Blackbass en France

Started by Jaspero, August 29, 2014, 22:27:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaspero

Afgelopen twee weken wederom in Frankrijk geweest. Mocht 1 dagje vissen :)
Eindelijk een blackbass gevangen en direct van een leuk formaat. Deze zwom langs een strook waterplanten en pakje het poppertje gretig van de oppervlakte. Blij dat ik was !
Rest van de dag helemaal niets meer., maar het maakte al niet meer uit na die ene.
Al wadend toch iets beperkt in het bereiken van de juiste stekken. Met regelmaat grote plonzen en dikke exemplaren zien zwemmen. Volgend jaar beslist met een bellyboat terug. Echt jammer dat we deze vissen niet in Nederland hebben.









wouter veuger

Mooi Jasper!,zekers jammer dat ze bijna nergens in Nederland zwemmen.

Bone F

Wat meer info delen misschien??

Jaspero

Natuurlijk.

Het betreffende meer ligt op ile de la Barthelasse, in Parc des Libertes. Tussen Avignon en de Rhone in.
Het meer is vrij diep en aan een kant kun je waden, maar is dan toch nog beperkt bevisbaar. De grote exemplaren zitten echt in de planten en daar kom je het beste bij met een bellyboat.
Er zit ook een soort karperachtige/voorn achtige, die in kleine groepjes echt als een gek langs je door zwemmen steeds. Daarnaast zit er Baars en Snoek en normale karper.

Week vergunningen koop je bij een gamme vert (boerenbond) of het vvv. En zijn geldig in het hele departement, de Vaucluse in dit geval. Dus je kunt ook gaan forellen in de Sorgue, prachtig 1er categorie riviertje.

Bone F

Bedankt Jasper, kijk daar heb je wat aan! Wij gaan nog die kant uit om te nazomeren dus misschien komen we daar wel uit :D.

Jaspero

Ik zou het zeker proberen op de blackbass. Het is denk ik beter als het iets afkoelt. Er zit ook veel zonnebaars maar had geen streamer die daar op leek.

Hier is nog wat info;

http://www.parcoursdepeche.com/crbst_10.html

Bone F

Ik heb ff op Maps gekeken is het dat meer dat boven I.de Barthelasse ingeklemd ligt tussen de Rhone?

Joost S.

Worden die ook al in de vrije natuur gevangen?

Jaspero

Het meer is een soort L vorm. Als je inzoomt op maps zie je camping parc des libertes eraan liggen. Aan de d228 / route de l'islon.

Die blackbass zit ook in de Rhone zelf, maar heb ik niet geprobeerd omdat die rivier nogal indrukwekkend is.