Teaser van de film Baggelhuizen

Started by Stephan Oude Nijeweme, May 04, 2014, 22:28:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco de Visser

ik lees ook nergens dat er ook maar iets is aan te merken op de vijver ..............

dus moet dat ook niet zo opgevat worden.

HappyFisherman

Prutsput, geen zak an Baggelhuizen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Inderk

Wanneer gaan we es een keer weer samen Baggel'n Bram?
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Fred

Toch een kleine reactie van mij: Bram je hebt helemaal gelijk ik ga zeker niet vissen in zo'n 'Prutsbak' tot volgend jaar of misschien wat vaker in dit jaar, alle mensen van dit forum heet ik hartelijk welkom, als jullie komen kan ik Hans de B. ook wel uitnodigen, wordt het ook nog gezellig.
Groetjes Fred (superlurker) ::agree::

sexyloops

 ::blabla:: lijkt wel aflevering van goede slechte tijden  maar met persoonlijk vete tintje

Bone F

Quote from: Plantje on May 10, 2014, 15:15:17
In principe is het reclame voor Baggelhuizen. Aangezien Baggelhuizen geen winstoogmerk mag hebben/heeft kunnen we ze ook niet als sponsors instellen.

Onder de streep denk ik dat het goed is voor Baggelhuizen als er af en toe wat meer vissers heen komen. Op die manier komt er wat geld in het laatje om te zorgen dat de vijver kan blijven bestaan. Want ook al is er geen winstoogmerk: er is toch af en toe wat geld nodig om te blijven bestaan.

Op de vijver mag ook met de spinner gevist worden en je mag er ook vis meenemen. Echter, een groot stuk is (gelukkig) fly only!


En Bellyboten volgens mij..................

Stephan Oude Nijeweme

Quote from: Cornico on May 06, 2014, 14:01:20
Met de strekking van je bedenkingen ben ik het volledig eens Heintje.
Maar niet met de geboden oplossing omdat dit volgens mij niet nodig is.
We hebben hier een rubriek om evenementen e.d. aan te kondigen, we hebben een rubriek waar de sponsoren ( zij die hier dus commercieel aanwezig zijn) kunnen posten.
Ik zou niet weten wat nog weer een aparte rubriek hier aan toe zou voegen.

Het onderhavige geval is gewoon spam, zeker ook omdat de plaatser heeft aangegeven het niet nodig te vinden hier al te veel rond te hangen vanwege "tijdgebrek".
Dit staat in de forumregels:

* - Spam, flooden, kettingbrieven, piramidespelen, en dergelijke zijn verboden op het Vliegvissers forum.
* - Commerciële berichten met uitsluitend eigen belang, naar beoordeling van het Vliegvissers team, worden verwijderd.

En dit zegt Wikipedia over SPAM.
Misschien beoordeelt de forumleiding het anders, maar zo niet dan verwacht ik dat dit soort onnodige en herhaalde berichten gewoon worden verwijderd met een waarschuwing aan de plaatser.
Als het toch anders wordt gezien dan ben ik benieuwd waar de grens getrokken wordt, anders weet ik ook nog wel leuke berichtjes. ;D
Beste Marten,

Jammer dat je zo constateer ook op dit forum mijn geheel vrijwillige inzet voor het Vise N Vis team probeert onderuit te halen en mijn post gaat betitelen als spam.
Ik heb op het andere forum al uitvoerig met je gediscusieerd en ik denk dat ik het daar maar bij laat voor nu.

Wel wil ik nog even opmerken dat ik dit werk prodeo doe en het zie als een uitbreiding van de passie die ik voel voor mijn hobby vliegvissen.
Om Baggelhuizen als voorbeeld te nemen, ik ben daar twee dagen geweest met ons team, heb twee dagen gefilmd met verschillende tussenpozen. Wat een ruw materiaal heeft opgeleverd van zo'n 3uur totaal videomateriaal.
Wanneer ik dan ga editen ben ik daar ongeveer twee dagen mee bezig om zo tot het uiteindelijke resultaat te komen van een film van ongeveet 7 minuten.

De films voor Vise N Vis worden gemaakt voor de leden van de VNV en voor alle andere liefhebbers van het vliegvissen, daarom post ik de films ook op dit forum en zal dat blijven doen want er is een steeds groter groeiende groep vliegvissers die mijn werk wel weten te waarderen en het zeer zeker niet als spam betitelen.

Mvg,

Stephan
Stephan Oude Nijeweme

Cameraman voor Vise N Vis van de VNV

Email sonhorses@gmail.com

Stephan Oude Nijeweme

Quote from: MarcelN on May 06, 2014, 19:36:26
Ik heb er niet eens naar gekeken, heb niks met die baggerput :(
toch ff gekeken met half oog, bah :-X 'kzie dat die bockel*l ook weer mee doet, dan kijk ik nooit meer! ;D
Marcel,

Jammer dat je Baggelhuizen als een baggerput ziet, ik denk dat we in een klein land als Nederland blij mogen zijn op plassen als zijn daar Baggelhuizen en ook bijvoorbeeld De Ronde Bleek in Sterksel, maar dat is natuurlijk geheel mijn mening.

Wel stuitend vindt ik dat je Hans niet gewoon bij zijn naam noemt en hem openlijk met een zoals ik het zie scheldnaam betiteld. En ja wat de films betreft die gemaakt worden door het Vise N Vis team, dan zal je daar Hans Bock en Marco Wismeijer iedere keer weer tegenkomen. Zij proberen namelijk in het artikel Vise N Vis in het VNV blad vliegvissend nederland bepaalde vistechnieken en of vliegen en zo ook bepaalde visplekken van een podium te voorzien. En nogmaals zij doen dit geheel vrijwillig en stoppen daar heel veel tijd in.

ik denk dat het voor veel vliegvissers een gerief is die artikelen te lezen om zo nog meer inzicht in het vliegvissen te krijgen en of kenbaar te raken met een bepaalde visplek.

Zelf heb ik altijd deze, alsmede andere artikelen met veel plezier gelezen en ben in het verleden daardoor op plekken wezen vissen waar ik anders had ik die artikelen niet gelezen nog nooit geweest zou zijn.
Ik ben tenslotte maar een (zogezegd) paardenboer met een vliegenhengel.
Ik ben blij met het werk dat ik als cameraman mag doen, tuurlijk zou ik ook graag vissen maar een ieder zijn taak binnen het team.
Ik doe dit werk dan ook heel graag en met de meeste overtuiging.

Ik hoop dat je de film over Bagelhuizen gaat weten te waarderen en wil je via deze weg veel visplezier toewensen op welke plekken dan ook.

Mvg,

Stephan Oude Nijeweme
Stephan Oude Nijeweme

Cameraman voor Vise N Vis van de VNV

Email sonhorses@gmail.com

Stephan Oude Nijeweme

Quote from: Heintje Davids on May 06, 2014, 20:55:35
Alles is relatief Marcel. Uiteindelijk is Oostvoorne ook een gewone forellenput, alleen toevallig groter. Maar dat je niet zit te wachten op weer een Hans Bock show (kijk mij weer staan met een kromme hengel) ben ik met je eens. Maar gelukkig voor hem zijn er ook mensen die het helemaal geweldig vinden. Ieder z'n meug!

Beste Heintje,

De Vise N Vis films als ook de film over De Ronde Bleek en De Gurgler zijn door mij gemaakt.
Het editen van deze films doe ik geheel zelfstandig en de gekozen beelden hiervoor zijn dan ook voor mijn verantwoording.
Dat het bij jou zo overkomt als zijnde "weer een Hans Bock show (kijk mij weer staan met een kromme hengel)" is dus geheel aan mij te wijten en niet op verzoek van Hans. Ze hebben (Hans en Marco) mij ook opgedragen van de film over Baggelhuizen meer een totaal beeld te schetsen van de vismogelijkheden daar.
Ik hoop dat mij dit gelukt is, ik denk (uit mijn hoofd) dat ze een ieder drie vissen landen in de film, dat hadden er ook dertig kunnen zijn, want ze hebben goed gevist en goed gevangen dat weekend.

Ik hoop dat ik in de vraagstelling omtrent de film over Baggelhuizen daarin geslaagd ben en hoor graag jouw mening.

Ook jou wens ik in de toekomst veel visvreugde toe.

Mvg,

Stephan
Stephan Oude Nijeweme

Cameraman voor Vise N Vis van de VNV

Email sonhorses@gmail.com

Stephan Oude Nijeweme

Quote from: MarcelN on May 06, 2014, 21:23:52
Wat mij irriteert aan HdB, is dat hij heel veel spam verstrooit om zelf gratis te kunnen vissen op die 'overpriced' vijvers, dat het OVM een put is oké, maar ik zie er geen kilo's pellets in verdwijnen, ook zijn de vissen heel anders van bouw ::agree:: ze zoeken zelf hun eten en het OVM is vaak veel lastiger dan de bekende putjes om te scoren, je moet er veel uren maken....ik heb eens zitten rekenen...ik denk dat ik op jaarbasis aan 1000uur wel kom :o en dat werpt nu zijn vruchten af! Zowel Sepp als ik 'blanken' nooit meer, kwestie van kennis samen delen ;)
Beste Marcel,

Als je met spam verstrooien de berichten bedoeld die hier geplaatst zijn over films aangaande de Gurgler en De Ronde Bleek en over Baggelhuizen. Dan (wanneer je dat werkelijk als spam) dien je bij mij te zijn en niet bij Hans. ik heb namelijk die berichten geplaatst en die films gemaakt.
De betiteling spam heb ik al eerder op dit forum beantwoord na een opmerking hierover door Marten.
Het gratis vissen door Hans, tja ook daar moet ik je helaas tegenspreken. Want daar ben ik zelf getuige van dat er wel degelijk kosten gemaakt worden en ook betaald door hem.

Zelf heb ik nog nooit gevist op het OVM, maar wil dat zeker gaan doen een keer, ook wil ik er een film over maken in de toekomst, althans daar heb ik ideeën over.
Ik wou dat ik zoveel tijd had om te vissen als dat jij hebt, dan gingen mijn rolworpen en of leerde ik het dubbelstrippen ook eens goed.
Maar daar helpen de jongens van de kingfisher uit Kampen mij bij, wat iedere keer weer hele gezellige dagen zijn.

Wie weet komen we elkaar eens tegen aan het OVM en dan zou ik graag tips krijgen van hoe daar te vissen.


Mvg,

Stephan Oude Nijeweme
Stephan Oude Nijeweme

Cameraman voor Vise N Vis van de VNV

Email sonhorses@gmail.com

Stephan Oude Nijeweme

Quote from: Inderk on May 08, 2014, 00:00:14
Beste mensen.

Hier is geen commercieel aspect aan verbonden.
De forellen vijver van Baggelhuizen wordt beheerd door de NNVV dat de plas pacht van de gemeente Assen.
Dit houdt in dat de NNVV de plas NIET met commercieel belang de plas mag beheren.
En puur kostendekkend mag werken.
Hoe kan het anders dat er vergunningen voor belachelijk lage prijzen kunnen aanbieden? En dat graag willen houden?
Omdat we niet commercieel zijn!

En voor diegenen die Baggelhuizen een put vinden. Prima!
Maar betichten van Commercieel gedrag. dat schiet mij in het verkeerde keelgat.
Beste Henk,

eindelijk weet ik ook op dit forum hoe te reageren...lol.
ik wil je nog zeggen dat ik erg genoten heb op Baggelhuizen en dat ik hoop binnenkort op deze prachtige plas weer te kunnen komen om dan zelf ook te gaan vissen.
Wie weet komen we elkaar dan weer tegen en drinken we weer een gezellig bak koffie samen.


mvg, Stephan Oude Nijeweme
Stephan Oude Nijeweme

Cameraman voor Vise N Vis van de VNV

Email sonhorses@gmail.com

Stephan Oude Nijeweme

Quote from: Cornico on May 07, 2014, 01:47:26
Wilco, moet ik hieruit opmaken dat commercieel belang hierin de grens voor wat wel of niet is geoorloofd ?
Lijkt me goed voor de duidelijkheid om dat te weten.
In dat geval betekent het m.i. dat het alleen maar plaatsen van allerlei links waarvan het commercieel belang niet direct zichtbaar/aantoonbaar is, maar waarom niet wordt gevraagd noch wordt gebruikt door de plaatser om iets te verduidelijken of een discussie aan te zwengelen en enkel als doel het genereren van het bezoeken van één of meer sites, gewoon kunnen?

Dit lid heeft totaal 6 berichten geplaatst met alleen maar verwijzingen of directe links naar o.a. videofilms, waarvan hij zelf in één geval zegt dat het een promotiefilm is en duidelijk is dat een paar andere  dat ook zijn.
Ook zet hij zeer ongebruikelijk een email adres in die berichten met een verwijzing naar zijn bedrijf en verder prijst hij zichzelf min of meer als camera man aan.
Voor iemand die hier verder als een participerend lid z'n rondje meezingt zou dat geen probleem hoeven te zijn lijkt mij, maar als dat niet het geval is en het "lidmaatschap" alleen gebruikt wordt om linken te plaatsen waarvan een aantal zeker een commerciële achtergrond hebben( promotiefilm) noem ik dat spam.
En dat is hier verboden.
Beste Marten,

Ja het zijn allemaal promotiefilms, namelijk het promoten van bepaalde technieken, bepaalde visplekken en het vissen met bepaalde vliegen. Maar het is geen promotie met een commerciële instelling, dat moge duidelijk zijn.
Het email adres heb ik openbaar staan zodat mensen daar ook kunnen reageren wanneer ze vragen en of opmerkingen hebben.
Dat openbare e-mailadres is alleen maar om mijn bereikbaarheid mocht dat nodig zijn alleen maar te vergroten voor derden.

Nogmaals jij schrijft "waarvan een aantal zeker een commerciële achtergrond hebben" , knap als jij denkt mijn bestaan te kunnen inschatten en of waar ik mijn geld mee verdien. ik verdien mijn geld met het verkopen en bemiddelen van springpaarden. En niet met het maken van vliegvisfilms. Maar je hebt mij nu misschien wel wakker geschudt en is het een idee wat ik in de toekomst misschien zal overwegen.

Vriendelijk groetend,


Stephan
Stephan Oude Nijeweme

Cameraman voor Vise N Vis van de VNV

Email sonhorses@gmail.com

Gerrit72


Stephan, bedankt voor je verhelderende uitleg;

::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Stephan Oude Nijeweme

Quote from: Gerrit72 on May 13, 2014, 00:04:07
Stephan, bedankt voor je verhelderende uitleg;

::goodjob::
Graag gedaan.

Groetjes.
Stephan Oude Nijeweme

Cameraman voor Vise N Vis van de VNV

Email sonhorses@gmail.com

Heintje Davids

Mooi om te zien dat jouw bijdrage op dit forum verder gaat dan alleen het plaatsen van linkjes naar websites of filmpjes van eigen makelij en dat je de moeite neemt om uitgebreid in te gaan op de kritiek die je hier ten deel valt. Kan ik alleen maar waarderen. Toch wil ik graag verduidelijken waar mijn opmerking ten koste van Hans uit voorkomt. Hans is een veelvuldig gebruiker van het web en al jaren lang zie ik overal foto's van hem verschijnen, poserend met grote vissen. Op zich niet zo heel erg ware het niet dat hij bijv. op Oostvoorne, vissend vanuit de bellyboot, eerst naar de kant moest varen, dan zijn statief met camera moest plaatsen om een foto van zichzelf met een grote regenboog te kunnen maken. In mijn ogen een hoop nodeloos gehannes met een vis voor een foto. En een keer kan ik begrijpen, zeker wanneer het de catch of a lifetime is, maar zoveel? Iedereen moet het uiteraard zelf maar bepalen wat hij of zij acceptabel vindt, maar ik was er op een gegeven moment wel klaar mee. Tel daarbij op het aantal berichten die op FB door hem wordt verspreid mbt het hengelmerk waar hij blijkbaar een commerciële binding mee heeft en het aantal filmpjes dat van hem circuleert en je zult misschien begrijpen dat er naast mensen die het allemaal prachtig vinden, er ook mensen zijn die een beetje Bock-moe worden. Je kunt je ook afvragen of het dan ook nog nodig is om filmpjes die voor de VNV zijn gemaakt ook op diverse fora te promoten. Ik ken Hans een heel klein beetje en enthousiasme voor het vliegvissen kun je hem niet ontzeggen maar het heeft er toch ook wel een beetje de schijn van dat hij ook wel graag in de belangstelling staat. Is uiteraard allemaal heel legitiem maar wees dan niet verbaasd als er ook mensen zijn die zich er aan gaan storen, al dan niet terecht.
Daarbij komt ook dat het filmpje over de Ronde Bleek weliswaar mooi gefilmd was maar weinig van de vijver zelf liet zien, weinig tot niets verteld werd over de manier van vissen maar slechts een aaneenschakeling was van Hans en Marco die weer met een kromme hengel stonden. Jouw opmerking dat het volledig jouw keuze was neem ik meteen aan. Ik heb ook geen reden om daar aan te twijfelen maar wellicht begrijp je nu wel een beetje waar mijn, en misschien ook wel van anderen, wantrouwen vandaan komt.
Het lijkt mij dat de meeste vliegvissers hun weg naar de website van de VNV toch wel weten te vinden dan wel gevonden hebben, dus je kunt je afvragen of het niet eerder tegen je werkt om het overal te plaatsen ipv vóór je werkt. Maar zoals ik al eerder vermeldde, misschien moet ik er gewoon aan wennen of er mee leren leven dat alles overal 'gedeeld' moet worden.
Toch bewijzen velen dat het niet nodig is. Ik weet dat veel mensen hier ook websites beheren, die slechts zelden of nooit links leggen naar hun eigen website tenzij men denkt dat het op de een of andere manier bijdraagt aan een discussie of een bepaalde vraag. Maar goed... iedereen denkt hier anders over en nogmaals, misschien moet ik er maar aan wennen.
Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar de film over Baggelhuizen en zal het zeker gaan bekijken. En nogmaals, respect voor je uitgebreide en genuanceerde antwoord op de diverse op-en aanmerkingen die hier geplaatst zijn.

Rossie69

Mooie voorbeschouwing.

Hoop dan ook,dat deze film bij gevoegd wordt,bij het VNV blad.  ;D

En uh betreft,de vijver Baggel.
gewoon weg blijven.  ;)


Fred

Bedankt mannen voor zoveel gratis reclame voor onze mooie plas, voor mij mag het gauw 1 juni worden, dan kan iedereen genieten van onze mooie plas, nou ja iedereen.....?  ::agree::
Superlurker Fred