De!!! vlagzalm rivier van Frankrijk

Started by Beertje, December 16, 2011, 15:53:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Deze zomer ben ik met vakantie in zuid frankrijk geweest in het gebied tussen Avignon en de Mont Ventou.
Hier ontspringt bij Fontain de vaucluse de rivier de Sorque en stroomt richting L isle sur la Sorque.
De rivier komt zo maar ineens bij Fontaine de Vaucluse uit de bergen als onderaarse rivier.
De breedte is gemiddeld 10a 12 meter en heeft goed waadbare gedeelten maar ook diepe poelen van wel 2.5 a 3 meter en kristal helder. De water temperatuur is winter en zomer vrijwel constant 13 a14 graden (niet om te zwemmen dus)Maar ideaal voor de vlagzalm,die je er dan ook in grote aantal aantreft en niet van die kleintjes,nee,ik heb zie gezien van 50+ cm.Daar naast zwemt er ook bruine forel en beekridder,kortom er is een goed bestand aan vis.
Het is geen gemakkelijke rivier,er is een behoorlijke visdruk maar er wordt wel degelijk gevangen (ik trouwens niet, kreeg het niet voor elkaar er een te vangen).Er liggen een paar campings aan de rivier en ook is er een resort.
In L isle sur la Sorque is een hele goeie hengelsportzaak waar ook 2 gidsen te regelen zijn.Ik heb nog een mooie youtube filmpje van deze gidsen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

sorry, ik weet niet hoe je de link er bij krijgt.

Maar het is http://www.sorquett.com
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

forel

Quote from: Beertje on December 16, 2011, 15:58:41
sorry, ik weet niet hoe je de link er bij krijgt.

Maar het is

nou is die wel goed beertje
http://www.sorguett.com/

Flyers

La Sorgues is inderdaad een prima rivier. Ik heb er zelf al een aantal keren gevist. Vanaf rond 20 mei mag er waadend worden gevist, daarvoor niet. Prachtige vlagzalmen gevangen(45+), maar wel zeer druk bevist en dus is het vangen daar wel moeilijk. Het is in het voorjaar echter zeker de moeite waard.