weekendje genieten!

Started by wouter veuger, April 21, 2013, 15:45:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

ik heb reikhalzend naar het weekend uitgekeken,vorige weekenden had ik weinig kunnen vissen door ziekte van zowel mijzelf als mn vriendin.
gisteren begon toch wel een beetje taai,want het noordoosten windje blies wat harder en voelde wat schraler als ik had gehoopt.

de eerste uurtjes leverden dan ook niets op,gevoelsmatig zat ik niet op de goed plekken te vissen,maar ik weet dat er op het betreffende water dikke ruisers zwemmen. helaas was het voor die stek nog wat te fris.
op de terugweg een paar andere stekkies aangedaan waar ik er in een anderhalf uur toch nog 18 wist te vangen,kijk dat ging lekker,en daar was ik ook wel aan toe na een blank of 4.,ik had alles op goudkopjes maat 14,en miste nog 2 aanbeten op een droog vliegje,waardoor mijn eerste vangst aan een droge vlieg nog even op zich liet wachten.

aangezien het vandaag weer zon mooie dag zou worden,met lekker weinig wind ,moest ik er vandaag weer tegenaan natuurlijk  :)
het liep weer als een tierelier ,in 4 uurtjes om en nabij de 40 stuks gevangen en ook zeker 20 beten gemist.

ongeveer de helft op een goudkopje van eigen makelijk(heel simpel: lijfje van pauwefiber,en 2 kleine vleugeltjes van fazantenstaart)
toen de zon wat sterker werd ben ik overgeschakeld op den drooghen vlieg(klinkhamer#14,adams#18,en een zwart miertje#14),en ook die wilden ze wel hebben vandaag!

vooral de beten op dat zwarte miertje waren gaaf,op een gegevan moment dreef die niet zo lekker meer en viste ik hem gesopt,ze doken er als gekken op,mooi man.


de eerste op de droge vlieg!


geen monsters,maar ik heb me kostelijk vermaakt!

Bekeerling

Nice!  8) Wel bizar al die aantallen die ik lees op het forum  ::goodjob::

wouter veuger

thx,ik moet zeggen dat ik meestal ook niet van die aantallen vang,maar het lag nu 3 rijen dik met vissen,er zwommen ook diverse brasems, karpers,en zelfs een dikke snoek,die ff kwam kijken wat dat tumult met al die voorntjes te betekenen had.

echt een kwestie van de juiste plek vinden!

Gerrit72




Mooie visserij hoor! Lekker bezig.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

Lekker hoor!
Ben zelf ook een week ziek geweest, maar tussendoor toch in een haven wezen vissen. Behoorlijk goed staan vangen, allemaal mooie blankvoorns en 1 winde.

Gisteren op de fiets naar de Ouderkerkerplas gereden. Was al een aardige inspanning na een week binnen gezeten/gelegen te hebben. Na 15 april is het meer weer open. Maar helaas: er bleek een tenten- en caravanshow te zijn, en daardoor voor een groot deel afgesloten, en men had voor het resterende deel de hekken nog niet open gemaakt (later in de middag wel gelukkig), dus heb m'n fiets met alles d'r op en d'r aan maar over een hekje getild.
Er zitten in theorie een paar mooie stukken water in waar je momenteel heel veel vis zou verwachten: afgeschermd van de rest van het meer, en heel ondiep.
Maar los van wat karpers die daar rondzwommen helaas geen vis gezien, en dus ook niet gevangen.

Van de week maar weer gewoon dichter bij huis kijken....
Groet,
Gert

wouter veuger

@gert: ja ik ben afgelopen weken ook fanatiek opzoek geweest,sommige stekken die in het boekje perfect lijken(mooie ondieptes in de luwte)
zit dan toch geen vis.

bij jou in de buurt zijn ook wel mooie wateren,is op de amstel nog wat te vangen?

Gert

Ja, water zat hier in de buurt. Maar ik vind op fietsafstand nergens meer mooi helder water met een mooi waterplantenbestand waar je leuke ruisvoorns kunt spotten.
Alles is even troebel. Karpers zitten er zat, en brasem zal er ook wel (veel te veel) zitten.

Op de Amstel: geen idee. Zitten altijd wel veel mensen te vissen, vooral met de vaste stok. Deden wij als kind ook. Op paling met wormen. Bij een weglopende dobber 20 tellen wachten en dan was het meestal een klein baarsje die de haak helemaal had ingeslikt. Of het was helemaal geen beet, maar een schip in aankomst die het water met dobber en al naar zich toe zoog.

Wouter, die plaatjes die jij wel eens laat zien van mooie watertjes met veel riet en zo, is dat Amsterdam-Noord en hoger, Twiske etc?

Groet,
Gert