Toevallig iemand ervaring met 1 van deze hengels?

Started by Jan van der veen, September 10, 2014, 08:57:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan van der veen

Nu ik weet hoe ik het 1 en ander moet doen op gebied van het Vliegvissen zal ook ik moeten investeren in mooie nieuwe spulletjes.  Nu heb ik mn reel en lijn vice bind materiaal etc al klaar om te bestellen.
Maar 1 van de belangrijkste dingen heb ik nog niet.. en twijfel enorm.

Heeft iemand toevallig ervaring met deze hengels? Graag een review!
Ik zal veel wadend gaan vissen.

http://www.amfishingtackle.nl/vliegvishengels/am---3--czech-nymph--4-in-1
http://www.amfishingtackle.nl/vliegvishengels/am-tffr--3-2789

Alvast bedankt! :)

Groetjes Jan

Rena

Hei Jan, ik heb geen ervaring met deze hengel, wel wil ik je de tip geven om er in ieder geval zelf mee te werpen.
Wat "men" ervan vindt is alleen relevant voor het technische gedeelte van de hengel, gebruikte komponenten, garantie enz.
De werp eigenschappen van een hengel worden als zeer persoonlijk ervaren, wat de ene een "heerlijke" hengel vindt, vindt de ander "een kreng" om mee te werpen.
Maw, een review op werpeigenschappen is subjectief.

Werp zelf en kijk of de hengel past bij je werpstijl.

Probeer eventueel te werpen met tip, mid en full flex hengels en kijk dan wat voor jou het beste past.
Als je dit weet, dan kun je gericht die hengels gaan testen die passen en daar uit een keuze maken.
Vind je dit te omslachtig, dan kun je je baseren op een review en dan de hengel kopen op basis hiervan.
Als de hengel dan niet bevalt. weet je dit en kun je daarna meer gefundeerd een nieuwe hengel uitkiezen.
Bevalt de hengel wel , TOP !!!

Kun min to øre ;)

TL Peter



Ciniq

Hey,

Ik heb deze beide in bezit, maar betrap me erop dat ik sinds ik de 4in1 heb, de tffr niet meer gebruik.

De 4in1 is in zijn volledige lengte super om met nymphen aan de gang te gaan, maar om mee te werpen vind ik hem minder omdat de onderste helft van de hengel dan te hard is.
Maar....   in zijn kortste versie werpt hij heel fijn en vervangt daarmee dus de tffr voor mij.

Daarnaas vind ik de reelhouder op de 4in1 beter dan de tffr.

gr Pim

FSCHAMP

Ik heb de 4 in 1 en vind dit een schitterende hengel om te nimfen zowel tsjech als French.  Ik heb hem ook gebruikt om met de droge vlieg te vissen en zowel in de volledige lengte als in de korte versie vind ik hem top.  Alleen in de lange versie is hij ideaal als je van de oever vist met hoog gras achter je, indien er veel bomen/struiken zijn, is de kortere versie veel handiger.  Zeker een goede hengel voor de prijs dat hij kost.  Je kan hem echter niet vergelijken met de duurdere hengelmerken zoals bv. Sage (Sage ESN, VPX), Orvis (Helios 2), Redington (RS4,CPX) ....
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jan van der veen

De hengel is gekocht en heerlijk bevonden! :) heb er vanmiddag ff eem test ritje mee gedaan en een mooie kopvoorn weten te verleiden van 15cm!:) mensen bedankt voor de hulp!:)

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Jan van der veen


FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Slechtvalk

Quote from: Jan van der veen on September 10, 2014, 08:57:41
Nu ik weet hoe ik het 1 en ander moet doen op gebied van het Vliegvissen zal ook ik moeten investeren in mooie nieuwe spulletjes.  Nu heb ik mn reel en lijn vice bind materiaal etc al klaar om te bestellen.
Maar 1 van de belangrijkste dingen heb ik nog niet.. en twijfel enorm.

Heeft iemand toevallig ervaring met deze hengels? Graag een review!
Ik zal veel wadend gaan vissen.

http://www.amfishingtackle.nl/vliegvishengels/am---3--czech-nymph--4-in-1
http://www.amfishingtackle.nl/vliegvishengels/am-tffr--3-2789

Alvast bedankt! :)

Groetjes Jan

Heb zelf enige tijd geleden enkele hengeltjes van A&M in mijn handen gehad. En vond ze er erg netjes uitzien, ze deden mij denken aan een soort gerebadged Shimano Biocraft hengels van een paar jaar geleden. Hetgeen goed zou kunnen aangezien ze schijnbaar in China worden gemaakt. Maar eerste indruk voor de prijs was okay. En volgens mij zit het met de service van de heren van A&M ook wel goed. Ik zou zeggen bestel ze en werp met de latjes.

Slechtvalk