Topic voor vragen die niet echt een topic nodig hebben.

Started by Joost S., March 13, 2013, 21:56:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Quote from: Natte vlieg on May 05, 2014, 15:59:26
Die kon ik nog niet. Nu je het zegt komt de naam me wel bekend voor, zal van het forum zijn.

Hee man, is sponsor van ons forum!

Joost S.

Inderdaad zeg. Ok, dan staat die nu op nummer 1 natuurlijk.

Denk dat dat hem wordt, als mijn broer het ook ziet zitten.

Hilco de Visser

gefeliciteerd Joost, en inderdaad is Ruijgenhoek een leuke optie .

Ik zal je link even via je facebook geven

ruud r.

Ook nog enigszins in de buurt (dichter dan de Eemhof of Baggelhuizen iig), is de Forellenplas op de Bernisse, gemeente Bernisse. Een kilometer of 70 vanaf Breda. Zelf ook nog nooit geweest, maar ik weet vrij zeker dat je hier zowel met de vliegenhengel als met de werphengel mag.

Joost S.

#129
Nu een paar keer met de 8 streamers staan zwiepen, en man..... Mijn rug.....

Echt veel last van, in het midden. Kan dat echt door dat gooien komen? Als je vaker gaat wordt het dan wat minder, als je wat meer in conditie raakt met zwiepen?

Valt een beetje tegen zeg, totaal geen rekening mee gehouden.


Het werpen gaat niet onaardig, alhoewel het soms een beetje wild is. Ik denk wel als er een ervaren vliegvisser staat te kijken, hij een ander beeld heeft, haha ;-). Maar als die streamer 15 meter in het water ligt, dan zou je in principe al wat moeten kunnen vangen. Langs de kant ook natuurlijk.

Nog niks gezien. Paar keer dacht ik een snoekaanval gezien/gehoord te hebben. Maar dat was buiten mijn bereik.

Ik vind het allemaal al heel leuk, terwijl ik nog geen snoek of karper heb gezien. Maar de 8 en mijn rug.... Ben een beetje bang dat dat geen lekkere combi is.

Maar ga zeker nog een paar weken gewoon door. Even de rug aan sterken, wie weet gaat het steeds beter.

(Ik heb jaren en jaren helemaal niks aan sport gedaan. Pas sinds kort weer een beetje begonnen met lopen.)

Joost S.

Ok, ik zal er op letten, dankjewel voor de tips.

Moet wel zeggen, het is nu al veel minder. Echt als ik er mee bezig ben en net er na, dan doet het flink zeer.

Dat lijkt me toch een spiertje of zo, die jaren niks heeft gedaan. Zal vast wel beter worden. En anders maar het kantje af en af en toe wat verder gooien.

Komt goed, ;-).


Joost S.

Ik wil graag weten of deze streamerbox in een simms guide vest past.

http://www.pro-flyshop.com/products/wp-grandslam-3500

Weet iemand dat toevallig?

FSCHAMP

Ze passen in de zakken met een rits in de G3 vest van Simms.  Ik heb nl. deze dozen voor nimfen en ze hebben dezelfde afmetingen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

goswit



20 x 12 x5 past met gemak in de  G 3  , breder dan 12 niet .

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

FSCHAMP

Dan past ze in een Simms G3 want de afmetingen van de doos zijn 20 x 12 x 4,5 cm, zoals ik al aangaf.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

goswit

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Joost S.

Dus als het goed is, moet ie net passen. Dan ga ik hem gewoon bestellen.

Dank u heren.

Joost S.

Durf bijna geen 'onnozele' vraag meer te stellen als dit topic er niet was geweest, ;-). Maar komt ie....


Als ik een reel online wil bestellen, kan ik kiezen tussen een rechts- en een linkshandige reel.

Ik heb de hengel in mijn rechter hand, en met mijn linkerhand draai ik aan de reel.

Welke hand reel moet ik dan kopen, links of rechts?

Ik denk "gewoon" rechts, maar voor 400 euro wil ik het graag zeker weten.



Ps voor de geinterresseerden , ben voor een opti stream creek aan het sparen.

Mike

Rechts.  Maar je kun bijna alle reels ook andersom zetten, door een onderdeeltje eruit te halen en andersom terug te zetten.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Joost S.

Ok. Ik neem aan dat als bij een reel specifiek links- en rechtshandige versies zijn, dat dat niet kan?

Maar het is verder duidelijk, thanks.

Gert

Lijkt me dat voor een reel van 400 Euro je niet afhankelijk zou moeten zijn van de antwoorden op een forum :o

Dat moet de fabrikant of leverancier je toch wel kunnen vertellen?

Met "Rechtshandig" wordt inderdaad meestal bedoeld dat je je hengel rechts vasthoudt. Je zou dan een Left Hand Wind reel moeten hebben. En zie daar: de verwarring is compleet.

De ATH- en Dutch reels zijn bijvoorbeeld niet zelf om te zetten. (Alhoewel het mij wel gelukt is, maar is niet geheel zonder risico....).
Of er ook andere merken zijn waarbij het niet kan weet ik niet.

Groet,
Gert

Joost S.

Klopt, duurt ook nog wel even. Vroeg het me alleen af.

Arjan Maat

Hoi Joost,

Je moet bij LH of RH er vanuit gaan dat men bedoeld Left Hand retrieve ( met links je reel opdraaien ) en voor de RH andersom  ;) Dus niet vanuit de positie van de hand waarin je de hengel vasthoud.

Succes!

Groeten Arjan

Hilco de Visser

Maar waarom zou je  400 euro voor een reel uitgeven ???????????

Joost S.

#144
Ja.... Waarom zou je 100 duizend uit geven voor een auto?

Omdat het kan. En omdat de hobby je zoveel voldoening geeft dat je wat meer geld over hebt voor extra comfort en zekerheid.

Kan nu al overal op vissen. Alles wat ik nu koop is voor de mooi en extra kwaliteit. En omdat het leuker kan zijn, bv lichter vissen op voorn.

Bovendien, kan ik amper een 3 reel vinden die een goede slip heeft en ook tegen zout water kan. Deze reel valt eigenlijk in alle aspecten precies in mijn straat.

En...... Het is slechts 390 euro, ;-). Had ook graag gezien dat die wat minder was hoor, maar dat is niet zo.

Ik heb voor een reel gekozen, niet voor de prijs. En tegen de tijd dat ik het geld weer heb, ga ik zeker nog een laatste rondje kijken, of er niet iets voor minder te krijgen is. Uiteraard..... Blijf een Nederlander, ;-).


Maar die opti stream creek is op het moment de topkandidaat.

Hilco de Visser

Quote from: Joost S. on October 05, 2014, 17:13:06


Omdat het kan.







Dat is nu voor het eerst dat ik een goede reden lees voor een (te)  dure aankoop.  geen kudt smoezen dat het beter is of dat het nodig is , maar gewoon omdat het kan en omdat je juist die wilt.

ik zeg DOEN  ::goodjob::

Joost S.

Niks menselijks is mij vreemd.

Maar Hilco, als je wist wat vliegvissen met mij gedaan heeft.... Freedom! Geen gepieker, lekker vissen.

Heerlijk vind ik het. Zo spijt dat ik niet veel eerder ben begonnen, echt.

Maar goed, blijft veel centjes, ach ja, ;-).

Team

Quote from: Joost S. on May 05, 2014, 15:16:15
Voor mijn verjaardag een dagje forelvissen gekregen.  Heb hier een paar vragen over.

Zit zelf ook te zoeken, maar weet niet goed hoe die forelputten heten. Dus lastig.

Maar ik woon in Breda, heb een auto ter beschikking. Ik zoek een vijver waar je met een vlieghengel mag vissen, maar ook met een werphengel, voor mijn broer.

Welke opties heb ik dan, die hier een beetje in de buurt van Breda liggen? Of wordt het sowieso wat verder weg voor een fatsoenlijke vijver?

Als ik de actieve topics zie, dan is de eemhof en baggelhuizen wel een beetje favoriet hier geloof ik. Is alleen niet echt in de buurt.


(Ik ga zelf ook nog verder zoeken, ben me ervan bewust als je goed zoekt je alles zelf kan vinden. Maar.... Een tip is nooit weg ;-) )


Ps. Ik zag mezelf niet bij de jarigen terug, heb ik dat dan verkeerd ingesteld? (Niet erg hoor ;-) )




Dan ben je niet jarig geweest, moet je toch aan je moeder vragen ;D ;D  maar ik wil je best feliciteren.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Joost S.

Mijn volgende verjaardag ligt al bijna dichterbij team. Alvast bedankt,  :)

Mike

Quote from: Hilco de Visser on October 05, 2014, 17:54:50

Dat is nu voor het eerst dat ik een goede reden lees voor een (te)  dure aankoop.  geen kudt smoezen dat het beter is of dat het nodig is , maar gewoon omdat het kan en omdat je juist die wilt.

ik zeg DOEN  ::goodjob::

Er zijn ook wel degelijk zat situaties waarin een een dure reel echt wel veel beter is. Sterker nog, in heel veel situaties is het zelfs absoluut noodzakelijk.
Voor het vissen op voorn, brasem, baars, snoek enz is het op zich niet nodig om een dure reel te kopen maar voor visserijen over de grens en op zee ontkom je er helaas niet aan om veel geld uit te geven.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER