Luxemburg 2015

Started by Stefan Schout, May 06, 2015, 07:24:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stefan Schout

Iemand meer info over camping de La Sure in Reisdorf? (er is er ook 1 in Diekirch)

Volgens de eigenaar kon hij mij aan een vergunning helpen van 4 euro voor een maand. Nu lijkt mij dat wel erg weinig, zou het alleen voor het stukje voor de camping zijn? En het water op dat stuk? - nog nooit geweest die kant dus vandaar de vraag.

marc

Is de prijs van staatskaart voor openbare sure ,iets bovenstrooms is haast alles in handen van les pecheur ardenais de willtz.
Op camping bissen ligt een mooi stuk aan 30€ /week. Kijk eens op de site ervan .
Boven vermelde camping niet bekend hier.
Grt marc

Stefan Schout

Hoi Marc, bedankt voor de reply.

Camping Bissen zat helaas vol (zou ik er toch een vergunning kunnen halen?). Ik heb de website van de vereniging even geraadpleegd en zie aan hun kaart dat het stuk wat ze beheren een heel stuk westelijk van Camping de La Sure in Reisdorf ligt. Deze camping ligt bijna tegen de Duiste grens.

Hoe stroomt de Sure eigenlijk? Van Oost naar West of andersom?


Stefan Schout

Oooooooooo .... water zát  :o : http://app.visitluxembourg.com/files/4280.pdf

Iemand goede tips over het stuk tussen "Ettelbruck To Wallendorf" (zie 2e plaatje in de file van de link)?

marc

Stroming zit van west naar oost.
Je kan zeker een vergunning bekomen op camping bissen .sproomop de brug ligt een stuk no kyll ongeveer km lang,stroomaf die brug mag je op de camping bissen vissen en de volgende camping ook tot aan de waterzuivering.
Anders eens kontakt opnemen met Marcel Thyssen op bissen ,dat is de viswachter.doe hem de Grt van mij.
Wanneer zoek je naar daar te gaan ,ben er ook een periode.
Grt marc

Stefan Schout

Om heel precies te zijn: aankomst de 14e, vertrek de 17e. - ik heb een reservering op alle vis boven de 25cm  ;D

peter

Hee grote kleine Belg ben jij er ook 12,13,14 juni ,dan komme Gerrit en ik ff overnachten op doorreis en ff vliegeren .
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

marc

Moet lukken Peter .af ertoe een paar dagen over huis,maar meestal daar,zalmijn best doen er te zijn .nr 152

Grt Kl belg

peter

Marc we hebben nog contact top
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

obi-130

????? 3 dagen weet Jo dat weel ;D ;D ;)

peter

Ssssst nou 2 dgn dan caravan moet rusten
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Bone F

Waar de Sure de grens vormt tussen Luxemburg en Duitsland kost eenvergunning €5,- per week, maar vissen is pas toegestaan vanaf 15 juni. Allen vliegvissers mogen wadend vissen. Gezien de prjjs zullen de vangsten navenant zijn. Jaren geleden heb ik er gevist va.de 15e en kon ik een enkel visje vangen, maar ik ben ook niet zo'n super visser :D.

Stefan Schout

Hoi Bone F,

Volgens mij mag je wel vissen hoor, maar je mag geen Goudvis en Karper vangen voor 15 juni  ;D. Lees dit document maar. http://app.visitluxembourg.com/files/4280.pdf

Bone F

Als ik het zo lees lijkt het of het inderdaad anders geregeld is. Hebben we het over hetzelfde stuk Sure?
Ik was zondag jl. in Bollendorf, aan de dutse zijde dus en daar had ik dat gelezen. Misschien is die info achterhaald oid. Wel opvallend dat ik nergens een visser zag dus........
.grtn Frans

Beertje

Ik was 2 jaar geleden in de eerste week van juni op de camping in Echternachebruke, en daar werd mij ook verteld dat er pas vis was uitgezet en dat je daarom tot half juni moet wachten met vissen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Stefan Schout

#15

Hoe zit dat? Marc? Kun jij ons verlossen?

Overigens, niet waden is ook niet dat de wereld vergaat. Maar het is leuker als het wel mag  ;D

Bone F

Ff goed lezen Stefan vv'ers mogen WEL waden ;D

Stefan Schout

Jaaah zie je wel. Nou, kunnen we weer rustig slapen  :o

goswit

Had je een huisje willen hebben of een campingplaats Bissen, Stefan ?.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Rossie69

Frans heb je ook al gewappert dan.
en vis gevangen evt ?

Bone F

Heel wat jaren geleden. Ik zorgde dat ik 14 juni op de camping Dillingerbruck (bestaat niet meer) aanwezig was en ging de 15e vroeg aan de "wapper" :D. In het begin kon je dan nog wel wat leuks van tot vlagzalm aan toe! Helaas kwamen er ook een lading Belgen op af. Vanaf Wallendorf t/m Bollendorf vind ik de Sure een heel mooie rivier met echter ook stukken dat je "staand kunt drinken"! Mn. bij Bollendorf kun je heel goed waden. Mooie kopvoorns werden er ook gevangen. Ik las iets over vis uitzetten dat lijkt me stug in dat " niemandsland" water of het moet vis zijn die vanaf beheerde stukken hogerop doorzwemt.

Stefan Schout

Quote from: goswit on May 12, 2015, 11:15:50
Had je een huisje willen hebben of een campingplaats Bissen, Stefan ?.


Een campingplaats.

Rossie69

Frans das dan wel poos gelee dus jammer ja.

Weet nu beetje de stekkies bij Bollendorf en hoger de rivier op.
weet ook mn visjes te vangen Forel en vlagzalm en dikke kopvoorns.
en ook heel veel vlugge alvers :)

en er word daar echt geen vis uitgezet.

Rossie69

Gos jullie zitten in Bissen ??

goswit

Henk  nee,  IK STA TE VISSEN, zitten alleen met de koffie. :D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff