zeewatertemperatuur nu al rond 12 graden

Started by j.klopper, April 24, 2015, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

j.klopper

Al ergens zeebaars gevangen?Die 12 graden is namelijk zo'n beetje de grens waarbij ze actief worden.

[attachment deleted by admin]

jo flyfishing

Misschien nog een beetje optimistisch?
als je nu op actuele waterdata gaat kijken (http://www.rijkswaterstaat.nl/geotool/watertemperatuur.aspx?cookieload=true)
krijg je dit. en het is nu laagwater. dus het warmere water zit idd aan de kust, maar komt nog van het binnenland, niet van de zee. daar is het nog maar net 10 gr.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Raymond

Mooi zo, de watertemperatuur van de Maas hier is ook al 16,6 graden... wordt tijd dat ik die kopvoorns eens goed het leven zuur ga maken!
::wtf::

Troutbuster

Zou mooi zijn Ray!!

Laat je het weten als ze d'r zijn??

Gr

Jan
"Petri Heil"


Dick

goedemorgen gisteren heeft Bert Jans de eerste zeebaars van het seizoen gevangen, gefeliciteerd Bert

j.klopper


j.klopper

zo groot kunnen ze dus worden.Meer dan een meter bij 12 kg.

[attachment deleted by admin]

JEVDE

@Raymond: waar vis je op de Maas? (Rdam? Mtricht?)

jo flyfishing

op de terugweg van de ovm dag nog even op een zeebaars stekje gaan kijken, en een babbeltje gedaan met een visser die daar was.
Op de nieuwe waterweg bij maassluis (ik heb geen idee waar dat is  :-[ ) zou er al een van in de 60 cm gevangen zijn wist hij de vertellen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

#9
Haha da's in mijn achtertuin ::goodjob::
Maassluis ligt ± boven de 'r' van het 'scheur' op het kaartje hierboven ;)

Raymond

Ik vis in Limburg op de Grensmaas.

Ik ben nog niet geweest omdat ik er nog niet de tijd voor heb gekregen. Maar mijn vermoeden zegt wel dat ze er zijn, ik ga vanavond eens een beetje rondstruinen.
::wtf::

FSCHAMP

Quote from: MarcelN on April 25, 2015, 22:35:10
Haha da's in mijn achtertuin ::goodjob::
Maassluis ligt ± boven de 'r' van het 'scheur' op het kaartje hierboven ;)

Inderdaad ik kan bevestigen wat Jo zegt, want we waren samen gaan kijken. Ook ik wist niet waar het was  :-[.  Die kerel was ook een toffe, hij had zijn vliegenhengel in de kant liggen en hij zei ons dat hij pas ging vissen als hij de zeebaarzen zag. Als ik dit vorig jaar had moeten doen, dan had ik geen zeebaars gevangen  ;D ;D ;D

Marcel bedankt voor de tip, ik ga deze plaats ook wel eens ter plaatse bekijken in het volgend zeebaarsseizoen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>


MarcelN

Quote from: FSCHAMP on April 26, 2015, 20:42:38
Inderdaad ik kan bevestigen wat Jo zegt, want we waren samen gaan kijken. Ook ik wist niet waar het was  :-[.  Die kerel was ook een toffe, hij had zijn vliegenhengel in de kant liggen en hij zei ons dat hij pas ging vissen als hij de zeebaarzen zag. Als ik dit vorig jaar had moeten doen, dan had ik geen zeebaars gevangen  ;D ;D ;D

Marcel bedankt voor de tip, ik ga deze plaats ook wel eens ter plaatse bekijken in het volgend zeebaarsseizoen.
Voor wat ik begreep wordt er het meest gevist vanaf de zuidzijde van het water, al heb ik hier aan de noordzijde al met regelmaat zeeforel in de stroming van een water zuivering inlaat zien springen :o
In Maassluis worden ze ook gevangen, maar veel met kunstaas vanaf de kades, en of die het water weer zien... :'(
En aan de zuidzijde vindt je de meeste dammen.
psssttt.....vergeet de kanalen en zijtakken niet, die krengen zitten overal :-X

Bert J.

Quote from: FSCHAMP on April 26, 2015, 20:42:38
Inderdaad ik kan bevestigen wat Jo zegt, want we waren samen gaan kijken. Ook ik wist niet waar het was  :-[.  Die kerel was ook een toffe, hij had zijn vliegenhengel in de kant liggen en hij zei ons dat hij pas ging vissen als hij de zeebaarzen zag. Als ik dit vorig jaar had moeten doen, dan had ik geen zeebaars gevangen  ;D ;D ;D


Dan kun je inderdaad lang wachten als je pas gaat vissen als je ze ziet. Maarrrr, was die man niet Rene V? Geel autootje?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

jo flyfishing

#15
Denk het niet. Gino kent Rene V, als ik het goed voor heb.
Was een gast die daar was met zijn vriendin, die ook viste. Zij had net 2 zeeforellen gevangen (vraag me niet of 'net' die dag of die week was, dat was me niet duidelijk).
Ze hadden beiden iets met een kunstaas merk te maken (elk een ander), maar hij beschouwde zichzelf wel als een vliegvisser en dat was ook wat hij klaarliggen had.

Ik vond het eigenlijk een raar verhaal, en neem er een (misschien onerecht) korreltje zout bij.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bert J.

Oh, ok. O ja, Gino is een keer met Rene mee geweest. We kwamen Rene V. ook tegen, vandaar. Hij viste op zeeforel.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

FSCHAMP

Bert & Jo

het was zeker niet Rene V. en daar ben ik 200% zeker van. 
En ik kan het best geloven dat Rene weer actief is langs de waterkant in Europoort, want hij probeert gericht op zeeforel te vissen in de winter. Hij is echt een toffe kerel en ik ben hem nog steeds dankbaar dat hij me een keertje heeft meegenomen om op zeebaars te vissen. Zonder hem had ik waarschijnlijk nooit aan het zeebaars vliegvissen begonnen en ik ben er een beetje aan verslaafd geraakt, zo'n prachtvis is het.
Voor mij nog steeds de sterkste vis, die ik met de vlieg heb gevangen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bert J.

Ja, Rene is zeker een goede kerel. Hij is altijd bereid om tips te geven.
Wij spraken hem zondagmiddag nog even in de havens.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

tunnis

Nu de temperaturen al een tijdje beter zijn en volgend week helemaal goed worden. Is het al de moeite waard om op de nieuwe waterweg op zeebaars en/of fint te gaan vissen? Wordt er al gevangen of moeten we nog even wachten?

Bert J.

De eerste zeebaarzen aan de vlieg zijn gevangen. Fint heb ik nog niks van gelezen.
Dus je hebt altijd kans op een zeebaars.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift