Tube fly met zonkers

Started by forel, May 01, 2012, 16:08:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

forel

Vorige week toen ik op Funen was heb ik ff bij Go & fishing een Pro tube setje mee genomen.
Vandaag heb ik ff drie stuks gemaakt .


pberkenbosch

Ha! Mooi hoor..

Enne das leuk spul hoor Pro Tube.. komt nog heel wat meer leuks van binnenkort :)

forel

Quote from: pberkenbosch on May 01, 2012, 20:41:14
Ha! Mooi hoor..

Enne das leuk spul hoor Pro Tube.. komt nog heel wat meer leuks van binnenkort :)

pberkenbosch

Laat me het ff weten wat voor mooi spul er binnen komt van Pro Tube  ;D

Inderk

Vanavond weer genoten in Meppel, van een 7-tal leerlingen die ik mocht helpen met het bijbrengen van het vliegvissen. Eerst weer oefenen met werpen, en later bindinstructie geven.
Het blijft prachtig om uit te leggen waarom een vlieg de juiste verhoudingen moeten hebben, en voor te doen hoe je een vlieg bindt. Daarnaast geef je een stukje uitleg over de beestjes die in het water leven over gedrag etc.
En dus waarom een juiste presentatie van essentieel belang is.

Wat mij iedere keer opvalt is dat er een deel van de cursisten gebiologeerd zitten te kijken en te binden, (plm ¾) maar dat er ook mensen zijn die het werpen het meest fascineert.

Het blijft een geweldig iets mensen iets bij brengen en deelgenoot te maken van je hobby en enthousiast zien worden. Dan ben ik een tevreden mens.
Uiteindelijk gaat het om persoonlijke voorkeuren en interesses. Het mooiste van vliegvissen is het complete plaatje, binden, werpen, vangen en beleving.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit