nieuwe vissoort

Started by johannes, July 03, 2011, 11:35:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

aan de vlieghengel (aan de spinhengel vaker gevangen) maar op een meter diep water ving ik 2 poonen achter elkaar en wat zijn ze mooi.





het was super genieten gisteren.
nummer 90 zeeforel, bijna nummer 91 ook (en wat was die groot :o :o )
kabeljouw tot 1,5 kilo
paar klein spul.
erik miste een megaaanbeet en verspeelde een grootte gul.
ving nog wel wat klein spul.
was alles leuk dan. NEEEEEEEEEEEEE

het was windstil en dat betekent dat er kleine mugjes komen die worden "knot" genoemd.
deze beestjes zijn heel bedreven in steken en vooral op plekken waar je het niet wilt.
denk dan aan je ooghoeken, in je oren, in je neus, in je haarrand/petrand.
is dat zo erg dan nee maar het jeuuuuuuuuukt heel erg en daardoor ga je aanbeten missen


Henry

Gaaf zeg die poon. dan is de rest eigenlijk bijzaak, als je iets nieuws weet te haken

maurice

mooi en lekker visje die poon, jammer dat er veel graat in zit.
buiten de muggen om dus weer een lekkere vangdag gehad.
laat ons maar lekker mee genieten van de vangsten in Noorwegen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Gaaf! Zitten die beesten normaal niet diep?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Patrick(WF)

Gaaf zeg om poon op de vlieg te vangen. Mooie vissen hoor. Ja lekker he die
kleine turbomugjes. Die waren afgelopenjaar in Denemarken ook aan de rivier
en de forellenput. Daar word je goed schijtziek van.
Groet Patrick

hendri

mooi vissie johannes! zijn ze een beetje sterk? ps, onbenullig grote vinnen in verhouding met het lijf ja. ;D

johannes

@maurice: graat weet ik niet als je ze rookt vallen ze er bijna vanzelf af deze waren wel klein hoor.

@Happyfisherman: normaal vang ik ze als bijvangst met verticalen/pilkeren en dat doe ik maar soms dieper als 30 meter.

@Hendri: Zijn niet sterk "gewoon"een klein visje. zal op een #3 of 4 best leuk zijn maar wie vist er nu met een #4 op zee?
nou die gek heet johannes: drijflijntje en een klein poppertje is het heel leuk vissen beetje oppassen voor de grootte vissen  ;D ;D

Voor de duidelijkheid dit doe ik in kleine ondiepe baaien niet op open water waar het risico te groot is op een dikkere vis.