YESS, ze zijn gearriveerd op de paaistekken!!!

Started by sjoerd, April 24, 2013, 20:19:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Het heeft even geduurd maar eindelijk zijn de brasems op "mijn" paaiplek gearriveerd.
Was er gisteren en de dagen daarvoor nog niks te zien nu zag ik grote aantallen brasems dicht onder
de oppervlakte. Nou ja , eerst zaten ze nog wat dieper,dat is  lastig te zien en nog lastiger om de nimf
op de juiste diepte te kunnen aanbieden, Want ja , als deze onder de vissen doorgaat vang je er
geen. Gaat die te hoog zien ze 'm niet goed en vang je ook weinig. Ik probeerde het op te lossen door
met twee nimfen te vissen. Eerst moeizaam om er eentje te kunnen haken, wat toch nog lukte.
Later kwamen ze hoger in het water en kon ik ze gericht aanwerpen. En de grote truuk? Snel binnen
strippen en dan liefst in éen beweging door de hengel te heffen.. Machtig mooi weer om te zien hoe de nimf wordt achtervolgt en dan wel/niet wordt gepakt.
Het grote voordeel van deze wijze van vissen is dat je nagenoeg geen brasems vals haakt aangezien je ziet waar je nimf is.
Enfin, de eersten zijn weer binnen en dat geeft een lekker gevoel. Hieronder enkele plaatjes. Niet veel want
de batterij van mijn cameraatjewas na enkele vissen leeg! Merendeel waren mannetjes van tussen de 50 en 60 cm.
Maar let eens op die baksteenbrede en zeer hoge rug van dat vrouwtje. Ik vind het schitterende vissen  dit soort brasems en
mijn vijfhengel was echt niet aan de zware kant voor dit formaat vissen.
Dit belooft nog wat voor de komende dagen(weken??)

gr Sjoerd








chris33

Hoi. Erg gave foto's en leuk geschreven. ik ben beginner en heb zondag mijn eerste voorn gevangen. Ik zie dat jij aardig ervaren ben. zo je mij misschien meer info willen geven, over hoe wat en waar. Ik zoek de vis namelijk ook en vind lastig om de paai plekken te lokaliseren. Je mag me ook pm-en. Bedankt groet Chris.. een beginner

gijsie20

Dat zijn serieus dikke vissen Sjoerd! Netjes hoor! 8)

HappyFisherman

Knoepers Sjoerd! Ik snap alleen niet wat ze in zo'n fluo roze nimf zien :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Willem

Wauw, hele mooie vissen Sjoerd!  ::goodjob::

Gert

Jaja, mooie vangsten Sjoerd. Hoop dat ik ze hier in de buurt ook binnenkort weer kan spotten. Er speciaal op uit om ze te vangen hoef ik ze niet zo nodig, maar ik kan het nooit laten om ze aan te werpen als ik ze tegenkom.

Groet,
Gert

Marksman


Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

Mooie vissen Sjoerd!!!
Hier in Tholen ben ik al diverse keren wezen kijken, maar tot vanmiddag geen schub te bekennen!!!
Nog niet!!!
Nog ff en dan zitten ze ook hier!!!
Gr.
Jan
"Petri Heil"


Koen

tering, dat zijn beste pleedeksels zeg! wel mooi hoor, met die paaivlekken der op :)

Gerrit72




Sjoerd, erg mooie vissen!
Daar doe je het voor.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bert J.

Mooie platen Sjoerd! Ik mag ze ook graag vangen, die grote brasems.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

hedzer

Dit zijn weer mooie vissen Sjoerd  ::goodjob::

Peter B.

Kneiters van brasems Sjoerd!  ::goodjob::
Gaaf!