De Waal/Merwede

Started by Ron-O, September 19, 2011, 10:21:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron-O

Zijn er nog die deze week naar de Waal/merwede gaan??

Gr, Ron.

Ron-O

niet allemaal tegelijk hoor.

A{b}r{a}xa{s}

wij (Jan en ik) zitten dan in de Bosdijk...zondag

harlin

Ik wil wel, maar mag/kan niet.
En nu niet over vrouwen beginnen graag.  ::)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

drefter

Ja en ik zit in duitsland anders had merwede gelukt.

Gr Martin

christianvt

Erg druk met school! Anders had ik wel naar de Merwede gegaan.

Wilco

De kans is zeer groot aanstaande zondag dat je mij op het Veluwemeer vindt tegen de rietkragen aan ze geven nml zuidenwind op en dat is het perfect net voor het riet jummie.....heb er nu al zin in.

Ron-O

Ja ik ga het proberen, als ik weg kan teminste. Ik wil er nog wel eentje vangen zo'n super Winde. :)

harlin

Hoe sta je er voor Ron?
Is alle dagen goed weer.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Bone F

Ik ben vrijdag met een maatje naar de Waal geweest in de buurt van Dalem. Het weer was natuurlijk prachtig, het water was mooi helder maar stond erg laag, ik denk wel een 1/2 meter lager dan ik gewend ben. Strak tegen het riet ving ik kleine windes en een klein roofbleitje. Mijn maat had een joekel van een brasem en ook een paar windes.

A{b}r{a}xa{s}

Daar vis ik ook wel eens Frans, waar ergens bij Dalem als ik vragen mag.
Mijn pogingen aan die kant van de Waal zijn tot nu toe namelijk 'hopeloos teleurstellend' verlopen.

Bone F

Als je vanuit Dalem de linksaf dijk op rijdt moet je ff een parkeerplaats zoeken en dan in de kribvakken achter het riet.  Kort achter het riet beginnen en dan vervolgens alles afvissen tot je niet dieper kunt. Achter het riet is mijn persoonlijke ervaring maar anderen gaan bij een strandje het water in en zoeken meteen het wijd op, ook succesvol soms. Grote nymphen 8/10 goudkop en loodwikkelingen, zwarte of knalrode dubbing rood/chartreuse staartje.
Paar pics erbij dat het daar dus wel kan lukken. Foto's zijn van enkele weken geleden.

[attachment deleted by admin]

Bone F

Nog ff een fotootje. Lukte niet in 1x.

[attachment deleted by admin]

A{b}r{a}xa{s}

ik ga als ik er ben meestal direct bij de eerste krib vanaf dat punt (tegenover de 1e wiel)