Toevallig iemand ervaring met 1 van deze hengels?

Started by Jan van der veen, September 10, 2014, 08:57:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan van der veen

Nu ik weet hoe ik het 1 en ander moet doen op gebied van het Vliegvissen zal ook ik moeten investeren in mooie nieuwe spulletjes.  Nu heb ik mn reel en lijn vice bind materiaal etc al klaar om te bestellen.
Maar 1 van de belangrijkste dingen heb ik nog niet.. en twijfel enorm.

Heeft iemand toevallig ervaring met deze hengels? Graag een review!
Ik zal veel wadend gaan vissen.

http://www.amfishingtackle.nl/vliegvishengels/am---3--czech-nymph--4-in-1
http://www.amfishingtackle.nl/vliegvishengels/am-tffr--3-2789

Alvast bedankt! :)

Groetjes Jan

Rena

Hei Jan, ik heb geen ervaring met deze hengel, wel wil ik je de tip geven om er in ieder geval zelf mee te werpen.
Wat "men" ervan vindt is alleen relevant voor het technische gedeelte van de hengel, gebruikte komponenten, garantie enz.
De werp eigenschappen van een hengel worden als zeer persoonlijk ervaren, wat de ene een "heerlijke" hengel vindt, vindt de ander "een kreng" om mee te werpen.
Maw, een review op werpeigenschappen is subjectief.

Werp zelf en kijk of de hengel past bij je werpstijl.

Probeer eventueel te werpen met tip, mid en full flex hengels en kijk dan wat voor jou het beste past.
Als je dit weet, dan kun je gericht die hengels gaan testen die passen en daar uit een keuze maken.
Vind je dit te omslachtig, dan kun je je baseren op een review en dan de hengel kopen op basis hiervan.
Als de hengel dan niet bevalt. weet je dit en kun je daarna meer gefundeerd een nieuwe hengel uitkiezen.
Bevalt de hengel wel , TOP !!!

Kun min to øre ;)

TL Peter



Ciniq

Hey,

Ik heb deze beide in bezit, maar betrap me erop dat ik sinds ik de 4in1 heb, de tffr niet meer gebruik.