Oostenrijk Riesachsee + Untertalbach

Started by Twan, March 11, 2014, 00:29:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::


Gert


Twan


maurice

Quote from: maurice on March 11, 2014, 01:05:11
Nee nee Maurice niet doen


Oeps foutje, krijg je als je meerdere dingen tegelijk doet.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Twan

Haha ok. Multitasking is ook iets voor vrouwen. Wij mannen zijn daar niet goed in  ;D

maurice

ja maar daar stopt het ook bij 2 dingen tegelijk, ik was met 5 dingen bezig 4 op de telefoon en een wedstrijd darten :o
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

maar helaas over oostenrijk kan ik je niets melden, ben er nog niet geweest om te vissen.
zou dit jaar gaan maar helaas komt het er niet van
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Twan

Ok.

Wij zijn bijna rond en ik ben er waarschijnlijk van 9 aug t/m 19 aug. Dan ga ik eens proberen op het bovenstaande (dit is dichtbij ons huisje). Wij zitten dan in Ramsau am dachstein. Daar zijn nog wel meer uitwijkmogelijkheden wat betreft vliegvissen.

Twan

Blijkbaar heeft niemand ervaring met dit meer/rivier. Dan zal ik mijn ervaringen/verslag wel posten als ik terug ben.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

gijsie20

Ben heel benieuwd! Het ziet er schitterend uit afgaande op de links die je gepost hebt! Wij zijn wellicht ook van plan richting Oostenrijk te gaan deze zomer.

Twan

In navolging van mijn eerdere vraag, heeft iemand ervaring met de vliegviszone van het hotel Hubertus in filzmoos? (maar liefst 45 km met 2 bergmeren)

Ik kan er maar weinig informatie over vinden. Het is catch en release, weerkhaakloos, dus dat staat me wel aan. 55 euro per dag, vind ik iets minder, maar goed.

http://www.johannamaier.at/de/fliegenfischparadies/fliegenfischen.html
http://www.johannamaier.at/de/fliegenfischparadies/unsere-fischwasser.html

Dit is dichtbij ons vakantiehuisje, dus dat is wel fijn.

Twan

Quote from: gijsie20 on March 18, 2014, 22:35:53
Ben heel benieuwd! Het ziet er schitterend uit afgaande op de links die je gepost hebt! Wij zijn wellicht ook van plan richting Oostenrijk te gaan deze zomer.

En ga je naar oostenrijk?

gijsie20

We weten niet of we uiteindelijk nog weggaan..we zijn wel nog wat aan het kijken, maar we hebben net een huis gekocht, dus daar gaan nu even wat centjes inzitten.

Gert

Quote from: Twan on July 20, 2014, 19:23:15
In navolging van mijn eerdere vraag, heeft iemand ervaring met de vliegviszone van het hotel Hubertus in filzmoos? (maar liefst 45 km met 2 bergmeren)

Ik kan er maar weinig informatie over vinden. Het is catch en release, weerkhaakloos, dus dat staat me wel aan. 55 euro per dag, vind ik iets minder, maar goed.

http://www.johannamaier.at/de/fliegenfischparadies/fliegenfischen.html
http://www.johannamaier.at/de/fliegenfischparadies/unsere-fischwasser.html

Dit is dichtbij ons vakantiehuisje, dus dat is wel fijn.

Wat ik uit die linkjes haal is het alleen voor hotelgasten. Of heb je ook nog andere info gevonden?

Twan

nee. het was geen probleem om te komen vissen zonder een verblijf in het hotel, in tegenstelling tot vele andere die alleen vergunningen uitgeven aan hotelgasten.

Gert

Mmmmm, vind ik eigenlijk wel een slechte zaak. Ze pretenderen dat hun viswater exclusief voor hun gasten is.
Blijkbaar loopt dat niet zo goed dat ze ook aan niet-gasten vergunningen verkopen.
Maar voor jou mooi meegenomen natuurlijk ;)

Twan

Quote from: Gert on July 21, 2014, 07:52:43
Blijkbaar loopt dat niet zo goed dat ze ook aan niet-gasten vergunningen verkopen.

Ik was hier wel blij mee, maar je hebt inderdaad gelijk. Ik heb hier ook een dubbel gevoel bij. Ik ga gewoon een keer een dagje vissen en zelf ontdekken hoe of wat met misschien extra lokale verkregen informatie vanuit het hotel. Daarna besluit ik wel of ik nog meer dagen ge vissen.

P.s. De prijs vind ik wel fors 55 euro per dag  :-[

Twan

#20
Helaas weer terug in Nederland.  :o Afgelopen zondag even gevist in de Untertalbach in Rohrmoos-Untertal.

Weinig van jullie kende deze zone, daarom deel ik mijn ervaringen met jullie

Deze zone kan ik iedereen aanraden. Mooie omgeving en mooie (smalle) rivier met helder water, ondanks de regenval van de voorgaande dagen, met veel (grotendeels kleine) vis. Tijdens de regenval blijft deze rivier trouwens helder.

'S Morgens:
De vis was makkelijk te spotten, door het heldere water,maar helaas moeilijk vangbaar. Ze lagen bijna allemaal net boven de bodem in de diepe poelen, verscholen onder het (vele aanwezig) hout. Deze ochtend 4 weten te vangen met nymphen, waarvan 1 te zien is op de foto GOPR23171.JPG. Deze ochtend helaas geen stijgende vis te zien. De middag was wel andere koek.

'S Middags:
Terug gereden naar het begin van de vliegviszone. De zon is inmiddels flink doorgebroken en het is redelijk warm. Even een stukje lopen naar de rivier pakte wat anders uit dan gedacht. Ik liep steeds verder een drassige weide in, totdat ik niet meer verder kon en vast zat. Volgende keer toch maar beter op de kaart kijken, die ik had meegekregen. Daar stond namelijk in dat het stuk waar ik liep niet toegankelijk was.  :-[ Toen terug via het "Moeras" om een beter begaanbaar stuk van de rivier af te vissen. Laag water met mooie diepe stukken leverde redelijk veel Saiblingen op in een paar uurtjes. Stuk of 10-15 weten te vangen op de daddy longlegs. Vele andere droge vliegen lieten ze links liggen. Ik had de GoPro in de auto laten liggen, dus dan maar even een foto gemaakt met mijn telefoon, dan krijgen jullie een indruk van de rivier en de omgeving, zie 20140817_1421001.jpg. (Sorry voor de kwaliteit, maar helaas een uploadlimiet van 1024KB)

De Riesachsee niet geprobeerd, het was daar erg druk met wandelaars, dus daar had ik niet veel zin in.

ltrs Gr Twan

[attachment deleted by admin]

Hilco de Visser