Jeuk.... nooit vergeten...

Started by Sieger, June 20, 2013, 00:40:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

... als je op een zwoele avond gaat vissen om anti-muggenzooi op te smeren.... (3 van de nog. 100 bulten... auw!)






Niet in korte broek en sandalen vissen zou ook wel kunnen helpen....  ;D


Sieger

obi-130


Sieger

Mmmmm... kweetnie.... halve liter whisky denk ik.....  ;)


Sieger

obi-130

 ::top:: weet zeker dat dat helpt  8) ;) maar wel met mate  ;)

Arno

paracetamol nat maken en over de bult smeren en de jeuk verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Gr Arno
volgende keer toch maar een lange broek en dichte schoenen aan Sieger voorkomt een hoop ellende

Sieger

Hey die ken ik nog niet... ga het gelijk proberen...  ::goodjob::


(en ja... volgende keer.... ;) )


Sieger

harlin

Pet op, sjaal om het hoofd, die beesten vonden toch nog een kiertje tussen bril en pet.  >:(
de ene na de andere peuk met dikke wolken uitblazen.
Niets hielp, en maar ½ uurtje vissen, tijdens/na het eten in een N-fjord.


Heb nu een netje van een paar € standaard in m'n vliegvest zitten. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

JA ook een bekend plekje... Pet op en dan net aan het randje van de pet helemaal lek gestoken...

Heb er net een paracetamol oplossing op gesmeerd.... ben benieuwd....  :D


Sieger

wouter veuger

hahaha,hier nog zo een licht,gisterenavond was ik ook zo verstandig om lekker in het korte broekje op pad te gaan,en laten die ruisers nu precies daar aan het oppervlak zitten waar het riet en brandnetels manshoog staan :-[

maar goed,een visser met een missie laat zich niet tegenhouden door wat prikkende plantjes en zoemende beestjes,en zo belandde er toch nog 6 mooie ruisvoorn in het netje :)

maarrr,volgende keer wel de lange broek aan en een tubetje anti muggentroep mee hoor ::agree::

Arie de Vries

Heb net een halve liter whisky over m'n voeten gesmeerd........hielp niks
Groet, Arie

Rena

Uit ervaring kan ik zeggen dat "Mygga" muggen melk  en "Junglegel" uitstekend fungeren.
Junglegel heeft meer deet (werkzame stof) en is dus iets agressiever.

Kan niet zeggen of beide producten in Nederland op de markt zijn.

Om de muggen weg te houden uit de nek gebruik ik een buff.
Meestal is uitsmeren van de muggen melk voldoende om de muggen weg te houden uit het gezicht en haar.

Krabben helpt niet, probeer niet te krabben, dan is de jeuk zo weg!
Krab je de bulten open dan is er gevaar voor infectie.


WAARSCHUWING:
In Noorwegen (en wellicht elders) zijn er produkten te koop met een extreem hoog deet percentage.
Deze producten zijn gevaarlijk voor ogen, (gevoelige) huid en vliegenlijnen.
Mijn advies is om deze producten niet te gebruiken, ze kunnen meer schade doen dan dat ze goed doen.

Vliegenlijnen houden niet van deet, smeer daarom alleen muggenmiddel op je handen en niet aan de onderkant.


Sieger

Arie.... Barbaar.... Is toch alleen voor inwendig gebruik.... ;)


Hier in NL kun je van Careplus bugspul met DEET kopen.... Ik heb het zelfs thuis staan, maar ja dat helpt niet als je het vergeet op te doen.... ::)

En het klopt... DEET is funest voor je vliegenlijn.... !


Sieger

weerwolf

Ik heb ook eens gehoord dat je deet in het land moet kopen waar je het wilt gebruiken. Zo schijnt de deet in nederland minder sterk te zijn als in bv. noorwegen.


En tegen jeuk hept Irriderm ook heel goed is ook nog eens 100% natuurlijk.  Mijn dochter had eens last van waterwratjes en dan wordt je gek van de jeuk en dit was het enige wat echt hielp.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

DEET is eigenlijk super giftig, ook voor ons niet echt ongevaarlijk in grote concentratie.... Hier in NL is volgens mij de oplossing maximaal 50%... werkt prima, ook in Nepal ...

Heb de tip van Arno gebruikt en die werkt prima... niet teveel water bij de pil doen en dan als papje op de bult smeren... Prima ...  ::goodjob::


Sieger

HappyFisherman

Wat is d'r mis met die good old pleister met azijn? Veel goedkoper voor d'n echten Hollander  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arie de Vries

Deet is ook niet echt fijn spul voor je kleren
Groet, Arie

chris33


Bone F

Voor de brandnetel slachtoffers............ een paar bladeren van een weegbree "kneuzen" en op de prikplaats wrijven. Werkt goed misschien ook wel tegen muggebeten.

[attachment deleted by admin]

harlin

Quote from: chris33 on June 20, 2013, 22:25:14
Gewoon weekje niet douchen!
en dan weer last krijgen van strontvliegen zeker  ::)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

wouter veuger

nou een weekje niet douchen helpt misschien voor de nederlandse mugjes.

maar niet voor sommige ubermuggen overzees, zo heb ik eens een paar weekjes ongedoucht rondgestruind in het australische northern territory.

behalve dat er slangen en krokodilletjes liggen,wordt je werkelijk opgevroten door de muggen op een manier die je je niet kunt voorstellen als je het niet hebt meegemaakt. je kan wel janken op zon moment,wij hadden toen een australisch anti muggen spulletje,bushman heet het,70 procent DEET geloof iik,en het vrat gewoon de toplaag van je huid weg.

die beestjes kunnen je het leven echt godsonmogelijk maken.tijdens het vissen heb ik het nog niet zo erg meegemaakt,al hebben we hier in waterland ook jaarlijks de invasie van de knutten (rietmugjes) daar wordt je ook niet echt blij van >:(



Hans-oet-remunj

#20
overdosis vitimine b zou moeten helpen, moet je wel een maand lang 2 pillen per dag slikken totdat je urine donkerder wordt  ;)

en als je vaak genoeg geprikt wordt krijg je als je geluk hebt vrijwel geen bultjes of jeuk meer, duurt wel een jaar of 6 voor het zover is..als je pecht hebt reageer je allegisch en gaat die vlieger niet op.

Gert

Gelukkig zijn muggen weerhaakloos, in tegenstelling tot bijen....

MartinT

Deet is er ook in een versie geschikt voor kinderen.
Ik neem aan dat die ook minder schadelijk is.
Stinkt overigens net zo sterk  8)

Hans-oet-remunj

kruidnagel olie helpt overigens bij sommigen ook... 8)

In elk geval een stuk minder giftig dan Deet  ;)