Het westen?

Started by Bone F, May 02, 2013, 21:49:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Ik waag het toch maar ff heeft iemand al (voorn/brasem) succes gehad in het westelijk deel van NL.? Ik heb al wat mooie verhalen gelezen over waarschijnlijk oostelijk van het midden maar ik kan hier nog weinig ontdekken.
Levert wel heel wat fiets kilometers op ;D

mvrgr

Frans

golddigger

Ik ben vandaag hier in Den Haag wezen vissen
9 voorntjes gevangen
Het water is nog erg koud hoor
De eerste voelde zo koud aan alsof hij uit de vriezer kwam
Er was zelfs nog snoek aan het paaien
hopelijk stijgt de temperatuur snel dan kunnen we aan de bak
Perry

Gert

Nee Frans, hier is het ook nog niet wild (Amstelveen en omstreken). Havenvisserij in de kop van Noord Holland is sinds gisteren wel over als ik het zo hoor. Karper heb ik al wel gevangen, maar de zwoele avonden zijn er nog niet. En koude noordoosten wind die 's avonds niet wegvalt. Kleine voorntjes kun je altijd wel vangen, maar het is nog niet echt aanlokkelijk vind ik.

Groet,
Gert

Troutbuster

#3
Net terug van een sessie op ons favoriete ruisvoorn stekkie
Christof en ik zei de gek.
Noppes, geen teken van leven bespeurd!!
Om 20:00 uur, tegen beterweten in ff op de beroemde en beruchte Thoolse Stek gekeken en warempel, azende vis!!!
Snel de hengel opgetuigd en vissen maar.
Winde!!!
Klein,maar fijn!!! ;D
Toch nog 4 visjes weten te snaaien!!
Bij het naar huis gaan wel een flink aantal brasems, vlak onder de kant gespot!!
Dit alles tegen alle verwachting in na de koude lange periode!!
Dat beloofd nog wat!!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Marksman

Bij mij in de buurt is het nog erg taai, hard werken voor weinig vis. Ook is het nog vrij fris hier en waait het ook nog erg hard. Geduld hebben dus.

Bone F

Hi Jan

Was dat dat mooie water waar jullie ons een keer uitgenodigd hebben?

Joost S.

Hier in Breda ook nog weinig actie, althans, op de stekken die ik heb gezien.

W3stland

Hier in flevoland wel de eerste tekenen van leven maar de vis zit nog erg diep en aast niet of heel voorzichtig. Sinds  eergister de eerste groepen brasems in de slootjes zien liggen.
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

Troutbuster

Quote from: Bone F on May 02, 2013, 22:55:16
Hi Jan

Was dat dat mooie water waar jullie ons een keer uitgenodigd hebben?

Klopt helemaal!!

GR

Jan
"Petri Heil"


vliegvisserdorian

Hier ook nog geen voorn, tot nu toe heb ik maar 1 karper dit jaar. (In Rome met school was het van de week veel beter weer, 31 graden in de schaduw). Helaas heb je daar weinig viswater en weinig tijd :P

Marksman

Net nog even op pad geweest in de buurt van medemblik, veel brasem en ook karper aan de oppervlakte gezien maar bijten ho maar. Met de nimph nog op voorn geprobeerd maar geen enkele reactie gehad. Morgen weer een dag.

wouter veuger

ik heb de afgelopen 3 weken best veel gevangen(zeker voor mijn doen ::))
maar wel erg met vlagen,zodra het zonnetje een beetje weg is of de wind iets aantrekt is het bijna meteen gedaan met de actie.

volgende week wordt wel mooi zonnig volgens de berichten,ziet er hoopvol uit!

jelle

Hier heb ik al wel veel vis gevangen in ondiep water.
Ruisers, voorn en zelfs een zeelt
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

vliegvisserdorian

Ik zag een school  van een paar honderd ruisertjes in een ondiepe vaart liggen toen ik net uit mijn werk fietste. Daar ga ik morgen denk maar eens een paar vliegjes te water laten.

wouter veuger

gisteravond in een uurtje nog 10 ruisers gevangen en mn eerste baars(je) op de vlieghengel:

Bone F

Vandaag een beetje rond gevaren en een paar bereikbare viswatertjes bezocht. Het viel mij op dat nog nog veel water troebel is, of dat een oorzaak/reden is weet ik niet maar er was dus weinig spektakel te zien.

harlin

het is hier net kraanwater, evengoed geen vis gezien,
ook niet gevist,
maar de bami was wel opgegeten vannacht, die gisteren is in sloot was gegooid.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Ik ben gisteravond nog even de polder in geweest met de sponsvlieg. De karpers douwden elkaar zowat de kant op, zijn blijkbaar alleen maar bezig met paaien. Bijten ho maar....
Alhoewel er ook wel eentje aan een stuk beschoeiing zat te knagen zo te zien. Zouden ze daar slakjes vanaf eten of zo? Iemand een idee?

Groet,
Gert

vliegvisserdorian

Hier is het water ook al best helder, maar ze waren gister denk al aan het voorbereiden op de paai. Ik haakte een karper perongeluk in zijn rug. En er waren er nog wel een paar met interesse in mn vlieg maar weken op het laatste moment af. Uiteindelijk heb ik een giebeltje van +/- 40cm gevangen. En  de eerste worp daara haakte ik een karpertje van (ik schat) 15 pond. Maar die gaf drie klappen, de lelies in en toen was het meteen klaar. :(
Toen ik net vanuit mijn werk er weer langsfietste zag ik de eerste karpers al paaien :( Op deze stek verzamelen elk jaar veel karpers uit wat plassen en vaarten uit de buurt en na de paai verspreiden ze zich weer. En een aantal weken later ligt alles vol met lelies en is het niet meer bevisbaar.



(het zijn niet zulke goede fotos omdat mn camera nat geworden is vorige week in Rome)

Heintje Davids

Quote from: Gert on May 06, 2013, 12:51:05
Ik ben gisteravond nog even de polder in geweest met de sponsvlieg. De karpers douwden elkaar zowat de kant op, zijn blijkbaar alleen maar bezig met paaien. Bijten ho maar....
Alhoewel er ook wel eentje aan een stuk beschoeiing zat te knagen zo te zien. Zouden ze daar slakjes vanaf eten of zo? Iemand een idee?

Groet,
Gert

Bij karpers is het net als bij mensen; als je ligt te w.ppen is eten nu niet meteen het eerste waar je aan denkt  :). En dat van die slakjes zou goed kunnen, Gert, karpers eten oa poelslakjes die ze met hun keeltanden vermalen. Heel vroeger, in mijn karpertijd viste ik ook wel eens met slakken en soms ook nog met succes.

wouter veuger

ik heb ook wel met naaktslakken gevist hoor,van die hele dikke zwarte die je sochtends in het natte gras ziet kruipen,wel mee gevangen ook maar geen wonderaas (ja je blijft toch zoeken he ;D)

tegen zo n schoeiing zit genoeg eetbaars tussen de algen!

Bone F

Quote from: harlin on May 06, 2013, 00:46:15
het is hier net kraanwater, evengoed geen vis gezien,
ook niet gevist,
maar de bami was wel opgegeten vannacht, die gisteren is in sloot was gegooid.
Kijk uit he kan ook zijn dat je de ratten aan het voeren bent................................

vliegvisserdorian

Hierzo waren vandaag de brasems hevig aan het paaien langs de kanten, de eerste karpers begonnen ook al. Wat mij wel opviel is dat ik aardig wat karpers met hun bek tegen de kant aan het azen heb gezien. Mijn maat dacht dat ze het kuit van de brasems aan het opeten waren, zou dit kunnen? Ik heb iig nog wel deze te pakken kunnen krijgen.


sjoerd

Quote from: harlin on May 06, 2013, 00:46:15
het is hier net kraanwater, evengoed geen vis gezien,
ook niet gevist,
maar de bami was wel opgegeten vannacht, die gisteren is in sloot was gegooid.

Misschien zijn de aalscholvers even langs geweest??  ;) ;) ;) ;)


Sjoerd

wouter veuger

mooie vis dorian!