Je hoeft niet veel verschillende vliegen mee te nemen.......

Started by johannes, January 08, 2013, 23:00:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

Om wat polak/koolvis/kabeljouw te vangen in een noors fjord.



Twee verschillende gewichten (loodogen)
3 verschillende kleurencombi afhankelijk van het weer.

vis ze eerst op tempo binnen en daarna lekker rustig.

Nu is de andere kant van de vliegendoos bijna klaar met onverzwaarde vliegen maar die komen later.

maurice

ha kan niet wachten,

kom maar op met die kromme hengels en grote vissen.
maak ons gek
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

Ha lood ogen.

is wat anders, als kettingoogies ;)

mooie streamers Johannes.

Patrick(WF)

Groet Patrick

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes

tussen de 0,5 en +/- 8 meter moet het nog dieper dan komen er andere vliegen om de hoek kijken.


jur606

johannes
Zo te zien een aardige langstelige haak of niet? en de haren voornamelijk aan het einde erop gezet?


Zeenimf

Mooie streamers Johannes, immitatie van zandspiering?

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

rena

Mooie visserij in de fjorden, jammer dat het net iets te ver rijden is om "even" te doen.

Trekken als gekken die pollakken en koolvissen, nette streamers hoor  ::duim::


Troutbuster

Mooi vangerig setje Johannes!! ::goodjob::

Succes ermee en we zien de plaatjes wel (graag!!!)

Gr

Jan
"Petri Heil"


johannes

het zijn standaard clousers in 3 kleurencombi grijs/donkerbruin, wit chartreuse, wit tan.

ook de haken zijn standaard zoutwaterhaken mustad 34007 met dat lekkere grootte oog zodat je ook met kouwe klauwe je vliegje nog gewoon er aan kunt knopen.

haakgroote is #4 en 1/0

Gerrit72



Veelbelovende streamers! Lijkt me een geweldige visserij :)

Veel succes & ben heel benieuwd!

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sjoerd


Johannes en anderen: Vergeet ook niet de kleur blauw met wat glitter. Daar zijn al de nodige Noorse zeevissen aan "gesneuveld"
Ik kan niet  wachten tot de volgende vakantiezomer in het Hoge Noorden :)

Sjoerd



Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

johannes

leuke vis sjoerd
maar blauw ben ik niet weg van heeft te veel last van bijvangst van kleine vis en vangt weinig "echte" vissen. Dit is ook de ervaring van de meeste vismaten die met de vlieghengel vissen hier.
Een andere kleur die wel heel goed werkt voor "echte" vissen is zwart witte zandaalachtige vliegen.


Gert

Johannes, vis jij ook wel vanaf de kant, af alleen vanuit de belly boat in de fjorden?

Groet,
Gert

johannes


Gert

Quote from: johannes on January 09, 2013, 23:17:59
vis veel meer vanaf de kant dan van uit de bb.

En maakt dat nog iets uit qua grootte van de vis? Ik heb alleen maar aan de oostkust in de fjorden gevist en die zijn uiteraard niet te vergelijken met die aan de westkust, maar ik kreeg vooral klein spul achter de streamer en plug aan. 25 jaar geleden bij Risor ook vaak met een bootje geweest en vingen ze toen wel groter.
En in Schotland dezelde ervaring: allemaal pollak en koolvis tot max. 35 cm, maar de mannen met zeehengels die 100m+ smeten vingen ze veel groter.
Of zou het vooral de diepte zijn, en niet zozeer de afstand vanuit de kant?

johannes

Van de kant haak ik net zo vaak echte vis (echte vis is min 5/6 kilo om een idee te geven) het grootte nadeel is dat ik er veel minder op de kant krijg, ze zijn dan niet te houden.
Het voordeel uit de bb of gewone boot is dat je de vissen beter bij opstakels weg kunt houden.
Het andere voordeel is dat stekken die van af de kant niet te bevissen zijn wel met de bb te bevissen zijn denk aan kleine eilandjes en onderwaterbergen.