Nieuwe reel

Started by @nermos, March 21, 2012, 20:20:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

@nermos

Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe en een deftige reel voor mijn 9ft #9 G. Loomis Crosscurrent.
Ik hou ook wel een beetje van eyecandy om eerlijk te zijn, dus de look telt zeker mee.
Deze zal voornamelijk voor het snoekvissen dienen en hoplijk in de toekomst ook op zoutwater dienstdoen.

Ik had op dit moment al de Danielsson L5W op het oog (Hier zijn nog acties op) maar dan is de vraag de 6nine of 8twelve van uitvoering te nemen.
Iemand ervaring met deze reel?

Andere voorstellen tot max deze prijsklasse zijn natuurlijk altijd leuk.

Alvast bedankt.

Useless

De 6nine. De 8twelve is veel te groot. Die gebruik ik op m'n dubbelhandige zalmhengels.

peterv

Lamson. Voor weinig een Konic, Voor iets meer een Velocity, uiteindelijk een litespeed of een *GASP* Force.

Maar de Konic is goed en betaalbaar.

peterv

Oh, voor de Konic moet je de 4 hebben voor een negen...

John

Of als je echt geld wilt spenderen een Abel super series 7/8 of een Loop opti of evotec reel.

Sieger

De Danielsson 6-9 is een perfecte reel voor snoek en nu ze in de aanbieding zijn meer dan de moeite waard.... (de 8-12 is veel te groot... zoals Useless al schreef...) Let op... ik lees op een Duitse site dat de aanbiedingen lopen tot ergens in mei....


(overigens voor de snoek is elke beetje fatsoenlijke reel goed genoeg... de slip zal niet vaak getest worden....)


Sieger

Gert

Quote from: Sieger on March 21, 2012, 21:59:57
(overigens voor de snoek is elke beetje fatsoenlijke reel goed genoeg... de slip zal niet vaak getest worden....)

Ja, precies.... als het (in ieder geval voorlopig) alleen voor snoek is kun je jezelf zowat 200 Euro besparen. Tenzij je die kleine 200 Euro nodig vindt om aan eyecandy te besteden. Maar de snoek zal er niet om malen.

Groet,
Gert

Useless

Zou er trouwens best nog wel een hoop weten die ik er wel bij zou willen hebben: Nautilus, Hatch, Einarson, Galvan, van Staal en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar als je iets moois zoekt en niet helemaal de hoofdprijs wilt betalen zou ik naar een reel van Ari 't Hart (Dutch reels) kijken. Zien er gelikt uit (vind ik) en zijn tegenwoordig nog enigszins betaalbaar.

Rene V.

Dutch reels is een goede keuze.Ik vis met de Rio Grande,voor #8 op snoek en in de zomer op zeebaars.Gewoon goed en ziet er goed uit voor 300 Euro weet je alles.Na het zoute wel even spoelen.

Rene V. 

@nermos

Allemaal alvast bedankt voor de reactie.
Ik ga de verschillende merken nog is bekijken, je weet maar nooit alhoewel het al zeker geen ari't hart zal worden  ;)




ben

Waarom geen At'Hart???

Raymond

Ik heb meerder reels van Danielsson, waaronder een L5W 8TWELVE, en een Dutch Spring Creek. Ik kan je beide merken zeer zeker aanraden...
::wtf::

@nermos

Quote from: ben on March 22, 2012, 21:38:31
Waarom geen At'Hart???

Tja waarom? Ik vind ze persoonlijk niet echt mijn goesting, smaken verschillen nu eenmaal voor iedereen.

ben

Ach het maakt mij ook niet uit, heb zelf niet al te kostbare reels, maar wel functioneel, wel weet ik dat Ari t'Hart een perfectionist is en mooie functionele reels ontwerpt!!!

vliegvisgek

gelukkig wel anders was ath iets simples zoals shaekspiere hahah  nee is maar goed dat smaken echt verschillen