfly, March 20, 2016, 16:22:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dragonfly

Help,ik heb  één  nacht geboekt in Zur krone hotel.heb contakt gehad met hotel maar kan voor één  overnachting geen vergunning krijgen.
Nu heb ik gelezen dat je bij een pomp station wel vergunning kan kopen.mijn vraag is dat in de buurt van het hotel of is daf verweg.
Of kan ik ergens  anders wat dichtbij is een verguning halen voor de kyle.
Gr Rob

p.forel

#1
Ja overzijde  bij kleine villa. Daar verkopen ze vergunningen. Kyll en oosbach
http://www.kleine-villa-am-turm.de/index.php/fliegenfischen/erlaubnisscheine.html

Dragonfly

#2
Bedoel je van het hotel , 😊 bedankt voor de reaktie.maar het zijn korte afstanden.ik zie dat kronrburg/stadkyll plaats taject los 1: 7 km is en los 2:8km is.en vergunning bij BP Tankstelle te halen zijn.maar is dit in de buurt van het hotel of is het verweg van het hotel.ik heb zelf geen idee hoe het daar zit ,dus hoop dat iemand daar de weg kent om dit even uit te leggen. Ik heb de info uit vliegvissen in Duitsland.maar ik zie dat de postcodes niet overeen komen.

Sieger

Denk dat je hebt gelezen dat je bij het tankstation in Stadtkyll dagvergunningen kunt kopen Rob. Dat is een heel ander stuk...

Bij de Kleine Villa zou het inderdaad ook kunnen, maar dan moet Hans Herman er wel toevallig zijn. Het is geen hotel meer en hij is er ook niet elke dag.

In Gerolstein zou je ook een vergunning kunnen kopen voor die stukken. Bij Erich Eul (http://www.eul-gerolstein.de) verkopen ze die ook. Kun je voor beide dagen wel een vergunning krijgen, ik ben er nog nooit op bevraagd of ik wel ergens overnacht....


Sieger

Dragonfly

Ik begin toch het idee te krijgen dat ik een ander hotel moet hebben.ik denk dat een parkoers van 3 /4 km toch een beetje kort zijn.we zijn met drie man en denk dat parkoers van Kronen burg beter is  die zijn 7 en 8km.zeker als het onze eerst  keer is heb ik graag wat zekerheid😩

Sieger

Ik weet niet hoe je aan die 3/4 km komt, maar Gerolstein/Birresborn heeft zo'n beetje 15 km Kyll tot zijn beschikking....

http://www.kleine-villa-am-turm.de/index.php/fliegenfischen/flusslauf.html


Sieger

p.forel

#6
Als 2a 3 km per dag te weinig is dan kan je beter gaan snoeken
Overal ligt vis  speed vissen levert weinig vis op meeste overloop je.

Elke dag een ander stuk en je heb  genoeg water tot beschikking

Dragonfly

#7
Dus als ik het goed begrijp zijn er verschillende waters in birresborn waar ik een vergunning kan halen ook al heb ik geen extra overnachting geboekt.
Jullie zijn weer bedankt voor de hulp.
Als ik in Mei geweest ben zal ik schrijven hoe mijn bevindingen waren voor de eerste keer Duitsland.
gr Rob.

Sieger

Uit mijn hoofd 3 of 4 stukken... Officieel moet je overnachten, maar dat doe je toch ook? Ik ben er nog nooit naar gevraagd.


Sieger

Sieger

Je kunt trouwens heel veel informatie vinden op de site van Hyppo Wanders http://www.wizardoffishing.com/index_ned.html

Staan ook allemaal in zijn boek... Je kunt daar ook de informatie over wel of niet overnachten vinden....


Sieger

Dragonfly

Heb net een extra dag bijgeboekt,😎als het weer dan ook nog mee werkt .kunnen we nog extra genieten.👍

Dragonfly

Ik ga 17,18,19 Mei ga ik vissen met mijn twee zonen.

eric de vliegvisser

Ben er regelmatig geweest heb vorig jaar eind mei nog, daar een paar hotspots gevonden 30-40 cm gevangen enkele 50cm een dag hadden we een hatch van de May fly en vingen we er binnen een twee uur dik 40

we gaan dit jaar weer maar krijg geen vergunning voor elkaar voor gemeente birresborn strecke  lach niet maar ik heb zelfs vandaag nog een antwoord ontvangen van de burgemeester van birresborn maar zie geen kans om iets  voorelkaar tekrijgen wat vergunning betreft als je niet in maar 1.5 km naast birresborn slaapt. misschien zijn er nog tips en dan niet van villa am turm die zegt ook nee ondanks dat herman een vriend is van het hotel waar wij slapen en krone mag en kan ook niets voor ons betekenen ook niet als we daar eten en een biertje drinken.   

Gert

Quote from: Dragonfly on March 20, 2016, 19:18:06
Dus als ik het goed begrijp zijn er verschillende waters in birresborn waar ik een vergunning kan halen ook al heb ik geen extra overnachting geboekt.
Jullie zijn weer bedankt voor de hulp.
Als ik in Mei geweest ben zal ik schrijven hoe mijn bevindingen waren voor de eerste keer Duitsland.
gr Rob.

We wachten nog steeds in smart af.....
Tevergeefs waarschijnlijk.

Raymond

::wtf::

eric de vliegvisser

Denk dat niemand is geweest met deze zware regen
val eind mei begin juni was het water net chocolademelk.