strike indicatotor bevestigen

Started by Buurman31, April 27, 2013, 20:43:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Riny

Weleens geprobeerd een stukje raamband om de lijn te doen ?
Werkt perfect !

catchem

Maar die kan je jammergenoeg weer niet verplaatsen, gebeurt bij mij best vaak dat ik de verklikker wil verschuiven.

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Beertje

Dit is de strike indicator zo als ik eerder beschreven heb.Hij is gemaakt van een haar uit een bezem beide einden met schuurpapier puntje aan schuren,jarn op binden en tubs bevestigen.



[attachment deleted by admin]
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Die van het filmpje dat Inderk heeft neergezet voldoen wel aan de wensen dat ze niet uit zichzelf verschuiven en makkelijk door de ogen kunnen. Maar op andere diepte zetten is lastiger, en je houdt (denk ik) een lelijke kringel in je leader of tippet over.

Ik heb deze geprobeerd:
http://www.lorenwflyfishes.com/tutorials/tying-techniques/yarn-indicator
Nadeel is dat een te dun o-ringetje snel breekt, en een te dik o-ringetje niet makkelijk door de ogen gaat.

Daarom vind ik deze beter:
http://www.streamxflyfishing.co.za/ftips.htm (klein stukje naar beneden scrollen).

Maar voor alle 2 geldt: om verschuiven te voorkomen moet je de lijn 2x door het oogje halen, en dat vernaggelt je leader of tippet ook als je op een andere diepte wilt vissen.

jelle

Quote from: Beertje on April 29, 2013, 22:56:03
Dit is de strike indicator zo als ik eerder beschreven heb.Hij is gemaakt van een haar uit een bezem beide einden met schuurpapier puntje aan schuren,jarn op binden en tubs bevestigen.
werkt goed
ik heb er gister ook een paar gemaakt op die manier
maar dan met een gele foamstrip van 5mm breed en 2 cm lang op de bezemfiber
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Henkie

Quote from: Beertje on April 29, 2013, 22:56:03
Dit is de strike indicator zo als ik eerder beschreven heb.Hij is gemaakt van een haar uit een bezem beide einden met schuurpapier puntje aan schuren,jarn op binden en tubs bevestigen.

Werkt perfect! Dank voor de tip en de foto, Beertje. Ik heb nog een drupje bug bond op het garen gedaan zodat de boel goed vast blijft zitten. Hij doet het prima en gaat makkelijk door de ogen van de hengel.